Gå til innhold

inspirert.dusj og barn:

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det greit å dusje naken med barnet som er av motsatt kjønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

okei.

til barnet er, hvor gammelt?

HI

Skrevet

Hva gjør du om du er alenemor/far om det ikke er greit?

Skrevet

Spørs jo hvor gammelt barnet er og hvor opptatt det er av kjønnsorganene til den som dusjer med det.

Og om du mener ditt eget barn. Jeg har ikke dusjet med mine barn etter at de passerte 2 i alle fall (hjemme). Kanskje ikke etter at de var 1 år heller.

Skrevet

han har badet i balje til nå. tenkte jeg kunne ha på bikini? hehe :P

HI

Skrevet

mente mitt eget barn ja..

HI

Skrevet

hva med samme kjønn? kan man duskje lengre med de da?:/

Skrevet

Tenkte bare om det kunne være tantebarn ol. hehe =)

Skrevet

dusje*

og det skulle stå HI

HI

Skrevet

Dusjer med gutten min på snart to. Det skulle være feil fordi...?

Skrevet

Til det ikke føles natulig lenger.

Her i huset rundt skolealder, noe før kanskje

Skrevet

Jeg dusjer med sønnen min på snart 3år og kan ikke se noe galt i det. En gang i blant sier han at mamma har pupp og annen tiss enn han og pappa og så dusjer vi ferdig uten noe mer prat om det...

Skrevet

Hmm.. Tror ikke det er noe problem å dusje sammens med barnet. Jeg og sambo har en datter på 3 år og dusjer bagge sammen med henne. Alt etter hvem det er som skal eller er i dusjen når hun trenger hårvask. :) Man er jo i ofentlige dusjer med mange nakne kropper uten problem.

Men når barna begynner og bli så gamle at dem kan dusje selv er d kanskje en anne sak.. :)

Skrevet

har ikke sagt at det er feil.. prøver å finne ut om det er det, eller ikke ,selv.. :)

evt hvor lenge som er normalt..

om man dusjer naken i en lengre periode med barn av samme kjønn. osv

HI

Skrevet

Dusjer fremdeles med sønnen min på 5,5år.

Tenker at han får bestemme når det er nok, innenfor rimlighets grenser da :)

Bikini for å dusje med et lite barn???????????? Hvorfor??

Skrevet

Jeg pleide bade i badekaret sammen med min mor til jeg var 5 år. Det gjorde meg ingenting :) Jeg husker det som naturlig og fint.

Men jeg husker også at vi skulle svømme i svømmehallen (Kan tenke meg jeg var rundt 5 år). Da var jeg med min far i fellesdusjen, og det syns jeg var kjempeubehagelig!

Så jeg tenker at det kommer an på hvor gammelt barnet er, og om det er motsatt kjønn som deg selv ;)

Skrevet

Skjønner :-) Må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på det, det er derfor jeg spurte hvorfor det skulle være feil. Jeg hadde nok blitt litt stressa av at pappa dusjet naken med en jente i barneskolealder :-D

Men jeg tenker vel at det blir en naturlig avrunding når de er sånn 5? Synes det er viktig at de ikke får et anstrengt forhold til nakenhet, så så lenge det er naturlig at de viser seg nakne, er det også greit at de ser oss være det..? Eller noe...

Skrevet

jeg leste et annet innlegg her inne om dusjing og barn..

jeg tenkte det bare var lurt, for da slipper jeg å tenke på om han plutselig kommer borti musa, når han blir nyskjerrig ;) siden dette igjen ikke er "lov"..... som jeg forstod det i det andre innlegget..

HI

Skrevet

barnet ditt er barnet ditt uansett om det er jente eller gutt. jeg syns det er helt greit å dusje med barnet sitt uansett kjønn.Jeg syns ikke barnets kjønnet skal avgjøre om man skal slutte å dusje med barnet sitt men heller barnets personligheten/alder.

Skrevet

Ja selvsagt er det ok.

Til barnet selv ikke ønsker det mer tenker jeg, vil tro det skjer rundt skolealder?

Skrevet

kommer han bort så det vel bare å si at det er mamma sin tiss og det er privat, akuratt som at xxxx har en utovertiss/guttetiss og den er også privat!

Er jo lov at de kommer borti, i den andre tråden var det vel mer på at man ikke LAR ungene holde på med/ta bevisst på tissen.

Skrevet

Berta_78:

ja du sier noe der.. ikke bra med anstrengt forhold til nakenhet nei.. :-)

jeg har blitt mer forvirra nå, egentlig,på alderen.. noen sier 5, andre sier 2.. så jeg vet ikke.

hadde ikke tråden dukket opp igår, så hadde jeg ikke tenkt noe på det selv heller..huff.

HI

Skrevet

Jeg dusjer ikke sammen med noen av ungene mine, men jeg dusjer mens de er på badet og gjør andre ting. F.eks kan jeg dusje mens mannen pusser tenner på 2-åringen eller mens 9-åringen steller seg.

Nakenhet er helt naturlig her i huset, ingen som er redd for å kle av seg selv om det er andre på badet samtidig. Men jeg merker at sønnen min på 9 år har begynt snu seg vekk og skjule seg litt. Jeg regner med at han snart kommer til å ville være på badet alene, og det er helt greit.

Jeg hverken stresser eller tenker noe særlig på dette, det kommer helt naturlig en periode som de blir mer sjenerte, og jeg skal ikke presse noen.

Skrevet

Jeg dusjer sammen med min 4-åring,og tror jeg kommer til å gjøre det lenge ennå..Det er helt naturlig for oss:)Og hadde nok hatt det på samme måte om det var en gutt:)

Dvs vi dusjer ikke sammen slik,for det blir bare rot.Men jeg dusjer henne først,og da er jeg naken evt har på meg truse,fordi jeg står inni dusjen med henne.Så tuller jeg et håndlke rundt henne før jeg går i dusjen selv.Men hun kommer alltid inn til meg,så den tørkingen på forhånd er bortkastet:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...