Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Hvis mannen (samboer evt ex) skulle stelle hjemme ei uke- Du tok med deg barna og reiste bort ei uke, hvilken forfatning ville huset/hagen vært i når du kom hjem. svar gjerne hypotetisk eller av, av erfaring. Hilsen ei som kom hjem til et bomba grishus for 2 dager siden. Det jeg satte i oppvaskmaskinen før jeg reiste to fortsatt i, ingen søppel var tatt ut, kopper, kar osv sto utover, et virrvarr av bikkjehår, sand og annen udefinerbar møkk var utover gulvet, golvteppet, sure klær i vaskemaskinen, kjøkkenbenken så ut som et kriserammet sumpområde. skal ikke utbrodere noe mer, bortsett fra at de fleste av blomstrene mine var inntørket. da det har vært varmt i uken som har gått.
Sånn kan det gå Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Helt som vanlig. Hos oss er hus og hjem et felles ansvar som vi takler like godt begge to. Menn som ikke er i stand til å være alene hjemme er for meg veldig merkelig.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Slik var det her i huset første halvåret vi var sammen, om jeg tok noen dager borte og kom tilbake. Men jeg nekter å ha det slik, blei dritsur av hele forholdet og han fikk valget mellom skilsmisse eller begynne å rydde etter seg. Sakte men sikkert har det bedret seg. Han er fortsatt ikke like nøyen som meg ( det kommer han aldri til å bli, hehe) men det er mye mye bedre. Han måtte faktisk lære seg å rydde og holde orden, eller jeg måtte lære ham det siden moren ikke hadde gjort det. Fy søren hvor ekkelt det er når mannfolka griser på denne måten, still krav!!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Mannen min vasker hver dag, alltid strøkent hos oss
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Hadde nok kommet hjem til noe ala det samme, minus bikkjehår.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Huset hadde nok sett litt ryddigare ut enn då eg for, men hagen hadde ikkje vorte gjort noko med, om eg ikkje då hadde gjeve beskjed om det. Gjer ikkje mannen noko arbeid i huset når du er heime heller? Kvifor let du han i så fall sleppe unna med det?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Vi delte på det før, men etter jeg begynte i permisjon har mannen totalt sluttet med noe form for husarbeid. Jeg ble ganske sint da jeg kom hjem til kaos, døde blomster osv, men han bare lo det bort å sa jeg måtte slappe av litt. Ikke har han gjort noe forsøk på å hjelpe meg å rydde opp i elendigheten heller. HI
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 kommer jeg hjem og det første jeg må gjøre er og rydde så snur jeg i døra og kommer ikke tilbake før mannen har rydda... Skal bli spennende og se når jeg skal være hos forledrenne mine i 3 uker... han ska pendle frem og tilbake. ikke langt. men hovedsakelig så skal han være hjemme og kommer nok til og lage seg mat osv.... så han får bare rydde... Det han vertfall skal gjøre er og rense sofaen mens vi er vekke;)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #9 Skrevet 30. juni 2010 Hadde det vært renere og mer ryddig enn det hadde vært om det var jeg som var alene hjemme =)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #10 Skrevet 30. juni 2010 Tja... noe ala HI's hjem tenker jeg... bare at bikkjehåra er byttet ut med diverse avkuttete ting i forbindelse med hobbyen hans og litt ymse verktøy liggende rundt:( Han må dessverre bli bedt om å gjøre ting, men gjør det heldigvis da uten sure miner:) Hender en sjeldent gang i skuddåret at han rydder av seg selv:) Heldigvis har han masse andre gode kvaliteter ellers tror jeg ikke jeg hadde orket å bo sammen med ham:)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #12 Skrevet 30. juni 2010 Hos meg har mannen støv på hjernen, han rydder, vasker gulv og alt annet hele tiden. Finner ikke noe slengende på gulvet her i hus Herligt for slik er jeg også
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #13 Skrevet 30. juni 2010 Kanskje litt rotete, men definitivt ikke sure klær i vaskemaskinen og fulle søplebøtter. Du er altfor snill som rydder opp HI, du skjemmer han bort... Jeg hadde garantert tatt inn på hotell og nektet å komme hjem før det var ordentlig. Når du lar deg behandle som en dørmatte så behandler han deg som en. Du må stille krav! Hvis ikke må du slutte å klage! Mannfolk krever tydelige beskjeder. Valget mellom å rydde eller å bo alene resten av livet, er tydelig. Hvis min mann hadde ledd av at jeg ble sur, hadde det vært full sirene her i gården. Ikke finn deg i det! Ikke rydd!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #14 Skrevet 30. juni 2010 Så hadde det nok vært helt fint. Han er mye flinkere til å holde f.eks. kjøkkenet strøkent enn meg. Han hadde nok ikke tørket støv, men ryddig hadde det vært og hvis det hadde vært nødvenig hadde han helt sikkert støvsuget også. Jeg skjønner meg ikke på folk som finner seg i at den ene parten ikke gjør en dritt hjemme. Enig med de over her som sier at setter man ikke foten ned, vil det være sånn for alltid.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #15 Skrevet 30. juni 2010 Usikker på den egentlig.. Vet han var litt rotete av seg da han bodde alene. Men nå som han bor sammen med meg, så er han verdens flinkeste mann.. hjelper til med alt, og gjerne litt ekstra.. Jeg er vel mer lat enn han når alt kommer til alt Tror ikke jeg hadde kommet hjem til en svinesti akkurat.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #16 Skrevet 30. juni 2010 Sannsynligvis mer ryddig enn om jeg og barna var hjemme også...
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #17 Skrevet 30. juni 2010 Jeg bare ler av kvinnfolk som tolererer at mennene ikke engang kan rydde opp etter seg. Ser ut som mange damer bare lar seg tråkke på, det er direkte kvalmt. Jeg hadde ALDRI godtatt å bli behandlet som en hushjelp, hadde jeg kommet hjem til en svinesti hadde jeg reist igjen og gitt beskjed om at jeg kom igjen når huset var strøkent. Makan.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #19 Skrevet 30. juni 2010 For noen år siden hadde nok ikke min mann vært noe bedre, men det kommer litt med tida hvis man er tydelig på at man ikke godtar sumpområder. :-D
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #20 Skrevet 30. juni 2010 Det hadde nok sett ryddig og pent ut. Men jeg hadde nok funnet saker og ting på diverse merkelige steder der det ikke skulle stå. Han roter mindre enn meg, så blir mindre å rydde når ikke jeg er der. Men altså, han var hjemme med eldstemann(da hadde vi bare ett barn) omtrent en uke i mnd nesten 1.år. Det så ryddig og fint ut da jeg kom hjem. Tror det eneste jeg ikke stoler helt på er om han hadde vannet blomstene.
Himmel og hav Skrevet 30. juni 2010 #21 Skrevet 30. juni 2010 Det hadde vært rent og ryddig, klær hadde vært vaske og søppel og oppvask tatt, men om ikke jeg hadde lagt igjen spesifisert lapp om blomsterstell så hadde det nok vært litt stusslig i vinduskarm og hage.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #22 Skrevet 30. juni 2010 Men hvordan får dere mannen til å gjøre husarbeid da? Hi
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #23 Skrevet 30. juni 2010 NN 2026 her... Min mann innså etter en periode som samboer med meg at om han ville bo med meg så måtte han pent ta seg av sin del. Han var ikke noe flink da vi flyttet sammen. Jeg hadde noen skikkelige utbrudd angående hans dårlige innsats på husarbeidsfronten. Bl.a så hang jeg opp liste der man krysset av for hva man hadde gjort. Sånn som man lager til barn som får oppgaver hjemme. Da så han svart på hvitt hvor lite han gjorde.... Og så lagde jeg lister til han om hva som SKULLE gjøres. Det hjalp. Selv om det har vært mye mas fra min side.. Men vi er iallefall fortsatt sammen 10år etter. Jeg er ikke en av de som har det plettfritt hjemme til en hver tid, men jeg blir skikkelig sur når det er skittent og fælt.. En viss orden skal det være. Lykke til med "oppdragelsen".
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #24 Skrevet 30. juni 2010 Kjefter og smeller...innimellom kvinnelist og oppdragelse. Enkelt! Og skryt når han gjør noe...skryyt veldig og bli overstadig glad i begynnelsen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. juni 2010 #25 Skrevet 30. juni 2010 Helt strøkent, og sannsynligvis også renere enn om jeg skulle stelt hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå