Gå til innhold

Jeg virkelig HATER hundeeiere som..

Anbefalte innlegg

Skrevet

lar hundene sine løpe LØS! Altså uten bånd! Trodde ikke det var lov engang jeg!? Jeg er ekstremt redd for hunder, og når der kommer en stoor hund løpende mot meg og barnevogna vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

HVORFOR er det så forbanna vanskelig å ta hensyn til at ikke alle er like glad i hunder som dem selv er??

Jeg som har barn, lar ikke barna mine løpe mot fremmede og gnikke seg oppi dem heller..

HUND I BÅND!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det ikke er ekstraordinær båndtvang så er det fullt lovlig å ha hunden sin uten bånd. I perioden 1 april(?) til 30 august er det båndtvang og junden skal da holdes under kontroll.

Om du er så redd for hunder så bør du kanskje holde deg til steder det ikke er mye løse hunder? Jeg antar du møter flest løse hunder i skogen,ikke i byen.

Skrevet

Og jeg HATER hundeeiere som bruker hundepose, jada, men som legger hundeposen i veigrøften to meter fra der hunden har gjort fra seg!!

Skrevet

Har hund selv, men er fullstendig enig med deg!

men er mange som lar barna sine gnikke seg på meg å da. Som lar barna sine pelle på mine varer ved kassa på butikken feks... grrrr

men ja det er båndtvang, og alle hundeeiere bør ta hensyn til at det finnes folk som er livredde hunder. Og det finnes tisper med løpetid!!!

Skrevet

Båndtvang er kun fra 1. april til 20. august i de fleste kommuner. Hvis du er så redd for hunder så bør du kanskje jobbe med redselen, og ikke smitte problemet over på ungene dine.

Hunder har 4 bein og liker å løpe mye, skulle da bare mangle at de skulle få lov til det!

Jeg er livredd innvandrere, særlig mørke menn, og dødsredd for at de noen gang skal forgripe seg på meg eller ungene mine. Men jeg har ikke krevd båndtvang på de enda...

Skrevet

13:23- Akkkurat som jeg skulle skrevet det selv! :)

Skrevet

13.23; Skaff deg hund!! En med litt størrelse.. Var i Oslo på ferie hos familie med schæferhannen vår, har bestandig vært litt skeptisk for alle disse mørke mennene som kommer fram om kveldene, men med bikkja så hoppet de godt unna! Har aldri følt meg så trygg i Oslo som under kveldsturene med hunden!

Skrevet

Jeg skaffet meg like gjerne 2 Berner Sennen jeg, og stadig forflytter folk seg over til andre siden av veien. Kan ikke skjønne hvorfor, de er jo tross alt bare 55kg hver :P

Langs veien synes jeg folk bør ha hundene sine i bånd dersom de ikke har full kontroll på de. I skogen synes jeg at alle hunder fortjener å løpe fritt. (hvis man ser bort fra de som løper rett i angrep på andre mennesker og dyr)

Også er det veldig viktig at man ikke gjør ungene sine redd for hund synes jeg, selv om foreldrene er redde. Ungene bør lære om respekt for dyrene, men redsel gjør ikke noe godt for seg synes jeg.

Skrevet

Tips: Om du ser en person som går tur med hunden løs, åpne munnen å si fra, rop om du må, hvis personen er langt unna og hunden kommer mot deg. Det koster ikke mange kaloriene å si fra "det er faktisk båndtvang nå, og det er ulovlig å ha hunden løs!"

Tips 2: Om du ser en løs hund uten eier i nærheten, ring purken eller dyrebeskyttelsen eller falken eller hvem det når er som samler inn løsbikkjer i nærheten der du bor. Da får eier en liten påminnelse om at det faktisk er hans ansvar å holde hunden forsvarlig sikret fra å stikke av.

Her jeg bor er det sånn at om politiet eller falken henter inn en løs hund, blir den plassert på et lokalt hundesenter, og eier må betale 1000,- for å hente hunden.

Jeg har selv en stor og veldig sosial hund, som gjerne vil bort til alt og alle for å hilse på. Skulle gjerne hatt henne løs, men siden jeg ikke er fan av å hverken bryte loven eller skremme vettet av folk, så holder jeg henne i bånd stort sett overalt, hele tiden.

Skrevet

Jeg har selv hund, og vet hvor frustrerende det er når de ikke får løpe løs nå når det er båndtvang. De elsker å løpe og snuse og gå litt fritt.

Holder de alltid i bånd når det er båndtvang eller på steder der det er masse folk.

Men kanskje du burde gå turer der det ikke går mange hunder?

Og for all del, ikke lær ungene dine til å bli redd for hunder.

Er du like redd hvis det kommer en liten hund bort til deg>?

Skrevet

Er enig i at hundene bør ha bånd når det er båndtvang.

Ang. hundeposene vil jeg bare si at det finnes poser som råtner opp sammens med bæsjen. Altså miljøvennlige poser som man kan kaste i naturen. MEN de bør ikke kastes i veikanten da det ikke ser særlig pent ut. Posene er ment å kastes når man er f.eks på fjellet og man kan kaste de utenfor stien og inni en busk osv. Dette har vi brukt innimellom på vår hund. Men har vi gått tur langs veien har vi brukt vanlige poser som vi kaster i søpla.

Skrevet

Dere som blir så frustrerrte fordi de stakkars hundene deres ikke får løpe uten bånd, hvorforhar dere skaffet dere hund da? Dere hadde vel hørt om båndtvang før dere anskaffet dere dette dyret?

Og om at de som er skeptiske til løse hunder ikke burde ferdes i skog og mark; Seriøst? Må jeg virkelig skaffe meg en illeluktende bikkje for å ha lov til å være i skogen med ungene mine? Dummeste jeg har hørt.

Skrevet

Det er da ikke hundene sitt problem at du har psykiske problemer og er redd for de?

Kom deg til psykolog og bli kvitt problemet, eller hold deg og ungene på veien i stedet.

Skrevet

Hunder er faktisk farlige dyr, hvis de vil!

De skal ikke gå løse, og de skal ikke springe bort til andre folk! Bortsett fra det at det er HAT at hunder går løse på stedet det ikke egner seg til det, så kan jeg ikke fordra at ANDRE hundeeiere skal stikke bikkja si borti våres. Vår hund liker IKKE å hilse i bånd, det blir bare klikk! Men neida, de bare mååååå la de få hilse! Og ikke kom å si det er bikkja det er noe i veien med, han klarer seg fint så lenge han ikke er i bånd...noe han sjeldent er!

Skrevet

HVA????? har du bikkja de løs en sjelden gang??? du er bare GAL! Skriver jo nettopp at de ikke skal være løse jo....

Forøvrig vet jeg ikke hva slags hund du har anskaffet deg, men mine er ikke farlige i alle fall.

Var på et treff i mai med over 200 mennesker og over 100 hunder, mange av hundene gikk løse hele tiden. Og det var MANGE barn der, sikkert 50 stykker. Hjelpes altså, det må ha vært farlig det......

Skrevet

tviler på at har noen hund

Skrevet

Hva med å prøve å bli kvitt hundeskrekken din? Pingle!

Skrevet

hund skal være i bånd pga faren for at de skal skade sau og andre dyr som går fritt i skogene på vår/sommer. Det at de ikke plager folk er bare et pluss ;) Ingen kan med sikkerhet vite at lille Passopp ikke jager en sau til den svimer og faller overende, alle hunder har et visst innstinkt til å jage andre dyr. Så man bør ha bikkjene i bånd med mindre du eier en egen øde hei uten folk og andre dyr ;)

Og dere som lar hunden gå løs i områder dere VET at de vil møte andre folk, er dere mindre gald i dyret deres eller?? Er dere klar over hvor mange barn som kan nappe,slå eller plage hunden på andre måter? Foreldre trenger ikke nødvendigvis å vøre flink til å si til lille Ole at han ikke skal plukke på Passopp sitt øye. Og plager man en hund nok, så vil den bite.

OG ikke minst så finnes det nok av folk som stjeler hunder og selger dem videre. Jeg møtte en narkoman en sen kveld jeg og noen venner var ute på byen, og han kom tassende med en chiaua (sånn det skrives?!). Jeg lurte litt på hvorfor han haded med seg en så liten og nervøs hund ute på natta når det var mange berusede folk rundt omkring, men han virket ikke akkurat som inteligensen selv. Og appåtil så forklarte han at han hadde 2 andre chiauauer som han gjerne ville selge. Tviler på at han har fått disse dyrene på en lovlig måte mtp at stykkprisen er noe høyere enn hva en rusmisbruker har råd til...

Skrevet

1753

Glad i svada eller?

Skrevet

Hvis det er sant hadde jeg kanskje vurdert å anmelde narkisen for chihuahua tyveri?!

Ærlig talt, når min hund går løst passer jeg på barn som er i nærheten. Jeg vet at de kan stikke en finger i øyet på hunden min, og jeg kan såklart ikke garantere at ikke hunden tar igjen.

Men hunder reagerer ikke med å bite for ingenting. Da er det eieren det er noe galt med!

Hunder har følelser og er levende vesener. De har behov og lyster akkurat som mennesker. Er dere så redde får dere jobbe med et. Ikke kreve at dyrene skal gå i bånd hele sitt liv så du slipper å håndtere angsten din!

Skrevet

jeg er enig med deg HI. Jeg skjønner at hunder synes det er deilig å gå løs, men jeg mener det er folka som har "forkjørsrett". Så hvis man vet det er folk i området så burde man ikke slippe hunder løs. Hvertfall ikke hunder som snuser og hopper på folk. Hunder som bare går for seg selv og ikke har interesse av andre folk kan gjerne gå løs for min del.

Jeg er selv ikke redd for hunder, men datteren min på 4.5 år er hysterisk redd for dem. Hun blir ikkemindre redd av at det kommer en hund byksende mot henne i full fart.

Ta hensyn til barn hvertfall.

Skrevet

Hadde du ikke noe fornuftig å komme med da? dette var jo bare tull

Skrevet

HI her

Nei, jeg er ikke redd for små hunder. Jeg er redd for store hunder som kommer løpende mot meg, er redd de skal hoppe på meg og ta seg ett jafs! Har opplevd flere ganger at digre hunder hopper opp på meg og jeg HATER det!!! Hunden kan være søt som bare det den, men jeg er redd for hunder, det er det maaange som er, og det burde respekteres. Å si at jeg trenger psykolog er tull.

Jeg lærer ikke barna mine å være redd hunder, nei! Men lærer dem å være skeptisk til FREMMEDE hunder, noe alle barn SKAL være. Hvis du ikke kjenner en hund skal du ikke gå bort å klappe på den, med mindre eieren sier det er greit. Hvis eieren sier det er greit, velger jeg å stole på at hunden er snill og da er jeg ikke redd! Men når en LØS stor hun kommer mot meg, en diger hund jeg ikke vet en dritt om, ja da blir jeg livredd!

Er det så satans vanskelig å forstå??

Skrevet

Det betyr at hunden skal være under kontroll! Hunden må være fysisk i lenke kun ved ekstraordinær båndtvang!

Båndtvang er ikke en lov som beskytter mennesker,men vårbærende dyr. Det er derfor den er gjeldende i perioden 1 april-20 august. (såfremt det ikke er ekstraordinær båndtvang)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...