Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #26 Skrevet 1. juli 2010 Jo mer skeptisk man er til bikkjer, jo mer interessert blir de i deg Viktig å lære barn å omgås hunder, de er jo overalt i samfunnet vårt. Og takk for det.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #27 Skrevet 1. juli 2010 Det brukte jeg å gjøre da jeg hadde hund, fordi jeg skulle gå fram og tilbake, så jeg tok den alltid på vei hjem igjen.. Utrolig lite morsomt å ha en bæsjepose hengende å dingle mens vi gikk tur.. Og jo, jeg husket alltid å ta den med hjem igjen når vi gikk forbi!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #28 Skrevet 1. juli 2010 Det er lov om du plukker den opp etter deg:) Det jeg snakker om er hauger med gamle, fulle bæsjeposer i klynger med 100 meters avstand! Da kan dere like godt drite i posen! (woho, ordspill:P)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #29 Skrevet 1. juli 2010 Hehe, jeg mente såklart at han sjeldent er løs! Gikk litt fort i svingene her.... Sier ikke at de er farlige, men de kan være det. Vi har border collie, og er harmløs som bare det. Men, om det skulle være noe "farer" som lurer, så er han kjapt ute med å si fra. Da er det greit å være i bånd Det handler ikke så mye om at det er farlig eller ikke, noen er redde for hunder selvom det ikke er en, for oss, reel frykt. Naboen min er livredd hunder. Jeg lar da ikke hunden løpe fritt rundt i hagen her da...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #30 Skrevet 1. juli 2010 Jeg er selv hundeeier,og jeg er helt enig med HI,man skal respektere at folk kan være redde! jeg kunne ikke funnet på å la hunden min løpe løs slik,dette er også fordi jeg misliker det sterkt selv! Det er lite morsomt når en løs hund kommer løpende bort til barna.Dessuten er det ikke sikkert hunden min er like snill mot andre hunder som hunden din er,ikke alle hunde som liker at en annen hund kommer "løpende på",tenk på det neste gang du lufter hunden din uten bånd!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #31 Skrevet 1. juli 2010 Bånd syns jeg ikke alltid er nødvendig, men da skal du ha stålkontroll på hunden(e) dine. Ser ingen grunn til at folk som er redde ikke skal få gå i skogen dersom de vil det i frykt for å møte en hoppende hund... Jeg har hatt hund i flere år. Hadde en dobbermann som fikk gå fritt av og til, men han hoppa aldri opp, og kom alltid når jeg ropte. Hadde en labrador som aldri fikk gå fritt. Stolte ikke nok på han rett og slett. Hunde er forskjellige, men ta eierene dersom hunden skjenerer deg. De har PLIKT om hundeeier å ha kontroll på hunden(e) sine. Ellers er det faktisk enkelte plasser rundt om der det er lov å slippe hunder. Hva med å ta med hundene dit istedenfor? Det er desverre for mang slappe dyreeiere i verden...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #32 Skrevet 1. juli 2010 Du skal ha VELDIG VELDIG god kontroll på hunden din for å slippe den av båndet! tror ikke mange (iallefall av de jeg har møtt) som klarer å kalle inn hunden fra ei tispe med løpetid!!
Lunapuna1985 Skrevet 1. juli 2010 #34 Skrevet 1. juli 2010 Jeg synes nå ikke Border collie nødvendigvis er så veldig harløse jeg da... biter mennesker, hunder, syklister eller hva det måtte være for å gjete de... Ikke alle selvfølgelig, men ganske mange. Særlig om de er understimulerte.. De fleste hunder er jo ikke noe farligere enn mennesker da. Det er da færre hunder som biter enn mennesker som på en eller annen måte forgriper seg på barn. Man må slutte å overdrive sånn. Ikke rart at folk blir redde når man sier at hunder er så farlige. Det er også flere mennesker i dette landet som dreper mennesker, enn hunder som dreper mennesker.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #35 Skrevet 1. juli 2010 Mulig jeg er feilinformert, men sier ikke den nye hundeloven at man skal ha hunden i bånd i tettbygde strøk?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #36 Skrevet 1. juli 2010 Stemmer nok det. Man skal alltid ha kontroll på hunden, og bånd på den dersom det er stor ferdsel av andre dyr eller mennesker i området.
Lunapuna1985 Skrevet 1. juli 2010 #37 Skrevet 1. juli 2010 Jeg forstår svært godt at enkelte kan være redd for hunder. Men du er kanskje ikke klar over at små hunder biter MYE mer enn store hunder? Det verste man gjør når man møter en løs hund er å lage spetakkel, løpe eller gjøre så mye ut av seg, for da synes i alle fall hunden at du er spennende. Å stå i ro, snu ryggen til, overse den fullstendig er absolutt det lureste.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #38 Skrevet 1. juli 2010 Trenger ikke skaffe noen 55 kg tunge hunder for å få fortauet for deg selv. Mine små tynne, pinglete på 5 kg gjør jobben de. Folk hopper jo unna når jeg kommer.. Stakkars folk..Tenk å være så redd for en liten hund.
Lunapuna1985 Skrevet 1. juli 2010 #39 Skrevet 1. juli 2010 Hehe, de fleste små hundeiere skvetter også unna oss... De fleste av dem gneldrer også, men mine er ikke interessert i å se på de engang...
Lea85 Skrevet 1. juli 2010 #40 Skrevet 1. juli 2010 Er hundeeier, og forstår at ikke alle deler samme interessen som meg for de firbente. Men noe som jeg ikke kan forstå, er hvorfor foreldre ikke kan lære barna sine hvordan man skal hilse på en hund? Hunden min er døv, noe som kan føre til at hun skvetter til dersom ukjente rører ved henne uten at hun ser dem. Mange barn kommer i tillegg stormende mot henne og tar henne på hodet, ryggen etc, uten at hun får hilse på dem først. Kan faktisk forstå at enkelte hunder kan bite som følge av dette, hunder kan ikke evaluere en situasjon slik som mennesker. Alle hunder som biter er jo ikke onde skapninger akkurat, det finnes utallige grunner til en slik adferd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #41 Skrevet 1. juli 2010 Enig med HI. Hunder er ekle, de sikler og stinker og skal snuse og slikke på deg med den ekle tunga si som den har slikket an annen hund i baken med... ÆSJ... Hyttenaboen har hund og kom gående over tomten med bikkja si uten bånd, spurte om det var greitt. Jeg sa jeg ikke likte hunder og hun spurte om jeg var redd dem. Nei svarte jeg, jeg bare liker dem ikke fordi de er ekle, de sikler og stinker. Så heldigvis aldri den hunden igjen. Driter i om nabokjerringa ble fornærma og driter i om jeg fornærmer en masse hundeeiere på BiM
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #44 Skrevet 27. oktober 2010 Det antar du ja, men jeg møter til stadighet eiere uten kontroll på sine dyr, som lar de løpe løs nettopp i byen. (og i groruddalen) Jeg er ikke redd for hunder generelt, men er klar over at møter jeg feil hund på feil dag står både jeg og babyen min i fare. Det har hundeeierene faktisk ikke rett til å utsette andre for. En annen ting er at de ofte vimser rundt og ikke akkurat kan så mange trafikksikkerhetsregler. Er dere ikke redde for at dyra deres skal bli påkjørt? Eller er det alltid bilførers ansvar selv om det er du som lar hunden fly løs?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #45 Skrevet 27. oktober 2010 Gutten min fikk en hund løpende mot seg mens den flekket tenner og knurra. "Å det har han aldri gjort før, han er alltid snill" sa eieren. En gang er den første, skulle hatt båndtvang året rundt. Holder ikke med at hunder liker å løpe fritt, det gjør da hester også, ville heller møtt sistnevnte.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #46 Skrevet 27. oktober 2010 Ærlig talt. Si at hun må bli kvitt hundeskrekken?? Hvis dere er redde for å hoppe i fallskjerm så gjør dere bare ikke det. Er det så jævla vanskeligt å ha hundene i bånd??? Hvis dere ikke vil det så får dere flytte til ett øde sted der de kan springe løst eller hva med å ikke skaffe seg hund.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #47 Skrevet 27. oktober 2010 18:19, det er faktisk ikke alltid det er eieren det er noe galt med om en hund biter. Hunder er dyr og som dyr flest har de instinkter som de vanligvis må undertrykke men ikke alle hunder klarer det alltid...En hund er ikke et hårete, barnslig menneske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå