Ophelia & Jr. Skrevet 1. juli 2010 #26 Skrevet 1. juli 2010 Vi har nærmere 1 mill på konto (og mye mer enn det i lån). Skal bruke pengene på å pusse opp et gammelt hus vi har kjøpt. Drenering, kloakk, tak, kledning m etterisolasjon + + + Og så var den millionen long gone... Enig som noen over her nevnte. Dette en den typen tråd hvor de som kommer godt ut av det svarer, mens de som kanskje ikke kommer like godt ut av det er i klart mindretall.
gutta på tur Skrevet 1. juli 2010 #27 Skrevet 1. juli 2010 Jeg kjenner at jeg blir uhorvelig misunnelig på dere som har store buffere i banken, men unner dere det selvsagt! Vi har ingen sparepenger whatsoever, vi sparer litt til barna hver måned, men det er ikke stort. Vi har 1,7 millioner i lån med smått og stor, vi jobber begge 100% og sløser absolutt ikke, det har vi ikke råd til. Vi er begge høyt utdannede, men har valgt et liv i et av Norges ytterste distrikt, har forholdsvis gode jobber i fagene våre, men lønningene er langt fra en tilsvarende jobb i f.eks. en større by. Men, vi trives og synes selv vi har et godt liv, men må finne diverse løsninger hvis det skulle dukke opp en uforutsett utgift en måned. Så, jeg er veldig misunnelig, ønsker meg en buffer, men det kommer kanskje en gang? Dere med mye i banken, jeg håper dere vet hvor heldige dere er! )
Fire småtroll Skrevet 1. juli 2010 #28 Skrevet 1. juli 2010 Har vel ikke så mye med hell å gjøre Man trenger ikke spare så fryktelig mye for å få en bufferkonto... Jeg har et fast trekk fra kontoen min på 300 kr, det blir trekt på lønningsdagen så jeg merker egentlig aldri at de blir borte. Mannen min har akkurat det samme trekket fra sin lønningskonto så til sammen går det 600 kr til en buffer/spare-konto. På den kontoen har vi nå over 60.000 kroner. De fleste klarer vel sette av f.eks en 200-lapp i måneden til en bufferkonto? Og vi har ikke spesielt god råd, har 2,2 mill i lån, tre barn i barnehage og under 700.000,- brutto årslønn til sammen. Ikke mye rom for luksus, men vi har en bufferkonto
Mammaen til 2007jenta Skrevet 1. juli 2010 #29 Skrevet 1. juli 2010 jeg har bare 30 000, og 1,2 i gjeld. Jeg er alenemor, så "alt" er bare mitt. Men, så har jeg vel rundt 800 000 i ek på leiligheten.
mamma sin kompis Skrevet 1. juli 2010 #30 Skrevet 1. juli 2010 Hmmm, hvorfor spare så mye da?? bruk penger mens man lever... vi har pr. idag 7000 på høyrente. 130 000 BSU (arv)...vi er flink til å bruke penge - mest fornuftige goder gjeld på 1,5, og har planer om å bygge ut da BSU kommer godt med
beggeto Skrevet 1. juli 2010 #31 Skrevet 1. juli 2010 Jeg må jo bare si det samme som tankespinn over her. Det er jo tull å ha mange hundre tusen på konto når man har lån med høyere rente enn man får på pengene på konto. Og det har jo de fleste.. Så hvor mye vi har på konto er jo helt irrelevant for hvor god råd man har. Joda litt buffer, lett tilgjengelige penger er jo praktisk, men det får jo være grenser. Vi har også rammelån og kan da låne opp mer på boliglånet dersom noe skulle skje.
Mandalas Skrevet 1. juli 2010 #32 Skrevet 1. juli 2010 Hehe, jo, det er klart det er slik. Jeg tror ikke majoriteten av det norske folket har over 250' på sparekonto faktisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå