Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #26 Skrevet 24. juni 2010 Adjunkt med tilleggsutdanning (før adjunkt med opprykk) samt 1. og 2. avd spes.ped.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #27 Skrevet 24. juni 2010 Definisjonen på en pedagog er jo en person som har hovedfag/master i pedagogikk. Akkurat som en sosiolog, psykolog etc har master/hovedfag i henholdsvis sosiologi og psykologi. Nå vet jeg ikke om dette er en beskyttet tittel, eller om "alle" kan kalle seg pedagog som de selv vil. Jeg for min egen del hadde nok aldri kalt lærere, adjunkter, førskolelærere osv for pedagoger....
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #28 Skrevet 24. juni 2010 Det jeg stusser over er att det er så mange pedagoger som faktisk uttaler seg på ett anonymt forum hvor det ser ut som att gjenomsnittsalderen er 14-18 år, Med tanke på utrolig mange sleipe, barnslige, frekke innlegg med masse stygt ordbruk, og en hel haug med forumstroll
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #30 Skrevet 24. juni 2010 Hvor lang er en fisk? For et dumt spørsmål...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #31 Skrevet 24. juni 2010 Jeg har 1. avdeling juss, det er 20 vekttall eller tilsvarende 40 studiepoeng. Er jeg da jurist eller en juridisk kyndig person....I think NOT.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #32 Skrevet 24. juni 2010 Jeg har mellomfag i historie, det er 30 vektall, 60 studiepoeng, 3 semester, er jeg da historiker?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #33 Skrevet 24. juni 2010 Pedagoger jobber for luft og kjærlighet
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #34 Skrevet 2. juli 2010 Det vart stilt fra dæ anonym 22.39 skull du bare sleng drit du?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #35 Skrevet 2. juli 2010 Men lærere, adjunkter, førskolelærere osv ER pedagoger selv om du ikke vil kalle dem for det. Jeg er førskolelærer og er ansatt som pedagog. Jeg driter ærlig talt i om kvinnfolk med kjepp langt opp i rasset tillater meg å kalle meg pedagog eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #36 Skrevet 2. juli 2010 Hvis det er det du jobber som så er du jo det.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #37 Skrevet 2. juli 2010 Håper bare ikke du er pedagog i min unger sin barnehage slik du snakker og tenker! Om du så har et bedre ordforråd på jobb, må det jo være noe temmelig galt oppi hode på deg om det er naturlig for deg å ordlegge deg sånn. Det gir ingen stjerne til verken pedagoger eller førskolelærere å ha slike mennesker høytskrikende Men jeg ER pedagog! Med slike utsagn og innlegg virker du derimot svært selvhøytidelig, ufin og dum! Litt guff å tenke på at du kan være i barnehagen til mine unger. Om du blir så ufin bare av et innlegg på dib, hvordan er du da mot barna du passer på, og dine kollegaer og med resten av arbeidsmiljøet i barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #38 Skrevet 2. juli 2010 Ja, tenk at jeg kan være i nærheten av dine unger - skumle greier at jeg har et liv utenom jobben og at jeg snakker annerledes til voksne mennesker uten selvinnsikt enn jeg gjør til barn i barnehagen. Får håpe du får sove i natt selv om ansatte i barnehagen ikke er som du trodde. Jeg antar at du, som er ganske frekk selv, ikke er frekk med barna dine eller dine kolleger. Dette er en nettdebatt, og jeg blir engasjert og provosert. Det betyr ikke at jeg er frekk med barna i barnehagen. Hvis du tror det så er du ganske redusert mentalt sett. God bedring, kjære deg:-)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #39 Skrevet 2. juli 2010 Skal man ikke kunne si for høyt at man er pedagog? Er man frekk og har for mye selvtillit da? Je, vi kvinner skal vel snike oss rundt i krokene og være takknemlig for det vi får. Hvorfor skal man ikke kunne skryte av seg selv og fremheve sine kvalifikasjoner uten at kvinner(!) protesterer og påpeker at neida nå må du ikke innbille deg at du er noe! Er du selvhøytidelig? Huff og huff! Andre kan jo få et dårlig inntrykk av deg og hele din gruppe hvis du dnakker for høyt om deg selv og krever noe! Du må huske på at du arbeder med barn, og da liker foreldre og spesielt mødre å tenke seg at du er kosekose hele døgnet og sitter hjemme og synger barnesanger på fritiden og ikke har et voksenliv og helst ingen egne meninger og du skal være fornøyd med det andre definerer deg som. Kaller du deg pedagog? Nei og nei, det er ikke den definisjonen jeg leste i en bok innerst i nasjonalbiblioteket i Dresden for tyve år siden. Nei, det må du ikke innbille deg, du jobber med barn så du må ikke komme her og kalle deg noe intellektuelt selv om tittelen din sier at du er pedagog. Det skulle tatt seg ut om du likestilte deg med oss som har vært på universitetet og lest bøker for voksne.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #40 Skrevet 2. juli 2010 Jeg driter ærlig talt i om kvinnfolk med kjepp langt opp i rasset tillater meg å kalle ..... Det er dine ord, ikke mine. Jeg bruker aldri slikt ufint språk. Det er faktisk slik i denne verden, man blir faktisk oppfattet slik man fremstiller seg selv! Man blir da ikke akkurat sett på som, verken dyktig, sympatisk, eller særlig lur. God mulig du er en fremragende forskolelærer, men utfra det du har skrevet så langt har jeg ingen holdepunkter for å tro det, heller tvert i mot. Å treffe spikeren på hodet er ikke frekt, det er ubehagelig, men det er ikke frekt. Det må man faktisk tåle når man er med i en diskusjon, særlig om man forsøpler med ufint språk som eneste virkeliddel.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #41 Skrevet 2. juli 2010 Det hender jeg bruker slikt ufint språk - deal with it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå