Gå til innhold

Hyperemesis og frisk luft (hahahaha)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt enig i det mannen og svigermor din sier, jeg hadde det samme i første svangerskap fra mnd 3 til rundt 7. veide nesten 15 kg mindre da barnet ble født en da jeg ble gravid.

Men å ta et bad og få litt frisk luft hjalp ja.

Ikke snakk om å gå lange turer eller noe, min friske luft fikk jeg på balkongen med en bøtte ved siden av.

Å ligge i senga over lengre tid, ikke stelle seg og ikke få frisk luft gjør at man føler seg verre. Selv om det er der man ønsker å være.

Frisk luft tar selvfølgelig ikke bort plagene men det får deg til å føle deg litt bedre for en stund.

Anonym poster: 6285779854d6c091a7505d49a253d83d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det hadde jeg. Legen fastslo det. To leger faktisk. Raste ned nesten 10 kilo i starten av svangerskapet.

1. Hva er vits med å jogge og forbrenne masse kalorier når man raser ned i vekt til skadelig vekt for fosteret?

2. Hvordan får man krefter til å jogge når man ikke holder på noe næring?

Troll.

Anonym poster: 78ebfd1e3d43579c5f3d6a72265253e8

Skrevet
Jeg og samboer er veldig uenige.Vanskelig for meg å forklare han hvordan ekstrem svangerskapskvalme føles som, og prøver å si til han at det er en tilstand der man helst bare vil holde senga og ha bøtte i nærheten.Han tror det er en vanlig fyllesyke, og at man trenger frisk luft og gjerne et bad, som han sa i dag, så fikser det seg.Nå kom svigermor på besøk og sa akkurat det samme??! Ut å få frisk luft, sa hun. Er det virkelig sant? Jeg syntes det er mest trygt i senga vedsiden av spybøtta, men funker det best å tvinge seg ut, skal jeg gjøre det i morgen....

Hvis han tror et bad (???? det er da vel det siste man kan tenke seg når man er kvalm, uansett???) og frisk luft hjelper har han hverken vært fyllesyk eller har noen forståelse for svangerskapskvalme.

Når det er sagt, enkelte dager har jeg følt meg bedre av svangerskapskvalmen av litt frisk luft. Andre dager blir jeg verre av enhver fysisk anstrengelse, som f.eks. å gå ned trappen. Frisk luft som i åpne vinduet på soverommet funker bedre da vil jeg tro.

Synes hele sammenligningen til samboeren din med fyllesyke er ganske ufin.

Anonym poster: d5406f8d8fea3a3c4d99e2023c8918ec

Skrevet
Hm, merkelig. Da jeg hadde hyperemesis jogget jeg selv om jeg var uutholdelig kvalm. Din svigermor har kanskje noe rett? Kanskje hun har hatt det selv?

Da var det tydeligvis ikke uutholdelig, det sier jo seg selv. Men kan godt hende du følte deg veldig kvalm.

Anonym poster: d5406f8d8fea3a3c4d99e2023c8918ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...