Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 http://draconigena.vgb.no/2010/07/05/skal-jeg-bli-straffet-fordi-du-har-barn/ Personlig syns jeg hun virker utrolig umoden for en 22-åring, og min indre djevel håper hun får en kolikkunge når hun først får barn. Og at hun skammer seg noe inni granskauen når hun roter frem dette innlegget om noen år. Forhåpentligvis utvikler hun empatiske evner også, om ikke det toget allerede er long gone.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Alle kan ikke være like modne i den alderen, HI. Du var sikkert ikke særlig bedre når du var på den alderen, livet er en læringsprosess, vettu.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Nå er det ikke mitt modenhetsnivå i en alder av 22 som er oppe til diskusjon. Du er kanskje Nymph?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 Jeg føler faktisk med henne Ville aldri dratt med meg en baby til syden, av de grunner at man fort kan lage mye bråk. Synes det er ille nok med foreldre som står å bysser gråtende babyer i vinduet i borettslag med 3-4000mennesker... Hun synes jo også synd i babyen, tror nok ikke du har lest innlegget godt nok. Eller følte du deg truffet? Mvh Mamma
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Sitter dere å tenker åååååååååååååååå såååååååååå søtt når dere blir holdt våken om natten av en skrikende baby?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 Hun kunne reist til Aya Napa hvis hun ville ha fred til å feste. Barn gråter, slik er det bare. Hvis man vil unngå barn for enhver pris, dra til en voksen-resort. Personlig har jeg ikke vært ute av landet med mitt barn ennå, ikke kunne jeg tenkt meg det heller før hun er mye større og kan takle reisen og klimaet. Men har vært i syden før jeg fikk barn, har opplevd barnegråt på naborommet, og sendt varme tanker til foreldrene som var bleke om nebbet om morningen og som så ut til å heller ville være på ørkenvandring uten vann i tre dager enn å høre ungen hyle et minutt til. Men aldri falt det meg inn å klage på "støyen", og jeg tok selvsagt normale hensyn. Nachspiel ble holdt andre steder enn på hotellrommet, blir alltid litt bråk uansett hvor hensynsfull man prøver å være.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 Jaaaaaaaaaaaaaa, det er så utroooooolig søtt, det er så sukkersøtt at om det ikke stopper snart så får jeg diabeteeeeeeeeeeees!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 heeeeeeeeer haaaaaaaar duuuuuuuu liiiiiiiiiiitt iiiiiiiiiiinsuuuuuliin *rekker over*
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #10 Skrevet 5. juli 2010 Tror begge parter trenger å lære empati, jeg. Hva om det var et pensjonistpar på det andre naborommet, som hadde gledet seg i årevis til en deilig sydenferie, og istedet for bølgeskvulp må høre på timesvis med vræling? Tror du foreldrene bryr seg om det? Hva om en av pensjonistene snorker høyt, og de får en klage på seg for det? Skal man bare akseptere det, siden "babyer gråter, sånn er det bare" ?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #11 Skrevet 5. juli 2010 Taaaaaaakk *tar imot* Puuuuuh, det gjorde susen, gitt.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #12 Skrevet 5. juli 2010 Skjønner henne godt jeg. Jeg har en sønn på ca.6 mnd og ville aldri tatt med ham til syden eller ett annet varmt sted. Så små barn har ingenting der å gjøre. Jeg hadde også blitt ganske irritert hvis jeg ble holdt våkent av at ett barn i nabo rommet skrek hele natten. Det handler om å respektere hverandre uansett om man har barn eller ikke. De burde latt være å klage på ett dunk en kveld, når deres eget barn skriker hver kveld.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #13 Skrevet 5. juli 2010 Wow, brems litt....Borettslag med FIRE TUSEN mennesker? Hvor i all verden bor du??
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #14 Skrevet 5. juli 2010 Bor man på hotell så må man tåle litt lyd. Men jeg skjønner jo at hun er ganske irritert. Jeg synes faktisk ganske synd på foreldrene, jeg. Huff, kan ikke være greit å ikke få til å roe ungen. Been there, done that. Da er man hjelpesløs.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #15 Skrevet 5. juli 2010 Var nok mer enn et dunk eller to. Jeg har aldri opplevd å bare høre et dunk fra et rom med ungdommer som har nachspiel... men skjønner at de ble lei grininga, ihvertfall viss det stemmer at foreldrene ikke gadd å gjøre noe med det. Da bør hu ringe barnevernet, er masse folk som driter i ungene sine så fort de kommer til Syden.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #16 Skrevet 5. juli 2010 Tenk så jævlig å reise på ferie med kolikkunge. Hadde daua. Ikke mye ferie da nei.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #17 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har veldig delte meninger her. For det første bruker hun ord som ufordragelige barn, noe som gjør at jeg ser nedsettende på henne. Jeg skjønner at hun ikke liker å høre barnegråt hele tiden, men jeg tviler på at det bare var et lite dunk. Hun sa det selv, de var ganske fulle og siden foreldrene dunket hardt i veggen var det nok ikke bare en liten koffert som veltet. Det må vises hensyn begge veier.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #18 Skrevet 5. juli 2010 Er enig med henne i det at babyer ikke har så mye i syden å gjøre. De har littegranne vanskeligere enn oss for å takle den store forandringen i temperatur, og uansett så får de jo ikke noe utav det. Ikke skjønner jeg hva foreldrene får utav det heller. Kan jo ikke kalles ferie å reise med babyer vel?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #19 Skrevet 5. juli 2010 Kunne ALDRI tenkt meg å dra til syden med et lite barn, de har ikke mulighet til å regulerer temperaturen slik voksne har. Ser for meg at det er ren tortur for babyen! Rart det egentlig er lov.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #20 Skrevet 5. juli 2010 Skjønte ikke problemet med den bloggen. Jeg blir også irritert over andres grinerunger, spesielt i syden. Og jeg er godt voksen med tre barn.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #21 Skrevet 5. juli 2010 Som 22-åring var jeg mer oppslukt av min egen navle enn av vilt fremmede menneskers situasjon. Så jeg manglet gjerne empati da. Det har kommet seg etterhvert, men jeg forstår ikke hvordan noen kan forvente at en barnløs 22-åring skal forstå hvordan dynamikken er i en småbarnsfamilie. Med hvilken rett kan vi kalle henne umoden for at du selv skal fremstå som moden? Å rakke ned på andre er for meg særdeles umodent.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #22 Skrevet 5. juli 2010 I fart in your general direction! Your mother was a hamster!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #23 Skrevet 5. juli 2010 tror noen har glemt insulinen siiiiiiiiiiiiin
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #24 Skrevet 5. juli 2010 "Forhåpentligvis utvikler hun empatiske evner også, om ikke det toget allerede er long gone." HI, toget ditt er gått. For LENGE siden.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #25 Skrevet 5. juli 2010 synes dama hadde ett poeng jeg da, klart hun ikke skjønner dette med å ha barn...men vi med barn må ikke helt glemme hvordan det var å ikke ha barn heller da. Griner ungen omtrent nonstop så klart det er irriterende, spesielt om det er om natta...det synes da jeg og det som har barn. Jeg bor i blokk og kan bli vekt av folk som kommer hjem på natta...hyler da ikke ut om bråk for det...og naboen går ikke av skaftet fordi min unge hyler til... Dette med å respektere folk må gå begge veier, unger griner ja...og ungdom fester - sånn er det, og reiser man til syden så må man regne med å komme borti begge deler. Tåler man ikke det ene eller det andre får man velge ett sted hvor den andre part garantert ikke holder til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå