Gå til innhold

Greit å røyke hasj under svangerskapet ja! ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere?

Jeg mener det er helt ok!

Skader ikke barnet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du setter ut denne påstanden bare for å provosere. Alle nogenlunde voksne og oppgående mennesker vet at rusmidler kan skade fosteret.

Hvis du har lest om langtidsvirkninger etter hasjbruk ? Depresjoner, paranoia, trøtthet mm.

Når man vet at rusmidler overføres til fosteret kan man vel neppe si dette IKKE skader barnet.

Skrevet

NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI!!!!!!

Du mener det er helt ok??? Er du i hasjrus nå eller???

Skrevet

Hm. Slike hemp-folk tror vel at hasj er medisin for alt. Virker som det er deres religion.

Skrevet

Selvsagt! Alle vet jo det!

(Tror ikke du er seriøs)

Skrevet

Trolleriiiiii, trolleraaaa trolleha ha ha haaaaaaa

Skrevet

min mening er nå at røyk uansett innhold ikker er ok under svangerskap.

Jeg ville ikke gjort det, men andre får selvfølgelig vurdere hva de gjør.

Skrevet

Jeg tror ikke noen rusmidler er helt ufarlige. Man kan nok diskutere hvilke som er mindre farlige, og da kommer nok cannabis relativt godt ut av det, men for meg er det et etisk problem i det å putte rusmidler i noen uten deres samtykke. Jeg hadde blitt temmelig sur om noen hadde gjort det med meg.

Men samtidig vet jeg at det er ganske vanlig å røyke cannabis når man er gravid på Jamaica. Her er imidlertid tobakk helt tabu å røyke som gravid. Man finner ikke adferds- eller andre problemer hos barn av mødre som har røykt cannabis under svangerskapet, her sammenlignet mot kontrollgrupper i langtidsstudier. Mulig det er geografisk betinget :-p

Skrevet

Jaja, klart- men hvorfor nøye seg med hasj, hva med en stripe cola i tillegg?

Skrevet

Har faktisk hørt av en barnelege at barna får større skader av alkohol enn narkotika under svangerskapet. Men er jo selvfølgelig ikke greit å røyke hasj. Det er nok et tulleinnlegg. Jeg røykte hasj (bare noen få trekk) og drakk øl før jeg visste at jeg var gravid m nr 1, og han har matematikkvansker, utredet og fått "diagnosen". Vet ikke om det er min skyld, men har uansett dårlig samvittighet.

Skrevet

Grunnsolid resonnement.

Skrevet

En stripe Cola? Du mener coke (kokain)?

Coka Cola heter det den gjør pga at den i gamle dager ble laget med cola-nøtter og cokablader - og det er cokabladene kokainen lages av, ikke colanøttene...

Skrevet

ehm, men nettopp på grunn av denne cola-tingen er cola et uttrykk for kokain.

Skrevet

Kokain er også kalt cola av det engelske slangordet coke. En helt vanlig betegnelse altså.

Skrevet

Glad jeg ikke er så hjerneskada oppi huet mitt at jeg røyker hasj....

Skrevet

Øøøøh, ja.

Coca Cola- coke (engelsk) og/eller cola (norsk). *Doh*

Og poenget ditt var?

Skrevet

Det er her, som overalt ellers, helt galt å bruke "narkotika" som et samlebegrep for alle rusmidler som det er ulovlig å bruke, uten et papir med en leges signatur.

Folk kan ha matematikkvansker uten å ha blitt eksponert for rusmidler eller annet som kan gi skadevirkning under svangerskapet, så du kan ikke bruket et enkelt eksempel som et bevis på noe generelt. Forstår?

Skrevet

Dersom man ønsker et barn med FAS-fatalt alkoholsyndrom så er det helt ok. Lykke til, og håper at barnet ditt tilgir at du skadet det med viten og vilje i morsliv.. Tulling!

Skrevet

Herregud, vi trenger egentlig ikke bry oss om å svare ordentlig på denne engang... Alle vet jo at dette ikke kan være seriøst.

Skrevet

en venninne av meg røyka fast Fikk beskjed om å kutte ut hasjen, og prøve å holde seg til vanlige sigaretter i steden.

Hasjen øker blodtrykket til bebisen i magen, og kan da skade lagingen av organer etc

Skrevet

Det er skadelig for barnet at mor røyker. Det vet man skader barnet; ergo er RØYKING av hasj skadelig. Hasjen blandes i tobakk for å røykes, så ja det er skadelig.

Skrevet

Nei,det er ikke greit å røyke hasj!

Skrevet

er ikke alle som blander den i tobakk, er de som røyker den reint

Skrevet

:) tror nok muligens du skrev dette for å provosere, men ook! jeg røykte engang mens jeg var gravid, og fikk ganske dårlig samvittighet! fordi det ikke er vist med 100% sikkerhet at det ikke skader.. så hvis jeg var deg, ville jeg jo latt vær, bare sånn for å være på den sikkre siden!;)

Hilsen en som gladlig tar seg en joint i ny og ne!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...