Gå til innhold

Hva kaller barnet ditt farmoren sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemor? det er vel helt feil? Farmor er vel mer riktig. For bestemor blir liksom min mamma om dere skjønner!

Hva er vanlig å si?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun farmor og mormor som er forbeholdt "spesielle" bestemødre, ellers kan begge to kalles bestemor, besta, mor... whatever...

At du er vant til å si bestemor istedet for mormor er jo en tradisjon i DIN familie, og har ingenting med rett og galt å gjøre...

Skrevet

Min kaller farmoren for bestemor. Kan ikke skjønne hvorfor det er feil??

Din mor er mormor, din manns mor er farmor, og begge er bestemor

Skrevet

Farmor, Farfar, Mormor og Morfar.

Jeg har Mormor, Morfar, Bestemor og bestefar ( Pappa sine foreldre ).

Tror det er pga foreldrene mine lærte meg å kalle dem det.

Skrevet

Datteren min har ikke begynt å prate enda, men farmoren er Bestemor for sine andre barnebarn og vi omtaler henne som bestemor.

min farmor/farfar var også bestemor og bestefar. Mormor og morfar er mimmi og moije.

Skrevet

Jeg kaller min farmor for bestemor. Min mormor er mormor.

Barnas farmor kalles farmor, mormor kalles mormor.

Skrevet

Bestemor. Jeg kaller også min fars mor for bestemor, og min mamma kalles mor av barnebarna.

Skrevet

Vås sønn sier bestemor og bestefar til begge besteforeldreparene. Han vet også navnene deres, så han bruker gjerne "bestemor Eva" for å forklare hvilken bestemor han mener.

Skrevet

Farmor - Nar Noooooor

Farfar - Varfars

Mormor - Noooor noooor

Morfar - Moffa

Tror ikke det blir noe Bestemor/far her egentlig.

Skrevet

Mine barn kaller sin pappas mamma for farmor og min mamma for mormor. Det er fordi de presenterte seg som det for barna selv, kan ikke skjønne at hvem som kaller seg hva skal bestemmes av foreldrene... Jeg kaller farmora mi for bestemor og ser ingenting unaturlig i det:)

Skrevet

Jeg hadde bestemor og bestefar i "stedsnavn" til mine besteforeldre:)

Mini kaller farmor for Mor og mormor for Bestemor.

Farfar er Far og morfar er Bestefar.

Skrevet

Bestemor og bestefar

Mormor og morfar

Jeg hadde 2* bestemor/bestefar jeg..Og vi brukte "bestemor og bestefar i nabohuset" Og "bestemor og bestefar på xxxxx",- konsekvent HVER gang vi omtalte de respektive besteforeldrepar..For å vite HVEM vi snakket om :o)

Men nå var det veldig "satt hos oss":.Min søster fikk barn først, og da VILLE mamma og pappa væer mormor/morfar,- og på den andre siden ville de være farmor/farfar (de hadde dessuten bare sønner, så alle søskenbarn til mine søsters barn på farsiden kom til å bruke samme begrep)

Da var det natutlig at mine barn kalte mamma og pappa for mormor og morfar også. MEn bestemor og bestefar ble det fordi på den siden hadde min manns mor sagt da hun ble bestemor første gang at hun ville være "bare bestemor"..Men nå har hun 2døtre og 2sønner, og bli kalt farmor av noen og mormor av andre barnebarn ville blitt mye rot.....

Problem vil det vel først bli når min BROR får barn..Da vil hans barn kanskje ha vansker og skjønne at deres søskenbarn sin "Mormor og morfar" er derse farmor/farfar eller evt bestemor/bestefar..Men den tid, den sorg...Skjer ikke med det første :o)

Skrevet

Jeg kaller min mormor for bestemor, sånn er det liksom i min familie.

Men da vi fikk barn hadde allerede svigermor barnebarn som kallte henne bestemor så det ble naturlig at hun ble bestemor også til våre barn.

Tror mamma syntes det var litt leit at hun ikke fikk bestemor-navnet, men da ungen var drøye året begynte han si Mommo (vi kalte henne mormor), og det leeeenge før han klarte si bestemor, da ble hun så glad også ble det greit likevel ;)

Så min mamma er Mommo og svigermor er bestemor, fungerer helt utmerket.

Skrevet

Det er da vel strengt tatt ikke noe problem:-P

Jeg er vokst opp med å kalle min farmor som bestemor. Men hun blir kallt farmor/mor og mormor også:)

Skrevet

Her er det Besta.. Hadde jeg fått bestemme hadde det blitt farmor, men siden alle de andre barnebarna sier Besta så må vi også.. Hun er definitivt ikke noen Besta!

Skrevet

han kaller henne nanny (skal vel egentlig være granny...)

Skrevet

Her går det i farmor, mellomste hadde problemer en liten stund med å si det så det gikk i mormor hehe- Gjett om hun ble stolt når han endelig klarte å si det riktig!

Skrevet

Gratulerer HI, du må vel være den utkårede til å få den geniale gaven, til den som har alt, som det ble tipset om her inne igår.. Nemmelig et fint porseles fat, med noen fine blomster, med skriften -hurpe- på.

Hvorfor skal din mor få kalle seg bestemor, mens mannen din sin mor ikke får lov? Din mor er vel ikke mer verdt iforhold til det å være bestemor, enn mannen din sin. Damen må vel få kalle seg det hu selv vil!

Skrevet

Våre kaller henne "mor". Bestemor er helt i orden det også, uansett om der er momor eller farmor. Det må besteforeldrene nesten få bestemme selv.

Skrevet

Her er farmor -Besta

farfar -beste

mormor -bestemor

morfar -beste. Men når han snakkes om (altså til andre enn nær familie) så heiter han: beste t ho bestemor hehe

Skrevet

Her heter farmor MOMMO;-) Resten av gjengen kaller henne det - mer riktig siden hun faktisk er mormor for de.. Men det har blitt slik helt av seg selv og det funker det:-)

Skrevet

Er din mamma viktigere for barnet enn moren til barnets pappa? I så fall hvorfor? Er bestemor er hederstittel og farmor en god nummer to? I så fall, hvorfor?

Farmor kalles bestemor og mormor kalles mommo.

Morfar kalles bestefar og farfar kalles faffa.

Skrevet

Vi synes det er mest naturlig å kalle mannens mor farmor og min mor mormor, men de vil begge kalles bestemødre. Farmoren synes farmor-navnet høres stygt ut, og ville helst tituleres med bestemamma, men mamma-navnet vil jeg da ha for meg selv! Jeg synes det er tungvint å kalle dem bestemor ditt og bestemor datt, men det får vel bli sånn.

Skrevet

Farmor og farfar blir kalt bestemor og bestefar.

Mormor og morfar blir også kalt bestemor og bestefar.

De bor på forskjellige steder, så vi skiller på dem i praten med å si bestemor og bestefar på .......

Her har besteforeldrene selv valgt tittelen. Ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...