Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #27 Skrevet 20. juni 2010 Herregud da menneske. Det er ikke min mening, det er en lov og regel. Man kan ikke finne på å si at "Jeg mener det er en fridag, og ikke en hviledag, så da kan jeg gjøre hva pokker`n jeg vil!" Når det står skrevet i lovdata at det er en HVILEDAG. Det blir som å gjøre innbrudd hos noen, å si at; for deg, i din verden, er det lov. Er så lei av at folk ikke kan akseptere Søndagen for det den er. En hviledag uten bråk. Jeg er ikke spesielt kristen, men respekterer hviledagen, og holder den hellig, av respekt for naboene....... og meg selv
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #28 Skrevet 20. juni 2010 14:40: Hvis det er lovfestet hviledag har jeg brutt den på mye mer alvorlige temaer enn gressklipping. Jeg er nemlig student og jobber turnus i helgen, så jeg har vært på jobb flere søndager enn jeg har hvilt de siste tre årene. Men vær så snill å ikke anmeld meg da (iom at politiet sikkert jobber knallhardt for å håndheve akkurat den loven der).
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #29 Skrevet 20. juni 2010 Selvfølgelig kan man klippe gress på søndager. Gressklipping har da ingenting med religion å gjøre. Når man jobber 9 timer om dagen mandag-lørdag er det ikke så mange alternativer igjen heller.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #30 Skrevet 20. juni 2010 Hva slags studier og jobb er det du har hatt som har brutt dette: "På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. " ? Du kan selvfølgelig jobbe til du stuper så lenge du ikke forstyrrer andre med bråk.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #31 Skrevet 20. juni 2010 Hvorvidt du bryr deg om religion eller ikke så står det like fullt i norsk lov at det er forbudt å forstyrre helligdagsfreden. "På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm." Og for veldig mange er gressklipping "utilbørlig larm" og da er du nødt til rette deg etter det enten du liker det eller ei.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #32 Skrevet 20. juni 2010 Dette har ingenting med praktiering av tro å gjøre. Det er fastsatt i loven at den ikke skal drive med støyende aktiviteter på helligdager. Om du vil ha lov til klippe gress på søndager må du få igjennom en lovendring...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #33 Skrevet 20. juni 2010 17:44: Oj, nå ble jeg enda mer nervøs! Jeg jobber som ambulansesjåfør, så vi har virkelig, virkelig bråket både i nabolag og langs veiene! Både når det gjelder utrykning og roping på skadested. Og jeg som jobbet så mange søndger... Uff, skulle visst om den loven altså. Vær så snill å ikke anmeld meg da... Hilsen 16:44
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #34 Skrevet 20. juni 2010 NEI!!! det er respektløst og dårlig gjort å ødelegge fri-dagen til naboene dine!!!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #35 Skrevet 20. juni 2010 Så dum som du virker håper jeg virkelig ikke det blir du som kommer den dagen jeg måtte komme til å trenge en ambulanse.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #36 Skrevet 20. juni 2010 Det er jo her snakk om at unødvendig bråk er ulovlig. Hvis du ser på gressklipping som like nødvendig som ambulanseutrykning så sier det litt om hjernekapasiteten din...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #37 Skrevet 20. juni 2010 Vi tenker sånn at det er i helgene vi har tid og overskudd til å få gjort litt ekstra i huset. Vi unngår å bråke mer enn nødvendig, men hvis søndag er den eneste muligheten vi har hatt den uken så klipper jeg det heller da enn å vente til neste helg. Hverdagene har vi nok med å få kabalen til å gå opp. En av våre naboer har klippet gresset i dag og jeg kunne ikke brudd meg mindre om at det ble gjort på en søndag. Det jeg venter på er at søndager skal bli som lørdager med butikker og kjøpesentre åpne. Synd at "alle" må dit samle dagen som ikke orker å handle etter jobben.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #38 Skrevet 20. juni 2010 Ja, får bare puste lettet ut når dib-damene har gitt meg dispensasjon til å bråke med sirene på søndager da... Takk og lov! Så får jeg bare leke uvitende å håpe at det skulle gå bra hvis polititet kommer for arrestere meg en søndag jeg skulle finne på å klippe gresset. 16:44
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #39 Skrevet 20. juni 2010 I nabolaget her er det helt vanlig å klippe gress både på lørdag og søndag. Så lenge naboene gjør det, så ser jeg ingen grunn til at ikke jeg skal gjøre det. Personlig så synes jeg det er mer plagsomt med slike lyder på lørdag enn på søndag, for det er ofte på lørdager vi har besøk og sitter ute og koser oss. På søndager gjør vi alt vi ikke rekker ellers i uka!
..snøklokke.. Skrevet 20. juni 2010 #40 Skrevet 20. juni 2010 Hehe, for en morsom tråd:)) Vi lever i 2010, der folk både jobber og har fri på alle ukens dager.. Ikke som i det gamle industrisamfunnet der søndagen virkelig var en hviledag.. Og for øvrig så er vel akkurat den loven en av de lovene så ikke lenger praktiseres, men den er der i teorien. Denne signere rjeg med nick:)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #41 Skrevet 20. juni 2010 He, he.. Dette kommer ikke til å falle i god jord, Mumintroll Men så sant, så sant 16:44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå