Lunapuna1985 Skrevet 30. juni 2010 #26 Skrevet 30. juni 2010 Jeg synes det er mange mennesker her som synes det er lett å bare avlive hunden. Hva om ett åringen bøyde seg ned for å ta tak i ballen, akkurat i det hunden skulle kaste seg over ballen? Hadde en hund en gang som var helt fantastisk på alle måter, bråket aldri med hunder, bjeffet aldri på mennesker, hver minste fugl kunne trygt tråkke rundt han da han lå ute; men likevel så skjedde det noe oppi hodet på han når man tok fram fotballen. Han skulle ha den fotballen så lenge den var på bakken. Og jeg prøver å få samboren min til å slutte å herje med hundene. Det får de ALDRI lov til å gjøre inne i hjemmet vårt, og jeg ønsker at de skal slutte med å ta helt av ute også, slik at det ikke blir noe problem den dagen vi får vårt første barn. "svigermor" sin hund i denne saken er kanskje ikke vant med barn?? Men en hund som går rett i angrep derimot, en er ikke stabil, og man bør da vurdere avliving.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #27 Skrevet 30. juni 2010 Jeg tror di som sier att det er bare og avlive hunden, ikke har hund sjøl. No vet jo vi ikke hvordan hunden bet ungen, det kan vere ett lite uheldig bitt ! Min hund har vert så uheldig og bete sønnen min, fordi han har tatt hendene inni munnen til bikkja når ballen ligge der, og holdt i ballen slik hunden fekk tak i eine fingen, Og kom i klem med handa i munnen til hunden når han tygde på bein. Men jeg avliver ALDRI før det er ett skikklig bitt, ikke sånne små myggstikk ! Hunder er rovdyr, og skal ikke vere ute aleine med små unger som ikke kan kontrolere seg !
V.A.B Skrevet 30. juni 2010 #28 Skrevet 30. juni 2010 Jeg hadde krevd den avlivet ja, har selv dyr, men det er å gå for langt når de biter. Hunder skal IKKE bite.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #29 Skrevet 30. juni 2010 Når noen kjøper seg hund, må dei ha i bakhode att biting KAN faktisk skje. Sjøl om en hund bite, trenge det ikke og vere vondt ment ! Jeg har blitt bitt mange ganger, men aldri hardt. Og når noen plaserer en unge sammen med en hund og en ball, so burde dei vite hva som kan skje, og følge godt med!
ellen-propellen Skrevet 30. juni 2010 #30 Skrevet 30. juni 2010 Ta en lang prat med svigermoren din.Om hun ikke ønsker å avlive hunden så må du enten anmelde og kreve hunden avlivet, eller aldri la barn være sammen med hunden igjen. Jeg er enig i at det kan ha vært ett uhell, men da bør i det minste hunden holdes borte fra barnet i fremtiden. Kanskje evnt la hunden gå med munnkurv? Men egentlig så er det masse informasjon som mangler her: var dette ett engangstilfelle? Har hunden tidligere vist agressivitet mot barnet? Er det er en voksen/gammel hund eller en unghund? Fikk barnet ett skrap etter tenner på kinnet,eller var det ett ordentlig bitt? Uansett,når man har barn og dyr sammen så MÅ man unngå situasjoner som kan gi skader! ALDRI la barn leke med ball etc når hunder er i nærheten.Hunder har ikke hender, og bruker derfor tennene sine!!!! Og til Elina, det er fulllt lovlig i Norge og avlive dyr selv. Dette gjelder alle husdyr.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #31 Skrevet 30. juni 2010 Jeg ser det faktisk for meg hvordan det skjedde. vedder på att ungen din hadde ballen i hendene ca oppe med brystet, så hoppet hunden opp for og leike med ballen (ta fra han ballen) og da var den so uheldig den kom borti ansiktet til sønnen din, stemme ikke det?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #32 Skrevet 30. juni 2010 Det var ikke jeg som kalte deg sur kjerring! Jeg skrev ingen ting om at jeg tror du mangler sympati, jeg skrev at mitt svar var et resultat av sympatifølelse. Trodde liksom det var lov å komme med digresjoner på et forum som dette, men du svarte meg snurt, og mente visst at jeg burde latt være å svare. Jeg synes det er merkelig å bli snurt for noe slikt, men har verken beskyldt deg for å være sur eller for å mangle sympati.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #33 Skrevet 30. juni 2010 so små unger skal ikke leke alene med hunder.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #34 Skrevet 30. juni 2010 Du skiver at du ikke tør gå ut fordi du er redd for hva folk skal si. - fordi barnet er skadet? Jeg har to erfaringer med hunder som biter. En hund angrep min lillebror. Han ble alvorlig skadet og måtte opereres. Dette var den "veldig snille hunden" til noen slektninger. Hunden hadde aldri angrepet noen før. Hunden ble avlivet på eiers initiativ. Min sønn ble angrepet av en hund da han bare var 1. 5 år. Labradoren "angrep ikke", men hoppet på barnet for å hilse, slik han falt stygt bakover i bakken. Sønnen min er nå fem år. Han er i dag livredd både hunder og katter og det er faktisk et problem. Jeg trodde aldri sønnen min kom til å ta "skade" av dette. Eierne av denne hunden "kan ikke forstå hvorfor barnet er så redd, hunden er jo bare snill og vil hilse". Vi har bedt dem om at hunden er ute/i et annet rom når vi er på besøk, det har de store problemer med å akseptere. Som foreldre har man ansvaret for barna sine. Hunder kan skade barn, selv om det ikke er med overlegg. Hundeeiere har ansvaret for hundene sine og er etter min mening pliktig til å ta hensyn til andre. Jeg er enig med de ovenfor, hunder som biter barn, skal, avlives uansett.Jeg forstår at dette er meget ubehagelig for deg: men spør deg selv: hvor biter hunden neste gang? Hva om barnet blir skadet for livet?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #35 Skrevet 30. juni 2010 Synes det var mange meninger her om en sak vi vet veldig lite om. Er mye som kan ha skjedd. Har hunden gått til angrep uten grunn er det klart at man burde avlive hunden. Hadde det skjed med min datter hadde jeg krevd hunden avlivet. Men dette kan ha skjed i lek og klør og tenner er skarpe så det forekommer lett skrap her og der. Er ikke sikkert dette var med vilje.. Å det og latt en 1åring lege med ball og hund alene er da ikke noe smart er det vel? Nej ønsker du orntlige og rettferdige råd om saken så må du nok legge alle fakta på bordet her..
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #36 Skrevet 30. juni 2010 Min eldste ble bitt i ansiktet av min brors hund da han var liten. Det som skjedde, var at hunden lå og sov i andre delen av stua fra der jeg satt. Gutten min kommer springende inn døra og hiver seg over hunden. Jeg så det hele, men hadde ingen mulighet til å stoppe det. Hunden snudde seg i lufte og bet gutten over hele ansiktet. I det han tok tak, skjønte han hva som skjedde, slapp gutten og krøp sammen på gulvet. Han skjønte helt klart at det han hadde gjort ikke var greit, men han har jo innstinkter... Gutten måtte sy en dels ting på tre forskjellige steder. Denne hunden var verdens snilleste og trosfaste hund og levde til han døde av aldredom. Broren min ville avlive han, men fikk rett og slett ikke lov at meg, det var jo ikke hundens feil!. Den har hverken før eller siden vist noen som helst agressive tendenser. Så jeg mener at det kommer helt ann på hundens lynne generelt og hva som skjedde spesefikt i denne situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #37 Skrevet 30. juni 2010 0035 tror du hunden din er et barn? "Heldigvis er bikkja mi snill som dagen er lang, og når den blir lei, så går den. Og den vet at det ikke er lov til å bite!" Det er et dyr du snakker om! DU kan aldri stole 100 % på det!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #39 Skrevet 30. juni 2010 anonym 23:07 DUST! Selvsagt har det noe å si! Hadd en 12 åring stukket en kjepp i øyet på en hund,er det ikke rart om hunden biter!Og det med rett også!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #40 Skrevet 30. juni 2010 Anonym 00:35 HALLO??Typisk for en naiv hundeeier å si det."Selvsagt" er akkurat din hund snillest i verden.Hvor mange har ikke sagt det før deg,og ting har skjedd. Er hundeier selv.Mener også at "selvsagt" er min hund snillest i verden.Men han er fortsatt en hund.Ser ikke noe fare for at han skal klikke i nærmeste framtid,for å si det sånn.Men man VET ikke.Så små barn skal ikke være alene med hunden.Ikke katter heler for den del,for det har vi òg. Barn kan gjøre ting bare vi snur ryggen til noen sekunder,noe som er fryktelig vondt feks.Dyr kan ikke snakke for seg de vettu.Vi må ikke glemme dyreness språk!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #41 Skrevet 30. juni 2010 anonym 23:42 Hva skjer om den blir sint??? Er vel ingen hemmelighet at en hund katt flerre oss i biter. Men om den skader noen uten å mene det skal vel ikke det bety at vi skal tenke på "hva om den hadde vært sint". Har sikkert hatt noen uhell vi også som har skadet en person.Tenker da den personen "Hva om hun var sint"? hehehe uff..Slutt opp!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #42 Skrevet 30. juni 2010 til 13:36 *smask* Du har skjønnt det! :-)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #44 Skrevet 30. juni 2010 HI bør komme med flere detaljer ja.. Kan jo hende det er et troll også dette da men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå