Gå til innhold

Hyperemesis og frisk luft (hahahaha)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer er veldig uenige.

 

Vanskelig for meg å forklare han hvordan ekstrem svangerskapskvalme føles som, og prøver å si til han at det er en tilstand der man helst bare vil holde senga og ha bøtte i nærheten.

 

Han tror det er en vanlig fyllesyke, og at man trenger frisk luft og gjerne et bad, som han sa i dag, så fikser det seg.

 

Nå kom svigermor på besøk og sa akkurat det samme??! Ut å få frisk luft, sa hun. Er det virkelig sant? Jeg syntes det er mest trygt i senga vedsiden av spybøtta, men funker det best å tvinge seg ut, skal jeg gjøre det i morgen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frisk luft på utedassen isåfall. Bodde med hodet i dass under store deler av mine svangerskap og har prøvd det meste, bortsett fra nåler og piller, ingenting har funket. Gikk fra senga til sofaen, amma kommende storesøster og så ut og spydde, frisk luft, inn å spy, spise, spy, spise igjen, sove, spy, spise, spy....

 

Det blir bare to barn i denne familien, og mangel på frisk luft er ikke årsaken...

Skrevet

Du har forøvrig all min medfølelse, det er helt jævlig. Håper du blir litt bedre utover.

 

*trøsteklem*

Skrevet

Du får gi svigers og gubben litt cellegift å se om de sier det samme!!!!

 

God bedring - det er helvete på jord.

Skrevet

Tusen takk Salad :)

 

Blir kun to barn her og. Dette utsetter jeg meg IKKE for en eneste gang til. Verst er det nå som bhg er stengt og jeg har en på snart 2 år å oppholde her hjemme. Perfect timeing.....NOT! Hehehehe. Bare lurer på hvordan man skal forklare mannen hvordan det føles? Er liksom som om han tror det "bare" er en vanlig spysyke.... (Har hatt det i 4 uker nå, er i 9. uke) så nåe det er 5 minutter jeg ikke spyr/griner/sover/spiser så tror han at jeg har blitt frisk igjen, og råder meg til å gå ut å få litt frisk luft, for da blir jeg så bra igjen??!

Skrevet

Hm, merkelig. Da jeg hadde hyperemesis jogget jeg selv om jeg var uutholdelig kvalm. Din svigermor har kanskje noe rett? Kanskje hun har hatt det selv?

Skrevet

Da hadde du ikke hyperemisis!!

Skrevet

Jo, det hadde jeg. Legen fastslo det. To leger faktisk. Raste ned nesten 10 kilo i starten av svangerskapet.

Skrevet

Ssssss, han kan prøve vanlig spysyke i 8 måneder, se om han sier det samme da!

Man vil bare skytes og dø, har ikke noe annen forklaring på det.

 

Man føler seg alltids bittelitt bedre av frisk luft, men kvalmen forsvinner jo ikke og nå i sommervarmen er det i grunnen best inne med aircondition på. Ekstra tøft med et barn til å passe på da, ja. Mi gikk ikke i b.hage enda da jeg hadde det som verst nå med nr.2, så skjønner hvordan du har det.

 

Håper du blir bedre snart, kan jo enda være håp om at det avtar litt, du er liksom i den aller verste tida nå ved 9 uker. For noe stilner det litt når de bikker 4 mnd, håper det gjelder deg også. (gjorde ikke det for meg, men vet andre det gjorde det med)

 

 

Skrevet

Dummeste jeg har hørt 19.43..DU har ikke hatt det!!!!..

 

ingenting hjelper annet enn å være i nærheten av ett trygt sted å spy..frisk luft my ass..ikke kult og gå ute å holde spyfølelelsen i sjakk i håp om å ikke kaste opp i offentlighet..

 

merker jeg blir irristert på mannen din som tror der bare er spysjuka og at det hjelper meg litt luft..

 

min mann var trodde også det iotillegg til hatt han sa at jeg bare ikke måtte tenke på det hele tiden.......

 

tulling.

Skrevet

Du har ikke tid til å jogge når du har hyperemesis! Da ligger du konstant å spyr! Dummeste jeg har hørt!

Skrevet

Tror jeg forholder meg til legens fastsatte diagnose den gangen enn deres fjas. Jeg var dritkvalm, kunne spy mens jeg var ute også men jeg er treningsnarkoman og livsgleden steg et par hakk når jeg fikk bruke kroppen. Kvalmen forsvant ikke men det var lettere å overse den.

Skrevet

Takk for støttende ord, Salad.

 

Jeg tviholder på håpet om en spyfri graviditet etter 12-14. uke.

 

Innen den tid, får jeg bunkre meg til i sengen og sette på AC på iiiskaldt! :))

Skrevet

Nettopp...ergo er det teit å si at svigermora til HI kanskje har rett, for om ikke hun er treningsnarkoman, har hun heller negativ virkning til trening i et svangerskapet når hun lider av hyperemesis. Dessuten blir man ikke frisk pga luften. Man får ikke mindre hormoner av frisk luft! Full skjerpings, joggedama!

Skrevet

Vel, jeg har selv trent mye, og tungt, hele livet, men klarte knapt løfte hårbørsten da jeg var på det verste, jogge eller trene kunne jeg bare drite langveis i. Du må være et unntak, eller så løy du for legen din og deg selv for å få en diagnose. Du jogger ikke videre når du har ligget og spydd blod for endte gang og må krype til sofaen...

Skrevet

Dummeste 19:53!

 

Når du har hyperemesis, er du så svimmel, dehydrert og tappet for energi at man ikke orker å jogge.

Skrevet

19.53... Hvis du mener du hadde det og itillegg "innrømmer" at du er treningsnarkoman kan du ikke anta at HI er treningsnarkoman,og da svare på HI`s innlegg men en kommentar som"hmm merkelig,da jeg var dårlig var jeg ute å jogget" når du VET du er ett unntak,altså treningnarkoman..

 

 

dustedame.................!!!!!!!!!!

Skrevet

Hadde du jogget med hyperemesis, hadde du garantert svimet av. Man er veldig dehydrert når man spyr, og har rett og slett ikke energi. Jeg tror ikke på deg.

Skrevet

ja er jo egentlig som en skikkelig fyllesyke, bare at det ikke går over med så enkle knep som fyllesyke gjør...

 

de sa det til meg og, ut å gå tur da blir det bedre. Ja klart det, må bare spy et par ganger på vei ut døra...alt fysisk endte jo med en tur ned til doskåla eller bøtta, dusj, rydding, åpne kjøleskapdøra. Legebesøk var ett sant mareritt da jeg måtte kjøres 3 mil hver vei for å komme dit...åååh nå husker jeg hvorfor jeg ikke vil bli gravid igjen!!!

Skrevet

stakar deg! jeg føler virkelig med det! hadde også hypermesis og var sengeliggende fra uke 7 til uke 20 før jeg orke å gå ut døra...

frisk luft hjelper lite mot hormoner i ubalanse:p

 

å ha ekstrem svangerskaps kvalme er som å være skikkeligfyllesjuk og sjøsjuk med oppkastsjau samtidlig! slapp,vondt i hue og liten matlyst...slik følte jeg meg iallfall!

 

MEN ET STORT TIPS!!: AKUPUBKTUR hjalp meg!!!! slutte å spy på dagen,matlysta kom også gradvis tilbake og var kunn litt kvalm...var ingen ting i forhold til å henge over do hele dagen! løp å kjøp en akupuntur time!:)))))

Skrevet

Oi...wow...Det skal jeg lett prøve! Hvor mange dager hadde du i uken? Måtte man ha det maaange ganger liksom? Det er vel rå dyrt? Funket det samme dag som du fikk akupunktur?

 

Takk for tips :D

  • 2 år senere...
Skrevet

Hvorfor svare på en 2 1/2 år gammel tråd? Håper virkelig hun er ferdig med kvalmen nå...

 

Anonym poster: a0cfe1a1f3a260bb34f2ca37da8cd941

Skrevet

Hvorfor svare på en 2 1/2 år gammel tråd? Håper virkelig hun er ferdig med kvalmen nå...

 

Anonym poster: a0cfe1a1f3a260bb34f2ca37da8cd941

Må vel reklamere for bloggen sin vet du!

 

Anonym poster: a82d5d3f58d0e46d5f701d7eb7150fd1

Skrevet

Jeg hadde ikke ekstrem svangerskapskvalme, "bare" vanlig, og jeg klarte ikke å gå ut å få luft. Måtte jo spy med engang kroppen bevegde litt på seg. Sånne folk som ikke har peil på hva de prater om, burde bare holde munn. Har man litt vett, så BØR man skjønne at ekstrem svangerskapskvalme er EKSTREMT!

 

Anonym poster: dc2c1e2cdbeeb52494f30f22c9eb4230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...