Gå til innhold

Barna skal settes bakovervendt i bilen, IKKE forovervendt!


*Frøken Lykkelig med ♂*

Anbefalte innlegg

Syns det er uforsvarlig å sette barna forovervendt når man vet hvor farlig det er mht en kollisjon! hvordan kan man syns det er greit? Om barna blir bilsyke, ja vel, men hva om dere krasjer da? Barnet sitter tryggere bakover og det er bevist! Uansett hva, sett barnet bakovervendt!

 

http://www.tryggtrafikk.no/Tryggest+bakovervendt.b7C_wJfWYe.ips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke dersom man stort sett kjører på veger hvor det ikke finnes møtende trafikk. Da er det tryggere å ha ungen forover-vendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det skal være opp til hver enkelt jeg! Å snu setet når ungen er 10 mnd syns jeg er litt i drøyeste laget...

og nei, det er tydeligvis ikke alle som vet det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan da vel kjøre av veien,møte dyr eller kjøre i en fjellvegg for den saks skyld, selvom man ikke møter biler vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men relativ hastighet søta... det blir aldri det samme som en møtende bil.

 

Hva får du forresten ut av denne tråden? Føler du deg som ett bedre menneske? Eller tror du faktisk at du bedriver folkeopplysning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å ja det er akkurat det jeg tror! :-) Jeg er sååå mye bedre enn ALLE andre!

 

Måtte få ut irritasjonen over at enkelte er så lite opplyste at de tror det er ok å snu setet når ungen er 10mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldt enig med deg HI. Bortsett fra om man rygger da selvsagt. Da må man huske på og snu ungen først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som tror det er greit, men dersom man har en unge som kaster opp etter 50 meter, ser man seg kanskje nødt til å snu før en burde? Har du vært bilsyk? Unner du ungen din den følelsen fremfor å ta sjansen på å snu? Man kolliderer jo vanligvis ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ungen forovervendt, og jeg rygger alltid.. sånn for sikkerhets skyld lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjønner heller ikke poenget med dette innlegget... Er vel bare for å starte en krangel og en sak og er uendelig laaaaang!!! Har vært her i noen år, og innlegg ang hvordan barn skal sitte i bilen og innlegg ang amming er vel de mest brukte emnene her inne...

Og ja, vi begynner å bli lei!!

 

Men tilbake til saken! Jenta mi satt bakovervendt til hun nesten var 2 år, og da måtte jeg snu henne... Hadde ikke mere plass til føtterne! Orker ikke kjøre milevis med en unge som sitter med knærne under haka og hyyler!!! Alle sjønner vel det... Prøv du selv og sitte med knærne under haka og skal kjøre 50 mil... Ikke behagelig nei!!!

Men nå har vi fått en litt større bil, så nå har vi ikke det problemet.

 

Meeen... Det er jo ikke ditt problem hvis JEG kjører utfor veien og ungen min satt framover... Nei, pass dine egne saker! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men når ulykken først er ute vil jeg ikke sitte igjen med samvittigheten av ungen kanskje dør fordi jeg snudde setet og mente dette var greit.

 

Du lurte på hva jeg ville med innlegget? lurer litt på hva du egentlig gjør her, du er jo kun ute etter å provosere.. greit dette er en krangleside,men profilen din, alle svarene dine her inne, og faktumet at jeg aldri har sett deg andre steder enn her på kranglesiden, sier jo litt om hvor mye du har å bedrive tiden din med!

skulle bare ha ut litt damp, her gidder ikke jeg å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh.. det er alltid sjarmerende med folk som skal snakke moral og ender med og slenge dritt til de som ikke er enige i moraltalen.

 

og du vet helt tydelig veldig lite om doppler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg le. Fordi jeg ikke tilbringer tiden med å preike med deg på skravleside så er jeg ikke en verdig motstander? Forøvrig er jeg stadig innom der også..

 

Og jeg kan vel ikke se at profilen din er stort mer vettug enn min? Rent bortsett fra at jeg ikke har noen planer om å legge ut om hvor jeg fra, hvem jeg bor med og hva ungene mine heter da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med innlegget var nok som HI sa å få ut litt damp. Og da er jeg enig i at det bør gjøres her,ikke forpeste de andre sidene med det.

 

Men er det nødvendig å være så slemme da? Tror nok HI skjønner det med at det er greit å snu en 2 åring, men som hun skrev, å snu barnet når det er 10 mnd er litt tidlig vel...

Å passe sine egne saker er vel heller ikke lett når det er barn inne i bildet. Da har man lett for å bry seg litt mer enn ellers.

 

Skjønner ikke hva som er poenget med å hakke på andre fordi de vil blåse ut litt damp. Om du ikke skjønner poenget med innlegget vil jeg anbefale deg å lese en gang til, det står skrevet hva meningen var.

 

Ellers god søndag sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linyen-Mamma til Mathias❤

 

Føler du ikke at dette tema er utdebattert? Ser at du har postet det samme innlegget på flere fora i dag, har du fått noen revolusjonerende svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Hjælpes. Sett ungen din opp ned om du vil, jeg driter i unger og dette var garantert den kjedeligste måten å starte mandagsmorran på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Med de foreldre-evnene de fleste av dere har ville det å passe sine EGNE saker i alle fall konsentrere det lille som måtte finnes, i stedet for å smøre det smule vett dere måtte ha utover veistandard, polpriser og andres jævla bilseter i tillegg til eget avkom. Og det er BARE godt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke diskutere mer her inne men:

Miss Misantrop: har nok ikke postet det flere steder nei, da tar du feil!

 

Samme det, GOD MANDAG!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt å si at alle barn skal settes forovervendt for så å legge ved en heftig video. Alle er ikke som deg. Min 3åring sitter fint og godt forovervendt. Vi skammer oss ikke og har ikke noe å forklare for deg. Det er ikke ulovlig å sitte forover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har sittet forovervendt fra før de var 10 mnd., og ser vel ikke helt hvorfor det skal bry deg, og heller ikke hvorfor jeg trenger å forsvare det.

 

Det intresserer meg midtfjords hva du mener om akkurat dette, om du bruker våtservietter med parabener, engangsbleier, eller om du kjører en Toyota.

 

Og så å surne og slenge dritt om noen fordi de ikke er enig med deg, er bare så lavpanna iq at du burde stikke over til babyverden f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...