Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #26 Skrevet 29. juni 2010 Staffes???? det er vel ingen som straffer deg! Noen bedrifter har egne barnehager eller kjøper opp plasser i andre barnehager. Dette er et gode til de ansatte. på samme måte som enkelte bedrifter kjøper/leier parkeringsplasser til sine ansatte, gir de firmabil, gratis frukt på jobben, ekstra feriedager osv osv osv. Det finnes veldig mange goder et firma kan gi sine ansatte, og tilgang på barnehageplass er et slikt gode (som riktignok ikke er sååååå flott lenger når vi snart har full barnehagedekning). Å gi sine ansatte goder i ulike former straffer vel neppe deg?? De gjør det jo for å være attraktive arbeidsgivere og for å tiltrekke seg gode kandidater. Dette er jo en metode bedrifter bruker for å tiltrekke seg godt kvalifisert personell - på samme måte som man bruker lønn, fleksibel arbeidstid osv. Kanskje du kunne foreslå det for din arbeidsplass også? Forrøvrig finnes det mange bedirfter av den typen du nevner (rørleggere, elektrikere, søppeltømmere, butikkansatte) som gir mange goder til sine ansatte - også tilgang til barnehageplasser!!! Er det sykt?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #27 Skrevet 29. juni 2010 sliter her å men hun jenta i brselgruppa har vel da fått plass i sykehusets barnehage for annsatte, der er man så å si garantert plass, siden forelder (ne) jobber på sykehuset
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #28 Skrevet 29. juni 2010 Du har også lov tilå starte familie bhg og gi ungen din plass fremfor andre.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #29 Skrevet 30. juni 2010 Det jeg mente var at det ikke burde være lov for bedrifter å 'kjøpe' opp plasser. Jeg synes dette er urettferdig og at alle burde stille likt. Ikke være avhengig av hvor man jobber.
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #30 Skrevet 30. juni 2010 Du kan nok fint få plass om du er villig til å reise litt. I Oslo (som det høres ut som om du bor i) er det ingen selvfølge å få plass i egen bydel. Ring rundt til de forskjellige bydelene og forhør deg om de har ledig kapasitet så skal du se at det kanskje blir plass på deg
Kamomille Skrevet 30. juni 2010 #31 Skrevet 30. juni 2010 Men kjære deg da! Enhver kan jo velge å starte barnehage og ta inn akkurat de han/hun vil!! Private barnehager kan i sinde vedtekter bestemmer hvem som er prioritert for plass. I såkalte "sykehusbanrehager" (som mer veldig vanlig), har barn av ansatte ved sykehuset prioritet!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #32 Skrevet 30. juni 2010 Så vær hjemme. Du fikk da barnet ditt av egen vilje? Det er ikke statens oppgave å finne barnevakt til deg. Voks opp og pass ungene dine selv.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #33 Skrevet 30. juni 2010 Ja, jeg vet da vel det. Men det heter jo så fint at det er full bhgdekning, men det gjelder ihvertfall ikke her. Og jeg er forresten voksen, og sikkert eldre enn deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå