Gå til innhold

Hvorfor "Homoparade"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser poenget med å mene noe om det, men ikke å være negativ...

Tror neppe de bryr seg så mye om hva en landsens dame i 40-årene syns likevel (no offence)

Jeg syns det er flott at folk kan være som de vil, og må si jeg rynker mye mer på nesen av harry cowboy-festivaler, Hells Angels folk eller nordmenn på tur til Strømstad i påsken for eksempel. Ser likevel ikke noe poeng i å mene noe negativt om dem offentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LOL! "Landsens dame i 40-årene.." Hvorfor har DU et behov for å være nedlatende? For det var vel ikke ment som et kompliment? :-)))

En mening er jo gjerne positiv, negativ eller likegyldig - så også i denne sammenheng.

Og Spetakkel, det finnes vel nok av eksempler her på Dib som viser at du absolutt har negative meninger om ting og tang - som du "offentliggjør".

At du prinsippielt er negativ til alt jeg måtte mene, det er helt greit.

Skrevet

Det var ikke ment som noe annet enn en konstantering - du skrev lenger oppe at du bodde på landet, og jeg regner med at nicket inneholdet fødselsdato?

Jeg har flere ganger vært enig med deg i andre saker, men registrerer at du stadig må komme med stikk til grupper som muligens har nok å stri med allerede? Hva er vitsen?

Ut over det har jeg minimal interesse i deg ;)

Skrevet

men er det ikke det som er det fine? at de slipper å late som de er noe annet. når vi begynte å gå i kvinne tog så brant vi bhen og lekte menn. for å bli akseptert. selv i dag så viser forsking at egenskaper man ser etter hos en leder har store likhetstrekk med den typiske mannlige rollefiguren og ikke den kvinnlige.

de som går i paradetog for homofile er sterke nok til å si "ta meg som jeg er"

det skulle jeg virkelig ønske at vi også hadde vært

Skrevet

Paraden ferier jubileet for Stonewall demonstrasjonen på 70 tallet som markerer et skifte for homofiles rettigheter. Det er DERFOR den er i juni rundt den 23, jeg mener demonstrasjonen fant sted den 23 juni i New York. Dette er en milepæl for homofile.

Men jeg støtter gjerne opp om å avskaffe kvinnedagen og stemmerett for kvinner jeg. Hva er forskjellen. Og syter man om sånt har man åpenbart et problem med det, stort sett basert på ignoranse. Mener nå jeg.

Hei og hå.

Skrevet

Eg er i grunn einig med deg, solstråle69. Eg skjønar godt at dei vil gå i tog for å bli aksepterte og for rettane sine, men synes ikkje det er å be om å bli teken alvorleg når ein går feks med rompa bar, som på biletet du linka til. Det er ganske mange homofile som ikkje kjenner seg att i "fjolleriet" som vert vist fram i homoparaden, og enkelte har og stått fram og sagt det.

Synes deg gagnar saka betre med dyktige og reflekterte homofile som står fram og argumenterar for saka si.

Skrevet

det ene utelukker ikke det andre. burde det ikke være plass til begge deler?

Skrevet

Jeg tror ikke paraden under skeive dager handler om at man ønsker båssetting. Båssettingen eksisterer allerede.

Paraden handler om å synliggjøre mennesker i ganske ulike sjatteringer. Naturlig nok synes media det er morsommere å vise bilder av femtiårige gubber i ballettdrakt og halvnakne diskodansere på trailer enn de synes det er med de aldeles ordinært utseende "next door people" som også går der. Fra fjorårets parade husker jeg i hvert fall homo-politifolk i uniform, homo-sykepleiere, homo-leger, homofile med barn osv. Ingen av disse var spesielt prangende kledd, med mindre man anser legefrakk for en fetisjistisk greie. =)

Hva "de" vil og ønsker å vise frem, varierer storlig. Hvert år debatteres paradens fremtoning heftig også innen homo/trans/bi/etc-organisasjoner og grupper. Noen vil uttrykke at homofile er som alle andre, noen vil bruke paraden til å fortelle om undertrykkelse (f.eks homofile muslimer - gruppen som har hatt en tendens til å paradere i burka fordi det er så farlig for dem å bli gjenkjent), noen vil bruke paraden til å si at "screw you, jeg kan ha skjegg og gå i kjole alt jeg lyster." I det hele tatt: Mangfoldighet.

Men det er altså på ingen måte slik at paraden bare er nakne nisser med sminke og struttepupper. Det bruker å være ganske artig, du burde ta en tur og kikke.

Skrevet

Takk for et bra svar, pila!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...