Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #26 Skrevet 30. juni 2010 Dette er kun dine egne meninger. Du mener at andre er moraliserende og ignorerende fordi de har en annen mening enn deg. Jeg er ikke enig i måten du går frem her på. Og mener at mennesker skal få ha sine egne meninger uavhengig av hva du vil syntes om de. Da er det vel heller du som er moraliserende og dømmende.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #27 Skrevet 30. juni 2010 Takk! Sånn forresten så skulle nn 01:26, 01:33, 01:41, 01:45, 01:46 og 01:53 signeres med HI - men jeg glemte det:P Hi
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #28 Skrevet 30. juni 2010 Det jeg lurer på, er hvordan det går ann å sammenligne kreft og selvmord.... Er jo helt teit bare.....
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #29 Skrevet 30. juni 2010 Jeg synes du tar litt feil her. I den opprinnelige tråden kalles det å ta livet av seg for egoistisk og feigt, dvs. de som avslutter livet sitt kalles for egoistiske og feige. Hvordan kan det være noe annet enn fordømmelse og moralisme? Når andre så påpeker at man aldri kan vite hvorfor et annet menneske tar sine valg, og om bakenforliggende årsaker til dette, så bør vel knapt jeg kalles for fordømmende og moralistisk? Det må være lov å påpeke fordømmelse uten selv å bli beskyldt for det samme? La oss si at Hi i tråden sa at homofili er egoistisk og feigt.. og jeg påpekte at homofile ikke har noe valg.. De er født slik at de tiltrekkes av det samme kjønn... Likevel kan deres valg føre til sorg og skam og tildels svært vonde følelser og opplevelser for familie, venner og barn. Ser du parallellen? Er det jeg eller hI da som er fordømmende og moralistisk?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #30 Skrevet 30. juni 2010 Det er heller merkelig å greie å ikke forstå poenget. Kreft er en sykdom som i noen tilfeller medfører døden. Noen blir friske, andre dør.. Selvmord skyldes i de fleste tilfeller en sykdom, som noen blir friske av, mens andre begår selvmord av... Ser du virkelig ikke parallellen?..
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #31 Skrevet 30. juni 2010 Det jeg da lurer på, er hvordan folk tviler på hvordan man sammenligner to sykdommer som begge kan føre til at pasienter dør?! Eks.1; Personen får en rekke symptomer. Legen fastslår at denne personen lider av en sykdom. Det viser seg etterhvert at sykdommen kan være livstruende. Noen blir kurert, andre må dessverre bøte med livet... Diagnosen er f.eks kreft. (Noe som lett er realistisk) Eks.2; Personen får en rekke symptomer. Legen fastslår at denne personen lider av en sykdom. Det viser seg etterhvert at sykdommen kan være livstruende. Noen blir kurert, andre må dessverre bøte med livet. Diagnosen er schizoaffektiv lidelse med periodevis suicidalitet og alvorlig selvskading. (Noe som lett er realisisk) Hva er forskjellen? Kun navnet på diagnosen?!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #32 Skrevet 30. juni 2010 Jeg ville aldri sagt det slik uansett. Man kan aldri vite hva en person som tok sitt eget liv egentlig tenkte på. Uansett hvor mye psykologisk info man har. Hjernen og menneskeheten er merkelig sånn sett. Jeg ville aldri sammenlignet homofili - som IKKE er en sykdom - med psykiske lidelser som ER sykdommer, og som i tillegg i enkelte tilfeller kan være dødelig.. HI
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #33 Skrevet 30. juni 2010 A sier at en handling er feig og egoistisk B sier at denne handlingen ikke er feig og egoistisk, men kan skyldes forhold som er utenfor personens kontroll... Hvem er moraliserende og fordømmende? A eller B?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #34 Skrevet 30. juni 2010 Skal dere blande inn hoofili også nå? Dette tar jo helt av!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #35 Skrevet 30. juni 2010 Jepp, dette er veldig viktig! Det er mange her inne et prakteksempel på, folk er jo så uviten og fordomsfulle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå