Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Hva synes dere? Vi bor midt i et boligfelt... Hadde dere reagert hvis naboen hadde klippet gresset? Hadde egentlig tenkt å gjøre det i går, men da regnet jo hele dagen bort.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Klipp i vei, så lenge du er ferdig til kl 23 i kveld, så går det bra:-)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Hadde ikke reagert på det.. Søndager er til slike ting.. Når ellers skal man få gjort slikt? Bor man i ett byggefelt må man regne med "bråk" på søndager, og andre fridager..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Ja, selvfølgelig Det er like greit som å spise under Ramadan
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Jeg setter pris på at det er stille og rolig på søndager. Klipper aldri gress selv, eller driver med andre "bråketing". Har ikke noe med religion å gjøre, men synes det er deilig med EN dag i uken hvor det er stille og rolig. En annerledesdag, rett og slett. Og hvis man bor på et boligfelt synes jeg man godt kan ta litt ekstra hensyn til sine naboer på søndag; Ofte mye grilling og familiekos på denne dagen.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Jeg syns det er greit. Ofte syns jeg man kan vente til etter 11-12 på formiddagen, slik at de fleste har stått opp. Når skal man ellers rekke slike ting om ikke i helgene? Vi har hvertfall alltid nok å gjøre ettermiddager etter barnehage og jobb og rekker rett og slett ikke da.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Sjekker du at naboene ikke har et hageselskap og at du venter til etter kirketid så er det ingenting i veien for å klippe gresset på søndager.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 HI her:-) Hadde tenkt å klippe gresset i ettiden, når mini har lagt seg.. Og det ser ikke ut som at naboene har hageselskap heller, så da går det nok greit :-) Regner med at de kommer og sier ifra hvis ikke det er greit. Har akkurat flytta hit, og kjenner ikke naboene så godt ennå. Tar max 15-20 min å klippe vår bittelille plen :-)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #9 Skrevet 20. juni 2010 Syns det er helt ok jeg, men som noen sier etter kl12 er det greit å vente siden mange sover lenge i helgene. Hører faktisk en gressklipper i det fjerne nå. Vi bor også midt i et boligfelt, så se deg litt rundt hva naboene driver med, jeg blei nemlig litt småsur når vi hadde familiebursdag på verandan og den nærmeste naboen satte igang å klippe gress rett der vi satt omtrent, og det hadde vært mange muligheter til å klippe før den dagen og der klippes det uansett nesten aldri.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #10 Skrevet 20. juni 2010 Klipp i vei og kos deg du. Det lukter så godt med nyklippt gress.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #11 Skrevet 20. juni 2010 Hvis du er ny i nabolaget, så synes jeg du skal vente litt med det. Veldig sjelden at folk sier ifra, du/dere blir heller baksnakket. typisk Norge...! Forhør deg litt i nabolaget først!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #12 Skrevet 20. juni 2010 Jeg blir litt irritert når jeg hører en motorklipper på søndager, men det hender jeg luker i hagen. Det er en helt stille aktivitet.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #13 Skrevet 20. juni 2010 Jaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! Man må rett og slett klippe når været tillater det!! Sånn bare er det:O)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #14 Skrevet 20. juni 2010 Vår gressklipper går på strøm, så den bråker ikke så fælt som de med bensinmotor. Men litt bråk er det jo.. HI
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #15 Skrevet 20. juni 2010 Drit i naboene, er din eiendom, gjør som du vil:=) Er ingen lov som forbyr deg å klippe plenen på en søndag.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #16 Skrevet 20. juni 2010 Det er faktisk ulovlig å drive med slike forstyrrende aktiviteter på helligdager. http://www.lovdata.no/all/tl-19950224-012-0.html
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #18 Skrevet 20. juni 2010 Jeg syntes IKKE det er greit. Den ENE dagen i uken det er hviledag, syntes jeg man kan klare å holde.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #19 Skrevet 20. juni 2010 Jeg hadde gjort det,bor mitt i et byggefelt. For meg er det kun en fridag,og på fridager gjør man slike ting.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #20 Skrevet 20. juni 2010 Gressklipperlyd er jo søndagslyd! Koslig! Hilsen ei fra boligfelt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #21 Skrevet 20. juni 2010 Søndag er HVILEDAG og da gjelder det å respektere at naboene vil ha fred og ro, ikke hva DU tror og mener om hva søndag er.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #22 Skrevet 20. juni 2010 § 7. Ikrafttredelse. Loven trer i kraft straks. Samtidig oppheves lov av 4. juni 1965 nr. 1 om helligdagsfreden.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #23 Skrevet 20. juni 2010 Æh? Ja? Og poenget med dette innlegget var? Det er da helt vanlig at nye endrede lover trer i kraft straks og opphever eldre versjoner av loven...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #24 Skrevet 20. juni 2010 13:56: Du har jo tydelig din mening og tro om hva søndag er, så hvorfor skal ikke HI på ha sin mening og tro om det samme? Jeg ville ikke stusset med å klippe gresset på en søndag. Hvis det skulle bo noen kristne som syntes at det var uheldig i nærheten, så betyr ikke det at jeg som nabo kan ta alle slags hensyn til alle naboenes tro. En får ikke automatisk respekt av å tilhøre et trossamfunn, enhver må tilpasse seg samfunnet en lever i, også de kristne. De kristne må gjerne praktisere sin tro, men ikke kom med pekefingeren til naboen fordi han eller hun ikke tror på det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå