Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #26 Skrevet 8. juli 2010 Sine 6 uker? Vet han at han har rett til 10?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #27 Skrevet 8. juli 2010 Han har bare øremerket 6. Født før 1.juli i fjor;) HI
ellen-propellen Skrevet 8. juli 2010 #29 Skrevet 8. juli 2010 Jeg er imot fedrekvoten.Jeg er egentlig også imot hele pappapermisjonen. Men jeg er heller ikke for likestilling i hjemmet,så derfor blir dette unaturlig for meg.Jeg syns ikke man skal prøve å gjøre kjønnene mest mulig like.Man bør heller sette pris på de forskjellene som kjønnene har. Mor har mer omsorg,tålmodighet og forståelse for barnas/babyens behov. Vi har også instinktene til å holde hus.Dette ligger i oss,feks synet.Kvinner ser mer rundt seg enn menn som ser best langt rett frem. Innrømmer at jeg kanskje ville hatt det best på 1800 tallet ja;-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #30 Skrevet 8. juli 2010 Synes dette er svært enkelt: Staten TILBYR en permisjon - der ti uker er forbeholdt far. Man kan selv velge å takke ja til det, eller ikke. Dere kan selv velge å være hjemme så mye eller så lite dere vil, men så lenge staten betaler, så har staten rett å stille betingelser. OG: jeg tror det er SUPERBRA at pappapermen er blitt 10 uker - først og fremst fordi det er en del (private) bedrifter som IKKE gir slipp på menn i pappaperm mer enn "lovpålagte" uker. Da min mann skulle ha fire måneder pappaperm, ble han truet med sparken!
Gjest ->>- Skrevet 8. juli 2010 #32 Skrevet 8. juli 2010 Ja, men det står du jo - som nevnt - aldeles fritt til å gjennomføre.
The Bad Gal Skrevet 8. juli 2010 #33 Skrevet 8. juli 2010 Det er da ingen som har klaget på at man får betalt permisjon(som man dessuten ikke får gratis, man betaler da skatt som er med på å finansiere bl.a permisjon), men det er da ikke urimelig å klage over at man blir fratatt muligheten for å velge hvordan man vil disponere den?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #34 Skrevet 8. juli 2010 MOR HAR KUN KRAV PÅ 9 UKER om hun ikke føder for tidlig... OM hun føder for tidlig(som meg) MISTER hun disse ukene! DET er teit det! Så hus oss ble 6 uker øremerket mor, 10 uker øremerket far, og resten til fri fordeling.... DET er jo LITT merkelig????? At far faktisk blir PÅLAGT mer av den lovbestemte permisjonen!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #35 Skrevet 8. juli 2010 Takk Ellen F! Likestilling er ok til et visst punkt. Vi er forskjellige, og det synes vanskelig for mange å se:) jeg er imot kjønnskvotering - og all kvotering egentlig:)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #36 Skrevet 8. juli 2010 Jeg jobber i bhg. jeg har opplevd flere pappaer som leverer barna sine til oss, også sier de at det er bare å ringe til dem hvis det er noe for han er hjemme i pappa perm. Jeg har også hør pappaer si "Yes nå som pappapermen har blitt lenger så skal i alle fall jeg bruke to av de ukene på jakting" Dette er fakta! Jeg tror ikke en mor ville gjort noe lignende. Det røsker liksom i hele mitt hjerte at permen min går mot slutten. denne tiden er så viktig og så verdifull for oss kvinner. Morsinstinkte våres er bare avhngi av å få være med barna våre.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #37 Skrevet 8. juli 2010 For øvrig bør jo vår "alles kjære staten" være fornøyd om mamma tar mest perm. Det er jo en kjennsgjerning at de fleste menn tjener bedre enn sine fruer. Så da sparer de jo penger på å betale ut fra mors inntekt;)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #38 Skrevet 8. juli 2010 Den kan jeg signere ano 11:08!!!! Er lei av å høre; "Å så godt med pappaperm......, når ungene er i barnehage!"
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #39 Skrevet 8. juli 2010 Poenget er at staten finansierer permisjonen, og kan da også velge å sette vilkårene. Det staten tilbyr, er en permisjon som inkluderer 10 uker til pappan - og det er da opp til hvert enkelt par om man velger å takke ja til disse ukene eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #40 Skrevet 8. juli 2010 Jeg begriper ikke at folk ikke forstår dette; Staten betaler for denne permisjonen- altså kan staten også bestemme kriteriene for å få disse pengene. Akkurat som arbeidsgiveren din kan bestemme hvilke arbeidsoppgaver du må utføre og hvilke regler du må følge på jobb, siden det er arbeidsgiver som faktisk betaler lønna di.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #42 Skrevet 8. juli 2010 Dumme mødre som lar mannfolka dra på jakt i permisjonen. Da er mor tydligvis hjemme selv samtidlig da?? Mange fatale kvinnfolk som ikke lar mennene slippe til. Da blir det slik!!! Kjenner jeg blir irritert
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #43 Skrevet 8. juli 2010 Men Heregud da 11:12!!! Må jo være lov til å være uenig med hva STATEN bestemmer vi skal gjøre?!?!?!?!?!?! Eller skal vi bare nikke og smile, takk takk kjære stat?!?!?!?!? Vi betaler litt skatter og avgifter her i landet (heldigvis) og da burde vi også få lov til å mene noe! Brødhue!
LinnisR83 Skrevet 8. juli 2010 #44 Skrevet 8. juli 2010 Det er jo ikke det at folk ikke forstår...Det er jo heller det at man er uenig.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #45 Skrevet 8. juli 2010 Let opp "fatale" i ordboka;) Og da kan man jo si det samme om menn som ikke klarer å få permisjonen de ønsker dersom det blir valgfritt;) "Dumme mannfolk som finner seg i at kona vil ha all permisjonen"
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #46 Skrevet 8. juli 2010 Da er det jo bare å la være å ta permisjon da. På samme måte som man kan si opp jobben om man er uenig med arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #47 Skrevet 8. juli 2010 Du kan jo undersøke litt om permisjonsvilkårene i andre land i verden, og se om du synes de er så mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #48 Skrevet 8. juli 2010 Stataen er oss. Pengene istatskasen er våre skattepenger. Og vi er pliktig til å ha meninger, si i mot det vi mener er feil, og STEMME til valget. VI ER STATEN!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #49 Skrevet 8. juli 2010 JA, vi er heldige ; Men det må jo være lov å mene noe annet en det som blir bestemt på stortinget?!?!?!? !Kjære vakre vene! Er jo en grunn til at det er valg her i landet, folk mener forskjellige ting vet du! Og takk gud for det!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #50 Skrevet 8. juli 2010 Man trenger heller ikke si omp jobben om man er litt uenig med arbeidgiver! Er mange arbeidsgivere som er flinke til å både gi og ta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå