Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #26 Skrevet 23. juni 2010 Ja?? Hadde adhd som barn,men har i voksen alder vokst det fra meg å fått min nye diagnose add. Ingen som har sagt at det er det motsatte KUN for at man ikke har hyperaktiviteten? Når jeg fikk diagnosen sa selv min psykiater at viss man skulle forklare diagnosen,kunne man si det var det motsatte av adhd. Er det noen grunn til å hisse seg opp av dette? Har du det selv siden du har mer rett og liksom mer peiling enn va jeg har?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #27 Skrevet 23. juni 2010 Hisser du deg opp da? Jeg synes du skal slutte med det, å bli opphisset av dette er nemlig bortkastet energi. Jeg jobber med dette. Tilrettelegging, oppølging og utredning. Jeg jobber derfor tett med psykiatere, psykologer, spesialpedagoger, sosionomer og lærere. Aldri har noen av dem sagt at ADD kan sies å være det motsatte av ADHD. Dette blir helt feil rett og slett fordi begge deler er en variant av den samme hyperkinetiske forstyrrelsen, men hos ADHD er hyperaktiviteten tilstede. Å fjerne et symtpom gjør ikke at det du står igjen med blir en motsetning til de som har nevnte symptom. Dessuten skjer det en modning når man vokser som gjør at opplevelsen av egen tilstand, mestringsstrategier og evne til kontroll endres. Derfor er særdeles uvanlig at voksne ikke opplever sin tilstand i voksen alder som forskjellig fra tilstanden i barndommen. Også spiller selvsagt nevrobiologi inn siden hjernen faktisk endres.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #28 Skrevet 23. juni 2010 det første som slo medg var ME..(Utmattelsessyndrom) :oD
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #29 Skrevet 23. juni 2010 Fortell meg va add er,og hva adhd er du? Er det samme lidelse? Skjønner ikke hvorfor du sier at man ikke kan fjerne ETT symptom å gjøre det til det motsatte. Er jo ingen som har gjort det? Ligger litt mer en ett symptom for å gjøre diagnosen til det motsatte:) Viss du ikke har hørt noe om det av de du jobber med,burde du kanskje undersøke det. For å forklare andre mennesker så de skal skjønne sier man at adhd er det motsatte av add.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #30 Skrevet 23. juni 2010 ADHD virker forskjellig på folk. Jenter som har ADHD er gjerne/kan vere innadvendte. En av elevene mine blir utredet for dette og hun er ikke det minste hyper, men helsesøster og ppt mener det kan vere det likevel. er veldig kverulerende og vanskelig på sin måte. spesiell. veldig lat!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #31 Skrevet 23. juni 2010 Ja det fins 3 typer adhd,og det virker forskjellig på alle.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #32 Skrevet 23. juni 2010 Hun har bare røykt mye hasj og spist mangen piller under svanger skapet. da skjer sånnt..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #33 Skrevet 23. juni 2010 Jaa helt klart Sikkert det din mor gjorde også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå