Gå til innhold

Hvis dere hadde en overvektig venn/venninne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du ikke hun ser selv at hun er overvektig, er det derfor du vil si noe?

Tror du hun ikke vet hvilken mat hun bør spise og blir derfor overvektig og du vil lære henne?

Tror du det hjelper på at henne venninne kommenterer vekten og kommenterer hvordan hun burde leve?

Er hun så overvektig at du er bekymret for helsen?

Her må vi tenke litt på hvilket budskap du vil ha frem og hva du mener er målet.

Jeg hadde personlig reagert kraftig hvis en venn av meg hadde kommentert at jeg var kraftig og brude slanke meg. Hvis en god venninne skulle komme med et slikt forslag bør det være gjennomtenkt og med en eventuell plan om trening sammen eller andre hyggelig ting sammen som er bra for helsen. Det er mot sin hensikt å si at hun er tykk uten å komme med noen konkrete ideer.

Jeg har heldigvis ingen venner som kommenterer vekten min, de respekterer meg for den jeg er. Min mor har kommenter vekten min i rundt 20 år nå og det holder....har ikke blitt mer motivert til å ta av for å si det slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ett par overvektige venninner, men det kunne A L D R I falle meg inn å be dem gjøre noe med vekta si. De er smertelig klar over kroppen sin og sin egen størrelse. De trenger ingen andre til å fortelle dem noe de allerede vet.

Skrevet

Ja.. tror også det virker negativt når venner sier du er tjukk. Hadde en kjæreste som kommenterte hvor fort jeg spiste en sjokolade, og en annen sa at jeg hadde en kraftig kropp. Har sjelden blitt så såret av noe som disse kommentarene.

Venninna di har kanskje prøvd å slanke seg, men gitt opp. Dersom hun en dag klarer å endre livsstil er det bra, men det må hun styre selv.

Skrevet

Har ikke venninna di speil i hjemmet sitt? Hvis ikke så har nok sett seg i et speil en annen plass...? Så jeg tror ikke noen kommer med noe nyhet om dere forteller henne at hun er overvektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...