Gå til innhold

Barn med mer enn to menn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har heller mine tanker om dere som virkelig anser det som et problem å ha barn med flere enn en mann.

Det er jo ingen som kan forutse fremtiden, hvem man er sammen med og om man skulle ha en utrolig lyst til å få enda et barn eller søsken til sine nåværende barn. Er dere virkelig så trangsynte at dere ikke kan forstå kvinner som har barn med flere menn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med, HI. I slike tilfeller tar man overhodet ikke hensyn til de barna man allerede har fra før. Kan umulig være noe særlig for barna heller, med x antall menn som kommer på døra hver/annhver helg for å hente den ene eller den andre ungen.

Ei jeg kjenner ble gravid som tenåring fordi hun ville bli det, hun var i et forhold, men var utro med en eks (som hun håpet på ville være faren). Senere fikk hun et barn med en annen hun hadde et noe langvarig forhold med, men ila kort tid var hun utro også i dette forholdet og ble gravid med en annen fordi hun hadde "lyst" på et barn til.

Vedkommende jeg kjenner har hverken utdannelse, jobb (null inntekt med unntak av NAV og bidrag fra fedrene), ingen fast bopæl eller noe som helst som kunne tilsi å gi barna trygge rammer for en oppvekst.

Så ja, i slike tilfeller burde man bli sterilisert.

Skrevet

Litt enig i det HI skriver..

Men om en dame får tre barn med tre forskjellige er da det like ille som en mann gjør det? Det må vel være likt.

Jeg er elste i en søskenflokk på 8 og har ingen EKTE søsken.

Mamma og pappa ble skilt når jeg var 2år, pappa fikk et nytt barn når jeg var 3år med en ny dame, mamma fikk et nytt barn når jeg var 5år med en ny mann, pappa fikk et nytt barn igjenn når jeg var 10år med enda en ny dame, mamma fikk et nytt barn når jeg var 14år og et til når jeg var 15år med samme mannen, pappa fikk et nytt barn når jeg var 19år og et nytt et når jeg var 20år med enda en ny dame.

For å være ærlig synes jeg dette har vært veldig vanskelig..

Greit det at mamma fikk flere barn, hun fikk alle med samme mannen etter hun fikk meg og fikk dem før jeg ble voksen, men pappa derimot fikk med tre forskjellige damer ETTER jeg kom til og fikk 2 stk litt for sent etter min mening.

Jeg er jo glad i alle sammen det er ikke det, er bare at det er litt vanskelig og forholde seg til.

Skrevet

Hva får dere til å tro at barn ikke ønsker seg halvsøsken? Hva får dere til å tro at barn ikke ønsker seg nye farsfigurer hvis den første har sviktet?

Skrevet

Du er ikke alene om å mene dette HI, feks 3 barn med 3 fedre.. Alle barna skal feks til fedrene sine annehver helg, eller 50/50, sommerferier deles, jul og nyttår osv.

De får da aldri være sammen hele familien utenom når mor har barna. Skjønner ikke hvordan man "orker" å organisere det styret... Alt går men må være grenser. Ene barnet forteller om sin ferie med sin far, det andre barnet fikk ikke ferie med sin far og det 3 har en far som feks ikke vil se det... Uffa meg...................

HJEEEELP !!!

Skrevet

eg forstår ikke HVORFOR det er så galt å få barn med flere menn?? Og hva med de menn som får barn med flere kvinner? er de like gale?

Jeg mener at hvorvidt man har 4 eller 1 far til barna så er det hvorvidt man klarer å ta seg av barna det viktige. Som eksempel har jeg to bekjente. Bekjent nr èn har tre barn født med to-tre års mellomrom med tre fedre, etter korte forhold, kun ett av barna har kontakt med far. Hun har hele tiden levd på OS, bodd i en knøttliten kommunal leilighet og prioritert ny mobiltelefon fremfor datterens behov for briller. Hun burde stoppet etter nr 1 er min mening.

Bekjent nr to ble mor som 16åring, med en militærgutt som dro sin vei. Hun ble sammen med en ny gutt mot slutten av svangerskapet. De giftet seg og fikk et barn noen år etter. De var gift i ca 10 år. Etter noen år alene møtte hun han som skulle vise seg å bli den store kjærligheten. Ikke helt planlagt men dog: de ble gravide. Og like etter fødselen dør mannen i tragiske omstendigheter. Denne dama har mellom fødsler og giftemål tatt høyere utdannelse, eier eget hus og trener datterens fotballag. Barna får det de trenger av oppfølging og de har det romslig økonomisk. Om hun ønsker seg jeg ingenting galt i om hun velger å få flere barn, med en ny mann. For hun klarer meget godt å følge opp det ansvaret hun har. Og det er det som betyr noe. Ike hvordidt nabokjerringa syns og mener at det er upassende.

Skrevet

Ja hun burde stoppet etter nr 1 som du sier.. Da ligger det jo noe i det HI sier??

Like gale med menn ja !!

Historie nr 2 ble jeg forvirret av å lese, hehe ;)

Folk har delte meninger om dette og det er lov.

Skrevet

Det var ikke snakk om unger med 2 ulike menn. Det er jo helt normalt..Men med 3 og 4 og fem menn...LES hovedinnlegg først...

At "Uhell" skjer så ofte går jeg ikke med på..ER man så "tagbar" så GJØR man noe med det...Avhold fra sex(samleie) er jo en fin ting om man er så uhelig go blir gravid HVER gang man har ny kjæreste....FOr skal skjønne det at "alle" de som har barn med FLERE enn 2 menn ikke tåler noe form for gummi eller annet stoff kondomer blir laget av, IKKE tåler noe form for hormoner, hverken i p-sprøyter, minipiller, spiral, p-plaster eller ulike mini- og vanlige p-piller..OG veldig ofte har de prøve "alt også",- selv om de er i første halvdel av 20 åra.......Og kobberspiral er selvsagt HELLER ikke noe alternativ...

Skrevet

Heeeet enig, 09.33. makan til trangsynt og lite reflektert innlegg enn HI sitt skal man lete lenge etter. Har tyeligvis ikke opplevd mye motgang i a 4 livet sitt.. Det er mye som kan skje i et langt liv. Inge har rett til å dømme andre..

Skrevet

Supert. Så ifølge din logikk burde man la være å få barn overhodet, fordi alle menn potensielt er voldelige/selvmordskandidater/ubrukelig frosk. Joda.

Skrevet

TIl måkeskriket....

Etter 3-4 "frosker" eller "dårlig ark av menn" så ja,- man burde tenkt seg om en gang ekstra før man får barn nummer 3 eller 4 med mann nummer 3 eller 4....

Det viser seg jo at man faller for en viss type menn, ubevisst som bevsisst..Og har du kun vært sammen med "Unormale" menn, så er vel sjansen stor for at den neste du treffer OGSÅ kan vise seg og være "unormal"???? For det er vel sjelden at man med en gang i forholdet finner ut at mannen er psykopat, voldelig, depressiv eller noe annet? ALle menn virker vel normale den dag man velger og få barn med de? Men så viser de sin sanne side når det er "for sent"..SÅ HVA er begrunnelsen for at neste mann ikke er "unormal"??Man burde iallefall være LITT skeptisk........ I slike tilfeller bør en normal mann vise seg forståelsesfull nok til å innse at denne dama vil ikke ha flere barn....Og gjør han ikke det er det meget sannsynlig at han hører til i samme kategori som alle de andre fedrene man har til sine barn...Som en test, kan man vel teste ut forholdet ved å si at man ikke vil ha flere barn, uansett..Om mannen viser forståelse for det, og aksepterer og aldri få kjærlighetsbarn med deg,- da KANSKJE han er seriøs???

Skrevet

Du skal være forsiktig med å dømme andre når du ikke har vært i deres sko. Vær snill med andre, vi lever bare en gang.

:-)

Skrevet

Tankerekkene dine møter seg selv i døra på to punkter: Det finnes ingen logikk i at om man møter én gal mann så er neste mann likedan. Og om det nå skulle være tilfelle at enhver mann er en potensiell konebanker eller selvmordskandidat, så burde vi alle la være å få barn - eller være like skeptisk til å få barn som disse uheldige damene hvis menn dør eller går i vasken på en eller annen måte.

Jeg vet ikke en gang hvordan jeg skal adressere den hårreisende påstanden din om at man bør teste nye menn med utsagn om at man ikke vil ha flere barn, og dersom han ikke går med på det så er han "useriøs". Med denne måten å resonnere på er det bare et under at du har lært deg å lage barn i det hele tatt, om du nå har greid det.

Skrevet

Ja noen vet alt best. Er så lei av dere som mener at kun egne meninger betyr noe. Ved å dømme andre så viser dere dere kun som sneversynte og uvitende. Ha respekt for andres valg og bry dere heller om dem som hadde trengt støtte. Mange har det fantastisk i livet selv med flere søsken med andre fedre. Andre har det vondt hjemme hos far og mor som har vært gift i alle år.

Pass på deg selv HI, du virker bare uintelligent med et slikt innlegg. Noen ganger skjønner jeg meg ikke på medmennesker.

Skrevet

HI traff nok "spikeren på hodet" her ;)

Skrevet

Herregud for noen holdninger dere har da! :o

Min mor har 3 barn med forskjellige fedre.

Førstemann kom som ett uhell da hun bare var 17 år og ikke turte å si ifra hjemme at hun var gravid før det var for sent. Hun var ikke sammen med barnefar da.. Det er snart 40 år siden.

Så giftet hun seg med en mann 3 år etter som tok vare på sønnen hun hadde fra før og har vært "pappa'n" hans fra han var knapt ett år. De to fikk en sønn sammen og var gift i 10 år. Skulle ikke mannen hennes få ett barn, bare fordi hun var "uheldig" noen år tidligere?

Uansett de skilte lag, og mamma traff min far.

De giftet seg, og noen år senere begynte ønske om ett barn fra min far sin side å melde seg. Han var 35 år, og hadde ingen egne fra før. Så kom jeg som en attpåklatt 10 og 14 år etter de andre to.

Folk får vel mene hva de vil, men det er mange grunner til at ting blir som de blir. Hvis mamma bare skulle hatt den første sønnen sin, å sterilisert seg etter han, tror jeg det hadde blitt vanskelig for mann nr 2 og nr 3 i dette tilfelle ettersom DE ØNSKET SEG EGNE BARN!!

Herregud for noen trangsynte idioter som sitter å utaler seg om ting som de ikke vet en dritt om. Plutselig en dag kommer det til dere og, å biter dere i ræva!! Slutt å døm andre for valgene de tar. Man vil aldri angre på de barna man får uansett hvem som er faren/fedrene.

Skrevet

Neppe. Hvis du sikter til meg så har jeg ikke tre eller flere fedre til mine barn. Og har vært gift med samme mann i maaaaaaange år.

Min mening er at om man har det greit i sitt eget liv så har man ikke behov for å rakke ned på andre. Ta heller grep om egne problemer og fiks ditt eget liv. Noen er så misfornøyde med sitt at de trenger å snakke nedlatende om andre og deres valg for å selv føle seg bedre.

Det er så lett å dømme, men HI har nok tatt sine valg i livet som hun skjems over selv.

Skrevet

Uff, dette er et av de innleggene som viser at kvinner er kvinner verst. Må bare hive meg på de over som sier at dere burde bruke omsorgen og energien deres på å bekymre dere over de barna som trenger det: som går tynnkledd midt på vinteren, som går alene ute til langt på natt, som er skitne og sultne, barn som bor i hus der det kjeftes og smelles til alle døgnets tider... se dere om, det er nok å ta tak i.

Å sparke noen som ligger nede (kvinner med barn med mange forskjellige er en stigmatisert gruppe) er dessuten dårlig gjort, og ikke annet enn ondsinnet sladder.

Det er like fordummende å dømme disse kvinnene ut ifra hvilken gruppe de kan klassifiseres inn i, som å dømme invandrere som gruppe, uføretrygdede som gruppe, sigøynere som gruppe, samer som gruppe etc..

Uansett, hvilken glede får dere ut av å dømme noen, og hvilken funksjon har dere håp om at det får? Tror dere virkelig noen vil lese disse fordømmende innleggene og ta tak i sitt eget liv og begynne på den rette sti? Det "beste" dere kan håpe å oppnå med dette, er at noen kvinner som kunne trenge en klapp på skulderen, heller gråter seg i søvne i kveld.

Sender herved en stor klem til ALLE kvinner, og menn, som gjør sitt beste for å gjøre verden til et bra sted for sine egne barn og sine medmennesker generelt!

Skrevet

Jeg er helt enig!

Har man bare ett barn fra før, så kan jeg skjønne at man ønsker søsken til barnet sitt, og at man da kan velge å få barn med en ny mann.

Har man to eller tre, så skjønner jeg ikke at man vil komplisere familien og barnas liv ved å "blande sammen" et sammensurium av mine-dine-våre barn, skjønner ikke at noen vil skape et sånt rot frivillig.

Skulle jeg ende opp alene med mine barn, så tar jeg et bevisst valg ved prioritere dem, og ikke sette til verden flere barn.

Skrevet

Jeg har et barn fra før og med om 1-2 år skal jeg og sambo prøve på en til... Men om jeg og han skulle gå fra hverandre og jeg finner meg en type så skal jeg ikke ha flere barn. da holder det me di 2 jeg har.

Skrevet

Vet ikke om jeg er helt enig jeg? Synes faktisk det er mye verre å ha 4-5 alternativer til hvem som kan være faren til ett barn.

Skrevet

Det er ikke slik at barn vokst opp med en far og en mor vil vokse opp lykkelig, hvis lykke er en målestokk for hva som er bra for barn. Det finnes like mange lykkelige barn hvor settingen ikke er bio mor med bio far med helsøsken. Fordommene til deg og de som mener det samme er det som ødelegger for barn. Ett barn som får kjenne på at omverden syntes det er så feil at søsknene han eller hunn har ikke er riktig og burde ikke være, det er vondt. Ett barn som ikke kjenner på at omverden syntes at det er noe feil, men får kjenne på hvor heldig han eller hun er som har så mange å bry seg om og så mange i livet sitt uavhengig av om det er hel halv eller ste. har det bedre. Det finnes mange gode søsken flokker som er hel og halv søsken. Det finnes mange slitne familie forhold med bare helsøsken. Det er ikke bedre eller verre å vokse opp med hel søsken eller halv søsken. Det er relasjonen menneskene har til hverandre.

Og hold deg fast...men... faktisk...alle barn blir ikke til i ett forhold, men blir til fordi man puler. Disse "jeg har pult men vi er ikke i ett forhold" barna er like fine og har like bra vilkår her i Norge fordi vi har kommet lenger. Vi er over lausunger perioden, det var vår besteforeldre generasjon og de før som gjorde at disse barna ikke fikk det bra. Du er med på å holde disse holdningene vedlike. Tenk LAUSUNGER, våkn opp. Vi har kommet lenger, lausunger har det like godt nå som ektefødte fordi det er så mange ferre som tenker som deg. Du ødelegger for barn. Barn vil alltid bli født i og utenfor forhold uansett om vi har prevensjon eller ikke. Med de konsekvensene det hadde å få barn utenfor ekteskap før, ble alikevel damer gravide utenfor ekteskap. Det sier mye om oss mennesker. I dag har vi bedre prevensjon, men ikke fordommene som var i gamle dager ( bortsett fra deg og noen flere HI) alikevel blir damer gravide uplanlagt. Det kommer til å skje. Skal vi gjøre som i gamle dager fjerne disse ved abort fordi du tror det er ikke bra å vokse opp med mange halvsøsken? det er holdninger som gjør det vanskelig for barn i en søskenflokk med flere fedre og ikke settingen.

Du lever med en veldig snever livserfarig HI

Hvorfor skal alle inn i ett A4 liv med mann og barn. Noen er homofile, de vil ha barn kanskje går til donor og får barn, kanskje med flere donorer. Noen av disse er single noen er i forhold. Det kan bli brudd og det kan bli flere barn. Er du den som velger hva som er best oppvekst villkår. En dame kan være singel og ville ha barn og velge donor eller en venn kanskje, det er ikke mann og barn og pakka. men er du den som skal dømme at det er bedre å vokse opp i ett hjem med mor far og felles bio barn.

Vi er forskjellige, og vil forskjellige ting, og har forskjellig utgangspunkt.

Skrevet

"og om man skulle ha en utrolig lyst til å få enda et barn"

Så en skal altså gi etter for sine "lyster" bare fordi en har dem?

Skrevet

Du må være syk i hue HI!!!! Ære være deg som tydeligvis er helt perfekt:)

Skrevet

Min gode venninne fikk en datter da hun var 18 år, noen mnd før barnet fylte ett år døde barnefaren i en bilulykke og alle var helt knust. 3 år etter innledet hun et forhold til en som viste seg å være psycho, så når hun gikk fra han, fant hun ut at hun var blitt uplanlagt gravid. Hun hadde ikke hjerte til å ta abort og fikk enda ei jente.

Nå har hun vært i forhold med en kjempekoselig mann i noen år, og de venter nå en sønn.

Det kan være mange grunner til at man får barn med flere forskjellige....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...