Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 og det viser seg at du er gravid. Hadde du da tatt abort?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Jeg hadde iallefall ikke beholdt barnet etter en voldtekt.Men det er meg, og er sikkert feil det også
Lilleleen Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 Jeg tror det, men vet ikke Det er veldig vanskelig å sette seg inn i en situasjon som man aldri har vært i.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 det var et veldig vanskelig spørsmål. Tror ikke jeg kan svare på det. I utg punktet er jeg helt mot abort, men kanskje saken hadde stilt seg annerledes da. Ikke vet jeg. Måtte nesten vært i den situasjonen for å kunne sette meg inn i det. Hadde vel uansett vært mange faktorer som hadde spilt inn. Kjennte jeg overgriperen, måtte barnet i tilfelle hatt kontakt med sin far? dette hadde sikkert vært vanskelig å gjennomføre med tanke på voldtekten. Hadde jeg da blitt alenemor, hvilket nettverk har jeg, min alder, er det snakk om nå?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #8 Skrevet 2. juli 2010 Hadde tatt abort. Jeg har blitt voldtatt og jeg tror de som sier at de kanskje hadde beholdt ikke har den ringeste anelse om hvordan noe slikt kan ødelegge deg. Om barnet ligner faren sin blir det en evig påminnelse på noe av det verste som kan skje et menneske. Jeg tviler på om jeg hadde klart å binde meg til barnet. (og ja, jeg vet at barnet er helt uskyldig, men alikevel ødelegger en voldtekt deg for livet, og man kan ikke kontrollere følelsene sine)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #10 Skrevet 2. juli 2010 Leste jo det andre innlegget.. at man selv aldri ville tatt abort, men at andre må ta sine valg.. Kom til å tenke på en ting til.. Hvordan virker egentlig angrepillen? Hi
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #11 Skrevet 2. juli 2010 nå var det vel ingen som har skrevet direkte at de ville beholdt. Jeg er 9.48 og jeg skrev at jeg ikke viste, og at mange forhold spilte inn. Jeg aner faktisk ikke hva jeg ville gjort, for jeg har aldri vært i den situasjonen. Om jeg hadde blitt voldtatt og gått rett til lege, så hadde jeg vel fått en angrepille?! Eller det ville jeg vel kanskje vært så oppegående at jeg ville tatt uansett. Om jeg da alikevel skulle bli gravid, så vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #12 Skrevet 2. juli 2010 hva mener du med hvordan virker? Du tar den ene så raskt som mulig etter ubeskyttet sex, og den andre noen timer, var det 12 eller 24 timer etter den første. Er ikke helt sikker på hva den direkte gjør, men du kan jo google den og gå inn å lese om den.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #13 Skrevet 2. juli 2010 9:55 Forferdelig!! Klarer ikke å sette meg inn i den situasjonen, har ikke ord! Er litt derfor jeg lurer også da.. hvordan kan man da si aldri i livet, kommer aldri å sette meg inn i den situasjonen. Man aner jo ikke om man kan bli voldtatt! Hi
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #14 Skrevet 2. juli 2010 Jeg satt og stirret i veggen i 2 uker før jeg klarte å manne meg opp til å ringe til legen.., så du skal ikke se bort fra at du ikke hadde rukket en angrepille.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #15 Skrevet 2. juli 2010 tok feil, du skal visst ta begge tablettene samtidig. http://www.lommelegen.no/322063/nodprevensjon
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #16 Skrevet 2. juli 2010 Litt dumt spørsmål.. vet jo hvordan den virker.. Takk for linken.. da har man 5 dager til å ta angrepillen. Så til dere alle! Husk dette da.. så slipper dere jo å sette dere i denne situasjonen! Men om man da venter 2 uker med å fortelle om voldtekten.... hi
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #17 Skrevet 2. juli 2010 Ja det hadde jeg. Vet det med sikkerthet siden jeg allerede har gjort det. Ikke et lett valg, men det var det riktige siden jeg hadde et lite barn under 1 år og jeg var alene med barnet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #18 Skrevet 2. juli 2010 Jeg har blitt voldtatt og jeg ble gravid .Jeg tok abort, orket ikke tanken på å ha noe med den mannen resten av livet og barnet hadde garantert lignet på far og da hadde jeg blitt minnet på voldtekten hver gang jeg så på barnet. Har aldri angret på mitt valg . Jeg har fått masse hets her inne pga at jeg tok abort,derfor signerer jeg anonym.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #19 Skrevet 2. juli 2010 Ungen kan vel ikke noe for at faren er en voldtektsmann.. Men jeg tror kanskje det hadde spilt litt rolle hvilken etnisitet gjerningsmannen hadde.. Rasistisk men dog..
Gjest Antarctica Skrevet 2. juli 2010 #20 Skrevet 2. juli 2010 Jeg har allerede tatt abort, ikke etter voldtekt, men fordi jeg ikke ville ha barn på det tidspunktet, og typen min nektet å bruke prevensjon. Han jeg var sammen med da ville heller aldri ha blitt en flink og ansvarlig far. Så selvsagt ville jeg ha tatt abort. Hvordan skulle jeg fortelle barnet en gang om hvem faren er? "Jo, lille venn, pappan din er en fyr jeg ble med på nachspiel til, og som ikke klarte å holde snabben for seg selv!" Ikke noe et barn trenger å vite, men det ville jo måtte komme for dagen en gang. I alle fall for å forklare hvorfor mor ikke er så ivrig på å følge barnet til besøkshelger og juleferier! Men til henne over her: hvorfor skulle man få pepper for å ta abort? det er et lovlig inngrep i Norge, og selvbestemt abort praktiseres fram til 12 sv.skapsuke. Dersom man ikke er klar til å bli foreldre, bør man ikke bli det, da setter man et menneske til verden på grunn av prinsipper og ikke på grunn av fornuft.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #21 Skrevet 2. juli 2010 Jeg tror ikke det, men det er nesten umulig å si uten å ha vært i situasjonen. Om barnet derimot hadde hat kromosomfeil ville jeg sansynlig vis tatt abort. Folk har ulike ting de regner med ikke å takle.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #22 Skrevet 2. juli 2010 Jeg er henne som fikk pepper . Pga at jeg har tatt flere aborter (3 stk) på 13 år .1 var jeg veldig ung,bf var narkoman og jeg hadde ingenting å tilby det barnet . 2 .gikk på p piller og det var en voldtekt 3.kondomen sprakk,jeg og bf hadde en veldig dårlig periode, hadde mistet attføringsstønaden min,bf hadde ikke fått permisjon,har en sykdom som hadde gjort det veldig vanskelig med et barn til...++++ folk her inne mente jeg brukte det som prevansjonsmiddel ,ble kalt morder osv..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #23 Skrevet 2. juli 2010 jeg ble det, men det var en jeg hadde hvert sammen med i flere år .. hvordan kunne jeg ta livet av noen som ikke hadde gjort meg noe? endte opp med att jeg nå har en liten jente på 9 år som er noe av d beste i mitt liv. far er ute av livet, men angrer ikke
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #24 Skrevet 2. juli 2010 Nei, og det vet jeg for jeg har vært i den situasjonen og valgt gutten min. Han er en sann velsignelse.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #25 Skrevet 2. juli 2010 Ja jeg hadde nok det. Jeg hadde nok omrettet sak mot mannen som gjorde dette og om jeg beholdt barnet så hadde ungen kansje blitt stemplet som han/hun som ble unnfanget da moren hans/hennes ble voldtatt.. kansje ikke god nok grunn. Men og det at hva om unge er veldig lik faren(han som voldtok) og jeg skal bli minnet på dette hver dag og at det igjen går utover at jeg avskyr ungen? Men vet ikke 100% sikkert hva jeg ville gjort i en slik situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå