Gruffalo:-) Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Vi har en del penger i banken, snart en kvart million. Både jeg og minmann er ganske forsiktige med penger, og skjelden vi sløser, men vi koser oss og mangler aldri noe. Men, noen synes nok vi er litt gjerrige.. Hvor mye penger er det vanlig å ha i banken?
lille sprelle Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Vi har vel omtrent 1,3 mill i banken, men det er rett og slett fordi vi har solgt en eiendom og driver og vurderer hva vi skal bruke pengene til. Jeg synes det er greit å ha en buffer på ca 50-100.000. Skyt meg den som vil for det.... Det skal sies at dette ikke er penger som har kommet i hendene våre på enkelt vis, men at vi har vært sparsomme og litt heldige i boligmarkedet tidligere. Vi har ikke høye inntekter (vanlig off akatemikerlønn) eller noe sånt...
lille sprelle Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 PS! Vi har selvsagt mer lån enn det vi har i kr, men det å betale ned gjeld er ikke nødvendigvis den klokeste investeringen....
Musemor med tre søte små Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Wow, dere har mye. Jeg har bare 150.000
Tildemana Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Jeg har vel 5000 Mannen har rundt 20 000 tror jeg :-)
Abracadabra Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 akkurat for øyeblikket tror jeg ikke mine egne øyne hver gang jeg sjekker nettbank - for vi har 1,9 mill på høyrente. (+ at vi har lånt 550 tusen til mannens bror også...!) MEN det skal sies at vi har bodd i utlandet, og mannen har tjent sabla godt (og fått to saftige bonuser), og vi har spart nesten hver eneste krone. planen var nemlig å bygge hus når vi kom hjem, men det prosjektet har strandet - så vi blir boende i leiligheten en stund til... vi har også godt over en million i lån på leiligheten, pluss tilsammen over fem hundre tusen i studielån... men likevel, jeg er målløs og veldig takknemlig! vi har omtrent ikke sett mannen i disse tre årene for han har jobbet så mye, storebror på 3,5 spør ikke etter ham med mindre han er dritsur på meg, og småjenten på 7,5 mnd vil ikke vite av ham annet enn til litt leking, så jeg har ofte tenkt at det er ikke verdt det, penger er ikke alt osv...ekteskapet vårt har nok vært litt nærmere kaputt enn jeg har vært villig til å innrømme også, flere ggr...men nå som det nærmer seg slutten, og vi flytter hjem i høst, så må jeg si at OK, vi har jo faktisk fått DRØMMEstarten på den økonomiske siden av vårt familieliv; og hvis vi forvalter dette klokt så kan det være at vi er så heldige at vi aldri sliter med pengene...bank i bordet. pluss at jeg har tenkt å jobbe 50% frem til ungene begynner i skolen, det har jeg alltid hatt lyst til men tenkt at vi ikke fikk råd til - men nå kan jeg det likevel!
Rampongi Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 njasj.. rundt 100.000 tilsammen, men har masse mer i lån..
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #10 Skrevet 1. juli 2010 Til sammen regner jeg med at vi har ca en mill på bok nå. Og ca 400 000 i gjeld.
uanonym Skrevet 1. juli 2010 #11 Skrevet 1. juli 2010 Hjelpe meg, har alle sammen så mye penger!!?? Rimelig tomt her. Men har hus og mann og barn og et flott liv. Har en liten mistanke om at dette er et slik spørsmål der de som kommer positivt ut svarer. Og at vi som ikke har så mye å "skryte av" lar være å si noe. Akkurat som når spørsmålet "hvor mye veier du" kommer, og nesten alle svarene er fra 50 til 60 kg.
Mjølkekua Skrevet 1. juli 2010 #12 Skrevet 1. juli 2010 Jeg lurer på hvilken avkastning deres høyrentekonto gir, siden noen av dere velger å ha såpass store summer plassert på konto kontra nedbetaling av lån? Har aldri hørt at renten på høyrentekonto er større en renteutgifter på lån? Vi har en låneramme på 4 mill, og har betalt ned 1 mill på lånet siste 1,5 året. Da har vi mulighet for å "ta ut" 1 mill. om vi ville det ( ikke at vi skal gjøre det altså, men hvis noe uforutsett skulle skje). For hver krone vi betaler ned på lånet, sparer vi i rentekostnader som for oss er større en eventuelle rentegevinster. Jeg forstår forøvrig at man velger å ha en buffer tilgjengelig i tilfellet noe uforutsett skulle skje
V.A.B Skrevet 1. juli 2010 #13 Skrevet 1. juli 2010 Har en BSU-konto med noen tusen på, ellers fint lite. Man blir jammen ikke millionær av å gå hjemme med barn, så jeg må si jeg gleder meg til jeg kan begynne å jobbe og studere meg ferdig. Hadde vært deilig å ha muligheten til å spare litt hver mnd.
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #14 Skrevet 1. juli 2010 Vi har 200 000 på høyrentekonto,så har vi tilsammen 50 000 i BSU,og 30 000 som vi har spart i fond:) Men så har vi 1,3 mill i gjeld..
meg & to små vampyrer Skrevet 1. juli 2010 #15 Skrevet 1. juli 2010 kanskje 100 i bsu... og 40-50 utenom. Men vi har 600 i studielån. Og vi lever på en inntekt som ikke er spesielt høy siden jeg er arbeidssøker som ikke har rett på dagpenger nå. Så de sparepengene går vel til utgifter tenker jeg. Utover høsten om jeg fortsetter å være ledig.
Salat Skrevet 1. juli 2010 #16 Skrevet 1. juli 2010 Totalt med alt litt over 300' men vi skal bruke mye på oppussing av huset vi har kjøpt. Så regner med å sitte igjen med 50' til buffer etterpå i første omgang, så får vi spare opp på nytt. Men vi har et vanvittig boliglån da. :-/
Abracadabra Skrevet 1. juli 2010 #17 Skrevet 1. juli 2010 vi er fremdeles i utlendighet, men når vi kommer hjem skal vi ha et møte med kunderådgiveren vår i banken og høre hva han sier om nedbetaling kontra sparing.
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. juli 2010 #18 Skrevet 1. juli 2010 Har ca 65.000 "tilgjengelig", pluss 65.000 på BSU. Lån på tilsammen 1,9 mill, så går vel ikke akkurat i pluss, men er kjempefornøyd likevel. Greit å ha litt i bakhånd når man er alene med to små
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #19 Skrevet 1. juli 2010 Høres litt flåsete ut, kanskje, å ha såpass "mye" penger, men dette handler i all hovedsak om arv, da, de tidligere oppsparte midlene har gått til biler...
Fire småtroll Skrevet 1. juli 2010 #20 Skrevet 1. juli 2010 Hvis jeg skulle gått i banker og tømt kontoene i morgen hadde jeg nok kommet ut igjen med mellom 200.000,- og 250.000,- Men vi har jo over 2 mill i gjeld da, så vi er på minus totalt sett
Ugl@ Skrevet 1. juli 2010 #21 Skrevet 1. juli 2010 Har litt for å si det slik og vi sparer også til barna, så det blir til sammen en god del uten at jeg vil komme inn på sum ;-) Men nå liker vi å ha buffere, vi setter av til neste års ferie, BSU, barnas sparepenger og så har vi også kontoer der vi sparer til andre spesifikke ting. Vi lever godt og har få bekymringer, men vi sløser ikke med penger for å si det slik. Lurt å være fornuftig og alltid ha penger i bakhånd.
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #22 Skrevet 1. juli 2010 ai ai ai gjeld til langt over ørene! verden vakreste barn, verdens beste kjekkeste mann humor, kjærlighet og sommerfugler, et rekkehus, en enkel volvo stasjons vogn, en kropp til å dø for som to barnsmor LYKKE LYKKE LYKKE og hundre og noe i tusen på ubrukt bsu..
Collette Skrevet 1. juli 2010 #23 Skrevet 1. juli 2010 Litt over en million + en del tusen i BSU, men vi har 3 mill i gjeld på leiligheten også da.
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #24 Skrevet 1. juli 2010 det er sant! vi er jo i tillegg så heldige at vi har besteforeldre som setter inn penger til barna hver måned!
togutter Skrevet 1. juli 2010 #25 Skrevet 1. juli 2010 vi har type 2 millioner... men det er på minus siden ;-) Men vi har det supert, drar på ferie, kjøper oss noe nytt når vi trenger det, spiser god mat og koooser oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå