Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #26 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har vært feit, jeg har vært tynn...Begge ganger "psykiske grunn";- men valgt bare ulike måter og få det ut på...... Men så lenge man går og fokusrer på det som "utløste" spisenekt/tvangsspising, så blir man ikke frisk. Det er så enkelt osmå ta tilbake livet sitt..Men jeg sier ikke at det er enkelt og gjøre det. En grunn til at jeg gikk fra en ekstremitet til den andre. Men det er det som MÅ til. Så lenge man hviler på sine laubær og fortsetter og leve som før, og ikke minst TENKE som før, så blirman hverken kvitt spiseVEGRING eller OVERspising. Man MÅ endre tankegang, man MÅ ta tilbake kontrollen. Det er helt greit og si at "fortiden var ÅRSAK til min sykdom";- men det er feil og si at fortiden bestemmer at man MÅ fortsette og være syk.. Igjen, det er en enkel løsning, men ikke enkel og gjennomføre..Rett og slett fordi man plutseig må ta var på seg selv, ta ansvar for selg selv og endre sin tankegang... Hva er dumt med det? Har DU vært innlagt på grunn av dødelig lav vekt? Har DU gått opp 40 kilo på godt under et år? Har DU etter den tid gått ned til normalvekt, holdt den, fått barn og hatt 10 år som frisk og sunn og fornøyd med livet og alt det har bragt med seg........ Jeg har vært gjennom MYE; og det blir IKKE bedre av og la fortiden slå deg i bakhue gang, på gang, dag etter dag. Å VITE at fortidn har utløst din sykdom, kan være til hjelp, fordi man vet man ikke er SKYLD i det selv..Men det hjelper ikke og tviholde på det som skjedde og forbli i den tilstand resten av livet. Man må komme seg ut og tenke fremover.. Om du virkelig ikke skjønner hva jeg mener er dok du en som er feit fordi du er lat og usunn og ikke gidder og tenke på og svett for helsas skyld..Eller osm gidder og velge bort kjeks og brus, selv om de vet det hadde vært best for ungene dine sin del. ALle som sliter med vekt av psyksk årsaker skjønner hva jeg mener........Det er en enkel løsning, men det er jaggu ikke lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå