Gå til innhold

Usj - så feigt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en gang om en som hadde kreft i skjoldbruskkjertelen. En av ca 200 som får denne kreftsykdommen her til lands. Heldigvis blir flesteparten frisk. Men, ikke alle.

Personen det er snakk om, arvet trolig et skadet gen fra sin farmor, som dessverre døde av kreften.

Selvfølgelig sitter jeg her og tenker på hvor feigt det er av denne personen å bli syk! Hun var gravid da hun fant ut av sykdommen, og måtte avbryte svangerskapet. Så feigt!

..Hun kunne jo bare tenkt seg frisk, selvfølgelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om det er en vondt måte å få fram poenget ditt på, så ber jeg folk tenke over hva de sier når det kommer til depresjoner og selvmord.

l

Skrevet

ja, også kunne hun takket nei til morfin og annen smertelindg! Det skulle bare mangle. Livet ER hardt... ;-)

Skrevet

jævla ugenererte førblåste fetthau dær du sett! ta nu te vett å vis litt jævla folkeskikk dittt sørgelige vesen! satan, menneska som dæ gjør mæ flau av medmenneskan æ har rundt mæ!

Skrevet

litt hard i språkbruken der ja, men skjønner poenget ditt. å si at man kan tenke seg frisk. Kreft er en forferdelig sykdom, og å si slikt er bare unødvendig.

Skrevet

Jeg tror ikke du tok poenget...

Skrevet

Sorry, 01:22 - jeg får ikke heelt frem hva du prøver å skrive på tastaturet ditt..

Den siste setningen var selvfølgelig ironi!

Inspirert av de to andre trådene her.

Budskapet var vel det at det aldri "bare" er å tenke seg frisk!

...selvom det kan hjelpe til både psykiske og somatiske sykdommer! :)

Skrevet

om denne personen tok poenget eller ikke er da igrunn ikke interessant. men det virker nesten litt som en "spøk" og synes ikke man skal spøke om slikt. har nettopp vært i begravelse hvor en person døde av kreft og synes likte heller ikke HI sin siste linje. syntes den var drøy.

Skrevet

De fire siste setningene**

Skrevet

Det må være lov ta i bruk sterke virkemilder for å rette søkelyset mot ignorans og dobbeltmoral

Skrevet

dette var et unødvendig innlegg. skjønner hvis noen vil krangle, men ikke over et slikt tema.

Skrevet

Det er selvfølgelig synd at jeg må være så direkte og bruke en slik formulering for at alle skal forstå!

HI

Skrevet

Neinei. Det er selvfølgelig bedre å krangle over psykiske lidelser enn somatiske.

Skrevet

Det er jeg uenig i. Dette er en viktig debatt! Det handler ikke om å krangle, det handler om at det er utrolig provoserende at folk undervurderer og moraliserer over psykiske lidelser.

Skrevet

skulle man krangle om alt mulig da? folkedrap, overvekt, rasisme, osv osv. dette er sårbare tema og hører ikke sammen med den typen humor HI prøver å videreføre oss. psykiske og somatiske sykdommer bør heller ikke være til humor for andre heller.

Skrevet

Ingen i debattene her som undervurderer psykiske lidelser...! slutt å drit dere ut! Vi har våre meninger, så får dere ha deres, uten å bringe inn uempatiske emner for å fremvise et poeng som alle vet fra før. Fysj...

Skrevet

Det er bare så sørgelig tydelig at det er mange poeng ikke alle vet fra før, slik du påstår

Skrevet

Jeg har aldri brukt humor!

Jeg har poengtert!

Noen trenger å opplyses om dette, og da ser jeg ingen grunn til å sitte inne med noe andre folk trenger å vite?

Skrevet

Noen i denne tråden som VIRKELIG ikke fatter poenget.

Skrevet

Hovedinnlegget var iallefall ikke måten å opplyse på! Det der er jo bare forferdelig trist å synke så lavt for å hale inn et poeng.

Skrevet

Jepp, 01:43...

Og det er ekstremt synd!!!

Skrevet

Noen trenger å bli opplyst på denne måten!

Dessverre...

Hvorfor er dette mer trist enn de to andre trådene i kveld?

Skrevet

Ser du ikke det?

Ingen som trenger å bli opplyst om slike ting!

Du prøver å poengtere DINE meninger på en helt feil måte. Nå drar du inn alle som har mistet noen i kreftens navn. Så dette begynner å bli for teit og desperat for min del. Dette hovedinnlegget beviser bare at det er mangel på kunnskap og erfaring ved slike utsagn. Og da døde debatten for min del. God natt.

Skrevet

God natt til deg også!

Jeg svarer da likevel, jeg;)

Er det virkelig verre å nevne "kreft" - enn å nevne "feig" og "selvmord" på den måten i èn og samme setning?!

Dette er ikke bare MIN mening!

Og, jo, folk trenger å bli opplyst om slike ting når de virker så uopplyst her inne!!

Skrevet

Jeg heier på Hi med begge armene i været her! Dette er da langt mindre usmakelig enn å kalle en psykisk lidelse for feig og egoistisk, . Dette er bare en poengtering og ironisering over ignorans og moralisme i de andre trådene som verserer forumet i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...