Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Hunden til svigermor har bitt småen i ansiktet Hvordan skal jeg gripe fatt i dette da? Tør ikke å gå ut engang i frykt for hva folk vil si til meg.
blueeye Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Hund som angriper MÅ DØ! Det sier seg selv og det sier loven også! Om den angrep en sau ville den blitt avlivet tvert! Ett av mine barn ble bitt i ansiktet, hunden ble avlivet dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 gammel er barnet? hva gjorde barnet mot hunden da?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Spiller ingen av rolle noen av delene! Hunden må avlives straks, neste gang kan det gå helt gale!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 Barnet er 1 år som lekte med en ball... HI
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #8 Skrevet 29. juni 2010 unnskyld, men lot dere en ettåring leke alene med ball sammen med en løs hund?? Kan jo hende hunden prøvde å ta ballen?? Eller gikk den fysisk til angrep på barnet?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #9 Skrevet 29. juni 2010 Du som forelder har mulighet til å kreve å få avlivet en hund som har bitt barnet ditt om det er under 12. Du har loven på din side. Melder du det til politiet så blir hunden avlivet.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #10 Skrevet 29. juni 2010 Du må kreve hunden avlivet. Du har faktisk et moralsk ansvar for at det skjer. Det finnes flere eksempler på at hunder har drept barn i Norge de siste 10-12 årene. Hunder som angriper barn må dø, slik er det bare. Neste gang biter kanskje dyret barnet ditt i halsen.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 "Tør ikke å gå ut engang i frykt for hva folk vil si til meg." Skjønte ikke dette? Hva sier din or da++ Har barnet ditt blitt synlig skadet?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #12 Skrevet 29. juni 2010 Jeg kjenner en liten gutt som mistet nesen da familiens hund (politihund) bet ham da de var ute og gikk tur. Far i huset som er politi gikk sporenstreks hjem og skjøt hunden i hagen.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #13 Skrevet 29. juni 2010 Hva sier din svigermor, skulle det stå.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #14 Skrevet 29. juni 2010 Et dyr er et dyr! Man må ha respekt for de og! I lek han det jo skje uhell. Syns det er litt dramatisk å skulle avlive den pga det.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #15 Skrevet 29. juni 2010 Hunder kan ikke si i fra at nok er nok. Er barn/voksne veldig plagsomme og ikke lytter til hundenes signaler om at de har fått nok så biter de til slutt.
Elina Skrevet 29. juni 2010 #16 Skrevet 29. juni 2010 Er det virkelig lov å skyte hunden sin selv? Trodde man måtte dra til dyrlegen med den? Sykt om det er sånn.... Men uansett, ja, en hund som biter må nok avlives. Neste gang kan det gå MYE verre, husk det! Men en annen ting er om det skjer i lek og hunden ikke hadde intensjon om å bite. Ikke det at du VET hundens intensjoner, hehe, men du skjønner hva jeg mener...... valp etc ivrig i lek. Men hva i H******* gjorde deres et åring på gulvet med hunden? Og en ball? Det er uansvarlig om det skjedde slik jeg tenker når du sier det. Så forklar nærmere slik at vi får hele bildet.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #17 Skrevet 29. juni 2010 Men om det skjedde i lek, når hunden var glad, hva vil da skje neste gang hunden blir sint?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #18 Skrevet 29. juni 2010 Kanskje det ikke er lov, men veldig forståelig når hunden akkurat har lemlestet barnet ditt!
Elina Skrevet 29. juni 2010 #19 Skrevet 29. juni 2010 Vel en politimann pleier vanligvis å vise respekt for loven da. Så det var ikke spørsmålet. Spørsmålet var om det var lov. Har hørt om andre som har gjort det samme men de var ikke politimenn, så jeg har alltid trodd at det de gjorde ikke var lov. Men da tok jeg vel feil da.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #20 Skrevet 29. juni 2010 "Så det var ikke spørsmålet"? Vel, unnskyld meg, da! Følte bare dyp sympati med de som opplevde noe så grusomt, og tenkte at jeg kan forstå at man der og da ikke bryr seg stort om loven.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #21 Skrevet 29. juni 2010 Det er lov dersom man gjør det ordentlig, som med skytevåpen. Du virker forøvrig som en sur kjerring, Elina.
Elina Skrevet 29. juni 2010 #22 Skrevet 29. juni 2010 Er nok ingen sur kjerring, hehe. Men sorry, anonym, bryr meg lite om det DU sier. Når du ikke kan snakke med folk på en skikkelig måte har du ikke vettet i behold alikevel. Å tro at du kan "se" min mangel på sympati i et foruminnlegg er tåpelig! Har selfølgelig sympati, ble selv angrepet av hund som liten. Måtte ta mange sprøyter, husker det godt! Og det kunne lett vært forhindret!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #23 Skrevet 29. juni 2010 Det spiller ingen rolle! Dersom hunden ikke var fastlenket, har den mulighet til å gå når den får nok. Og som regel gir hundene TYDELIGE tegn før de går til angrep (tydelige nok til å skremme et barn). Uansett grunn er det uakseptabelt å ha et dyr som angriper barn. Om det er overivrig lek eller aggresjon spiller ingen rolle - biter hunden, må den avlives. Hadde det vært bikkja mi, hadde veien til dyrlegen vært veeeeldig kort! Heldigvis er bikkja mi snill som dagen er lang, og når den blir lei, så går den. Og den vet at det ikke er lov til å bite!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #24 Skrevet 30. juni 2010 blir det synlige skader kan hunden kreves avlivet. Hunden skal da avlives av en person som er kyndig i den avlivingsmetoden som benyttes. Jeg antar at en politimann har god skytetrening og er i stand til å vurdere sin kompetanse og ta en veloverveid beslutning i å skyte hunden selv. "Hvem som helst" kan ikke skyte hunden selv. http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/all/nl-20030704-074.html&emne=hundelov*&
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #25 Skrevet 30. juni 2010 Enig med Elina jeg Har hund selv og kunne aldri funnet på å gå hjem og skyte den om den beit ungen min. Herregud, får da være måte på! Og at en politimann gjorde det, håper ikke han er i mitt distrikt for å si det sånn - manglende impulskontroll og selvdisiplin høres det ut som på meg.. Det normale er å ta hunden med til dyrlegen og avlive den der, ikke drive på selvtekt som en annen bonde. Og man lar ikke 1åringer leke alene på gulvet med en hund og en ball. Har selv både hund og barn, og med forhåndsregler går det meste godt. Ble forøvrig selv bitt til beinet av ei bikkje som barn, så jeg har også sympati med familien, du sure anonyme drittkjerring over her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå