Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #26 Skrevet 13. juli 2010 "Farmornavnet høres stygt ut",-og hun vil kalles bestemamma? Uff, stakkars... Mamma er et navn som er forbeholdt moren, og hadde min svigermor kommet og sagt at hun skulle kalles bestemamma skulle hun nok få hørt det.. Her er mine foreldre, mormor og morfar, og mannen min sine foreldre bestemor og bestefar. Selv kaller jeg mine besteforeldre for bestemor og bestefar på begge sider. Bruker stedsnavnet i tillegg.. Min mor er mormor OG farmor, og det er ikke noe problem for noen unger i familien. De lærer seg det...
stjertløvetann Skrevet 13. juli 2010 #27 Skrevet 13. juli 2010 Farmor ville ikke være farmor for hun har et meget anstrengt forhold til sin egen svigermor som hennes barn kaller farmor, så derfor ble det bestemor, og det er greit for meg.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #28 Skrevet 13. juli 2010 Min krevde å være bestemor, hun vil ikke hete farmor. Aner ikke hvorfor, men det er vel helt fair! Er farmor så negativt ladet, siden ingen ønsker å hete farmor? Det som er dumt, er at jeg er veldig vant med farmor, så jeg kaller svigers for farmor uten å tenke meg om, men prøver å ta meg i det hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #29 Skrevet 13. juli 2010 Her er det Bestemor og bestefar på begge sider. Eller, det vert helst Besta og Besten. Synes dei skal få bestemme sjølv kva dei vil kallast. Skjønar absolutt ikkje kvifor bestemor liksom berre skulle vere di mamma, nei.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #30 Skrevet 13. juli 2010 De kaller henne bestemor. Som de andre påpeker her, bare mormor og farmor er forbeholdt noen spesielle. Alle de andre betegnelsene er jo helt frittstående og kan brukes av de besteforeldrene som vil.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #31 Skrevet 13. juli 2010 Oma og opa Bestemor og bestefar mine foreldre
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #33 Skrevet 13. juli 2010 Her blir moren til mannen min kallt "mor"(av alle barnebarna, faren hans er "far"), mens min mor kalles bestemor(av alle barnebarna, og min far kalles bestefar). Og ikke kom med den at det er jeg som er mor til barnet, det vet jeg veldig godt, men jeg heter mamma, ikke mor når barnet tiltaler meg.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #34 Skrevet 13. juli 2010 Kaller farmor for farmor og mormor for mormor... Hvorfor skulle bestemor være forbeholdt din mor??
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #35 Skrevet 13. juli 2010 De kaller farmor for bestemor! Farmor syns jeg ikke høres så koselig ut som bestemor! Min mor er mormor Venninna mi har en bror og der kaller alle barnebarn moren for bestemor (hun ville ikke være mormor/farmor så da ble bestemor en fellesløsning).
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #36 Skrevet 13. juli 2010 Min manns mor og min mor er begge bestemor, min far er bestefar, min manns pappa er farfar, og min manns stefar er besten. De fikk selv velge hva de ville bli kalt.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #37 Skrevet 13. juli 2010 her kalles alle besteforeldrene for bestemor/bestefar.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #38 Skrevet 13. juli 2010 Min mor er bestemor. Min far er bestefar. Pappaens mor er farmor. Hennes nye mann kalles ved navn. Pappaens far er bestefar NN. Helt naturlig for meg at det ble sånn fordi jeg hadde det sånn med mine besteforeldre. Jeg har ikke noe forhold til mormor, derfor kalles ikke min mor det. Og min farfar døde før jeg ble født derfor blir mine barns farfar kalt bestefar NN. Min samboer kaller sin morfar og mormor for mor og far. Hans farmor og farfar kalles bestemor og bestefar. Men da vi fikk barn nektet moren hans å kalles mor (noe jeg syns er greit fordi jeg ikke har noe forhold til det). Hun ville kalles bestemor, men sånn ble det ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #39 Skrevet 13. juli 2010 "Hun ville kalles bestemor, men sånn ble det ikke." Hvorfor ikke? Hun kunne vel "få lov til" å kalles bestemor NN, i tråd med pappaens far?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #40 Skrevet 13. juli 2010 Han får ikke til alle sånne lange ord enda, men han kaller moren min for noe, har bare ikke helt klart å skjønne hva det er enda:p Faren min derimot kaller han for "fifafa". Er bestefar det da:)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #41 Skrevet 13. juli 2010 Hvor i alledager er logikken i det, HI? Hvorfor i all verden skal din mamma være den eneste som kalles bestemor? Vi har 3 sett med besteforeldre og alle er bestemor/-far.
Monajenten Skrevet 13. juli 2010 #42 Skrevet 13. juli 2010 Mormor og morfar: mommo og moffen Farmor: bestemor
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #43 Skrevet 13. juli 2010 Fordi vi ser henne så sjeldent at barna ikke får noe særlig forhold til henne annet enn når vi snakker om henne. Jeg brukte farmor når jeg snakket om henne rett og slett fordi det kom automatisk. Og mannen min sa også farmor om henne. Ikke noe værre enn det.
Gjest eelis+kian Skrevet 13. juli 2010 #44 Skrevet 13. juli 2010 Her er det bestemor XX, bestemor XX, bestefar XX, bestefar XX og bestefar XX. Mye skille seg og gifte seg på nytt, og veldig lite kreativitet i min familie ja!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #45 Skrevet 13. juli 2010 her i huset er farmor farmor, farfar farfar, for det er det bf kaller sine. Min mor er mormor, amboeren hennes morfar, og min far bestefar Selv kaller jeg farmor for bestemor, og morfar for besten
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #46 Skrevet 13. juli 2010 moffa på morfar her i huset også, o på tull "moffeloffen"
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #47 Skrevet 13. juli 2010 Her har vi besse og hans kjæreste, mormor, farmor og hennes kjæreste, bestepappa og hans kjæreste.. Så farmor er farmor her altså. Jeg kalte min farmor for bestemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå