Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 http://media.nowpublic.net/images//43/0/430e753ec6ad2d23f9d2b1136da1c5e2.jpg
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Nei. Jeg fikk hjelp rett før jeg så sånn ut.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Ja. Sukk. Jeg var så nydelig den gangen. Nå veier jeg 70 kilo;(
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Huff.. Utrolig at dette mennesket kan sitte oppreist. Jeg var ikke fullt så ille, men så fæl ut jeg og.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 Er ikke det hun som var supermodell men som ikke klarte å slutte å slanke seg. Hun stillte jo opp med bilder og sin historie i håp om å kanskje redde andre. Jeg har vært (175 høy) så lavt som på 48kg, og da hadde jeg ikke bryster igjen. Er normalvektig og E-cup nå, 8 år etter. Jeg var ikke syk, men raste ned over 10 kg da jeg havna på sykehus etter en ulykke (ryggbrudd) og ingen brydde seg om at jeg var alergisk mot smertestillende og dermed kasta opp all mat. Justerte seg opp igjen så snart jeg fikk slutte på smertestillende og kunne spise igjen, men det var jævlig skummelt å se seg selv i speilet da jeg endelig kunne stå oppreist igjen og innså hvor mye jeg hade tapt meg.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Nei uff...jeg var nede i 52 en periode,er 170 høy, og var ganske så tynn da. Ikke sykelig tynn,men dog..det bildet var bare trist!!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Hvorfor legger du ut bildet her? Hva vil du oppnå med det? Forstår du ikke hvor skadelig det kan være?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 Hvordan i alle dager kan noen ta skade av å se et menneske som holder på å dø av anorexia? Det er faktisk opplysende. Folk flest bør se hva som skjer med supermodellene som bukker under for slankepresset i bransjen! Synn det ikke er linket opp til interview også, der hun snakker om tap av hår og tender, og andre ting.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #11 Skrevet 13. juli 2010 Er det også skadelig å legge ut link til bilde av en overvektig person? Eller en normalvektig? Eller kanskje en hund? Eller hva med en sprettball? Kanskje du skulle legge fra deg tastaturet og gå en tur vekk fra pc'en, du sarte sjel?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #12 Skrevet 13. juli 2010 Fordi det finnes en del mennesker som beundrer det du ser på som sykt. Og særlig på et forum som dette. Jeg vet med sikkerhet at det er mennesker her som har folk som denne modellen som forbilde. Og bildet bidrar, for disse, til å forsterke/vedlikeholde idealet. Det handler om helt vanlige folk som ikke er i motebransjen. Om det var linket til intervjuet ville saken stilt seg annerledes.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #13 Skrevet 13. juli 2010 Jeg mener vi har et ansvar for folk som befinner seg i risikogrupper, gjør ikke du?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #14 Skrevet 13. juli 2010 Tror ikke folk skjønner at det kan være triggende hos enkelte. Jeg blir trigget. Og tror mange med spiseforstyrrelse blir trigget av slikt. Anonym 16:55
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #15 Skrevet 13. juli 2010 Da synes jeg du skal ta et valg. Få hjelp, eller dø!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #16 Skrevet 13. juli 2010 Det er ikke så enkelt! Du har mye å lære... Ta din del av ansvaret og ikke legg ut bilder som linket viste til. Du har faktisk påvirkningskraft. Det er ikke slik at dersom du legger ut skremmende bilder (for en frisk) så tenker folk at slik skal jeg aldri bli. Og følger det.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #17 Skrevet 13. juli 2010 Jeg har ansvar for meg og mine, så kan andre ha ansvar for seg og sine.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #18 Skrevet 13. juli 2010 Var den til meg?! Du vet da ingenting om jeg får hjelp. Uansett hvor mye hjelp jeg får atm er dette triggende for meg! 17:19
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #19 Skrevet 13. juli 2010 Du og dine kan brått være en av dem som rammes av f.eks spiseforstyrrelser. Og en av triggerpunktene kan være slike bilder. Vil du virkelig at omgivelsene ikke skal skjerme, forebygge og vise hensyn?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #20 Skrevet 13. juli 2010 Var du seriøs nå? Driter du i om andre blir syk? Bryr du deg ikke om du gjør noe aktivt for at andre skal bli sykere?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #21 Skrevet 13. juli 2010 Hehe.. hun har enkle løsninger hun over deg: hvis du sier "hjelp meg!" så får du hjelp og vips er du frisk!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #22 Skrevet 13. juli 2010 Hi her. Ikke meningen å provosere, dømme eller 'trigge'. Jeg er ganske ukjent med diagnosen spiseforstyrrelser og blir dermed nysgjerrig på sykdommen. Tenkte dette bildet viste konsekvensene av alvorlig sykdom, mente ikke å støte noen. Skal tenke meg om bedre før jeg legger ut link en annen gang. Er det forresten mulig å redigere eget innlegg etter det er publisert?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #23 Skrevet 13. juli 2010 Ungene dine, anonym 1724, har stor risiko for sykdom, skader og problemer dersom folk rundt deg og samfunnet som helhet kun tenker på seg og sine. Er det ikke viktig hvor fort bilene kjører forbi huset ditt, om veien er sikret, om narkotika flyter fritt eller om ingen gadd bry seg om ungen(e) dine blir mobbet?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #24 Skrevet 13. juli 2010 Du kan rapportere deg selv og sende link til moderator. IKKE legg link på ris og ros, det fører bare til mer oppmerksomhet om denne tråden. Les på www.iks.no -du finner mange linker der.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #25 Skrevet 13. juli 2010 Det er ikke mulig for deg å redigere, men du kan sende en melding til moderator. Jeg skjønner utmerket godt at folk ikke tenker seg om når det gjelder dette. For, hos friske kommer nok automatisk den tanken at "slik skal jeg ALDRI se ut".. Men for slike som meg så tenker jeg til samme bildet at "Wow, slik SKAL jeg se ut. Så vakkert". Jeg klandrer ikke deg en plass. Jeg forstår deg. Men når enkelte andre omtrent sier at det er våres feil? Eller at de ikke bryr seg? Ja, da blir jeg irritert! 17:25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå