Gå til innhold

Full barnehagedekning my ass!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg vet vet man ikke har rett på plass når ungen er født etter 1. september. Og det provoserer meg!!!

Vi får så godt som 100% sikkert ikke plass før neste høst, og jeg har ikke peiling på hva vi skal gjøre.

Det som provoserer meg aller mest er at en i barselgruppa mi har fått plass til jenta (som også er født en god stund etter 1. sept.) si bare fordi pappaen har en viktig stilling på sykehuset!?

Så fordi at jeg er frisør og mannen min rørlegger, så rykker vi nedover på lista lissom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme sier jeg! Har måttet utsette flytteplaner på grunn av det.

Skrevet

Det finnes vel dagmammaer fortsatt?

Skrevet

Jeg får heldigvis plass fordi jeg er førskolelærer (mangelpersonell). Barnet ble født i oktober. Men helt ærlig, så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort hvis ikke jeg hadde den goden. Det er utrolig dårlig at hvis man føder en mnd eller to "for sent", så sitter man uten inntekt i et år. Dette burde virkelig være noe de gjør noe med. Skjønner jo at de må begynne i en ende, men utrolig surt for dem som står der uten bhgplass

Skrevet

Ja, det finnes dagmammaer, men jeg har ikke noe lyst til å måtte bruke det. Jeg er innflytter og kjenner ikke til folk rundt her jeg bor. jeg har ikke lyst til at 'hvem som helst' skal passe henne.

HI

Skrevet

kan ikke bli mer enig!

Skrevet

For ikke så mange år siden fantes det knapt barnehageplass til dem under 3 år. Man måtte bruke dagmamma. Det vil si, mange foretrakk da også dagmamma, fordi barnet da ville være i roligere omgivelser.

Skrevet

men hvordan skal man kunne vite om man kan stole på dagmamma når man ikke har rukket å bli kjent med noen i nærmiljøet? Er helt nyinnflyttet i en helt annen landsdel ... Kjenner ingen som har dagmamma eller er dagmamma...

Skrevet

Det går jo an å forhøre seg i nabolaget, - helt sikkert noen som kjenner noen. Dessuten må man selvsagt snakke med vedkommende, og ha med barnet sitt, så får man nokså fort et ganske pålitelig inntrykk av henne. Det er heller ikke alle barnehageansatte som er like gode omsorgspersoner.

Skrevet

Det er sikkert forskjellsbehandling her også men jeg er den eneste i kommunen som ikke har fått bhg plass til min 3 åring. 2 åringen fikk plass da. Jeg er lærer og "mangelvare" men får ikke plass likevel. Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre for vil ikke gi fra meg plassen på samme tid som 3 åringen trenger det mest. Får ikke byttet heller fordi han på 2 er i småbarnsavdeling og det er ingen plass på stor avdeling.

Skrevet

Men en 3 åring har vel rett på plass???

Skrevet

Ja det har han men han fikk ikke plass. Han er den eneste i kommunen som ikke fikk plass så vi får se hva som skjer. Han er den eneste med rett på plass som ikke fikk plass.

Skrevet

Gå til kommunen og si at du da vil saksøke de ettersom det er lovpålagt. Leste et sted at det ble anbefalt

Skrevet

De får sikkert ordnet noe før barnehagestart siden han er den eneste i hele kommunen uten plass som har krav på plass. 3 opptaket er i september. Regner med det blir en del kjøring da det ikke er en selvfølge å få samme barnehage.

Skrevet

Gutten min er født i oktober. Jeg fikk plass med en gang. Søkte i privat barnehage.

Eller klarer jeg ikke helt å forstå at du ikke vil sende ungen til dagmamma fordi du ikke kjenner henne. Men å sende ungen i barnehage er ok, selv om du ikke kjenner de ansatte der heller...?

Skrevet

Hvorfor???

Fordi sykehuset har kjøpt opp endel plasser som er forbehold ansatte på sykehuset. Det er fullt mulig og fullt lovlig, og det kan jo også din eller din manns arbeidsgiver gjøre hvis de ønsker det!

Mange arbeidsplasser som gjør dette som et gode for sine ansatte.

Skrevet

Jeg har jente født i desember. Vi søkte bhg plass fra august, og fikk det. Måtte betale til hun begynte i november, men det var uansett billigere for oss. Er det en mulighet for andre?

Skrevet

Jeg synes uansett det er sykt! Skal man straffas fordi man jobber i en liten bedrift da? Visst er det fint og flott å være både lege og sykepleier, men samfunnet hadde stoppet opp uten rørleggere, elektrikere, søppeltømmere, butikkansatte osv.. (som forøvrig ikke har høyere utdanning).

Jeg blir så sint!!!

Skrevet

Les nå hva anonym 21.13 sier, før du dømmer henne 22.15.

Skrevet

Jada, jeg har lest det, og jeg dømmer ikke henne. Det er hele systemet det er noe feil med.

Skrevet

Hvor i landet er dette da? Tror de fleste får plass før sommeren er over på de plassene det er full barnehagedekning....

Skrevet

Det er ikke så nøye hvor det er, men vi får ihvertfall ikke plass før neste høst.

HI

Skrevet

huff så dumt da. I Trondheim får nok de aller yngste plass også, men du bor vel ikke der sikkert.

Skrevet

Kanskje det finnes ledig plass i familiebarnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...