Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #26 Skrevet 19. juli 2010 Minst nyttige tips så langt: "La mannen din overraske deg" Hvordan kan man bli overrasket av noen som bare er ute etter én ting?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #27 Skrevet 19. juli 2010 > hvorfor er det ikke normalt???? ikke ta det seriøst, for noe tull..... Så si > meg hva er normalt da????? du som tydeligt vet det, 2 ganger i uken? > 2 ganger i mnd??? Jeg vet ikke hva som er normalt, det er derfor jeg spør. (Det var jeg som startet tråden, vanskelig å vite når vi skriver anonymt.) Men jeg tviler sterkt på at det er særlig vanlig blant folk som har vært sammen i 15 år å ha sex flere ganger daglig. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er noe negativt, men tror ikke du også at dere ligger et stykke over gjennomsnittet? > jeg synes i hvertfall at jeg er heldig som har en mann som fortsatt har > så mye lyst på meg:))) Det er vel akkurat der vi to er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #28 Skrevet 20. juli 2010 jeg og min samboer har vært sammen i to år og venter våres første sammen ( har to fra før) han blir 31 og jeg blir 29. Vi har sex hvertfall annenhver dag, og noen ganger hver dag med min forrige samboer, var vi sammen siden vi var 16 år og i 10 år til sammen, og sexen var like bra hele tiden vi hadde sex nærmest hver dag i alle de 10 årene... men sex en gang hver 2-3 mnd og at det kan gå 6mnd, det er litt vel sjeldent vil nå jeg si hehe. prøve å ta rosenrot, så kanskje sexlyssten øker litt hos deg også
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #29 Skrevet 20. juli 2010 OH MY GOD!!! JA, la ham overraske deg. SE hva han gjør...Han prøver å glede deg...Om det er seksuellt eller av andre "hensikter" er vel revnende likegyldig, vel!!! Stakkars mann:/!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #30 Skrevet 29. juli 2010 Vi har vært sammen i 8 år og har sex 1-5 dager i uka, det varierer..men som oftes 3-4 ganger i uka. Det er nok ikke alltid jeg har like mye lyst, men siden min mann vet hva jeg liker så får jeg fort lyst når vi er igang ;-) Jeg kjenner meg likevel igjen i det du sier om at mannen din blir sur om du ikke vil og begynner å diskuterer. Dette har jeg også opplevd men når jeg forklarte mannen min hvorfor og ber inderlig om at han forstår meg så ble det bedre og vi kom oss "ut" at en vond sirken som vi kunne kommet i. Nå har vi ikke hatt sex på ca tre uker men det er fordi jeg sliter med kvalme og magesmerter. Jeg er 7 uker på vei. Dette har han forståelse for og vet at vi kommer til å ha like mye sex igjen når dette gir seg.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #31 Skrevet 30. juli 2010 NEI. Det ER faktisk ikke så enkelt som å bare bestemme seg for å la seg overraske, og det blir veldig vanskelig å la seg glede av oppmerksomheten når dette ligger under hele tiden. Det blir litt som at det ikke nytter hvor hyggelig en telefonselger gjør seg; du lar deg ikke sjarmere uansett, fordi du vet at den eneste grunnen til at han er det er at han vil selge deg noe. Vi hadde sex for to uker siden og jeg synes egentlig ikke det hjalp noe særlig på situasjonen. Han har vært minst like pågående etterpå, og det startet allerede to dager etter. En annen ting er at han ville gjøre veldig mye ut av det når han fikk sjansen. Det var jo deilig, men det blir liksom litt voldsomt å ta fatt på også. Jeg tror kanskje at det gjør at jeg kvier meg litt ekstra nå. Han er også misfornøyd med at jeg aldri tar initiativ til sex, men hvordan kan jeg gjøre det når han gjør det så ofte selv? Det hadde nok vært bedre om han slappet litt av på tilnærmelsene sine. Da kunne jeg også få anledning til å ta initiativ en gang i blant. Jeg har sagt dette til ham, men det virker ikke som han greier å ta det til seg.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #32 Skrevet 30. juli 2010 http://www.kk.no/832033/bor-du-ha-pliktsex
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #33 Skrevet 31. juli 2010 Interessant artikkel, men på grensen til å være ganske provoserende også. Skal kvinnen liksom ha plikt til å være med på sex mot sin vilje hver gang mannen føler for det? Det er vel akkurat den typen holdninger vi tar avstand fra hos innvandrere fra enkelte afrikanske og asiatiske land. Men her kommer det fra en britisk kvinnelig sexolog, så da er det greit?
Hulderjenta Skrevet 27. desember 2010 #34 Skrevet 27. desember 2010 Har vore borte frå dette foraet ei stund, men reagerer på at nokon skulder ei her inne for å fare med lygn fordi ho har ofte lyst? Kan berre slutte meg til det denne dama seier. Eg og sambuaren min har sex i snitt ca to gonger om dagen. Det me misser i veka tek me att i helgene. Me er nok av dei kåte og har stort behov begge. Han noko meir enn meg som vanleg er. So er det nok slik at til meir me gjer det til meir lyst får me. Det kan og vere ein fordel å kåte seg opp med gode filmar. Me har i alle høve stor glede av det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #35 Skrevet 27. desember 2010 Vi har vært sammen i nesten 3 år, og har sex 3-4 ganger i uken.. men nå er han riktignok bortreist på jobb 4-5 mnd i året, så det blir rimelig sexfritt de mnd Både han og jeg har stor sexlyst, og det hadde jeg også i mitt forrige forhold som varte i 6 år... Der hadde vi også like mye sex, bortsett fra i det siste halvåret (forholdet surnet kan man si..)... Nå er jeg gravid i uke 16, og har mer sex enn noen sinne, men regner med det kommer til å bli mindre når magen blir større.. Tror han sliter litt med tanken på å ha sex når det ligger en halvstor baby inni der Men håper det blir leeenge til vi kommer dit, for vi har det veldig bra nå
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #36 Skrevet 27. desember 2010 Hos oss har normalen vært daglig og gjerne et par ganger, men nå som jeg er i tredje trimester har vi sex stort sett bare annen hver dag. Har en tendens til å sovne på sofaen nå, og da blir det lite action... Men mannen min er flink (til tross for at han er b-menneske) og gir meg litt kos om morgenen i stedenfor, og da har jeg mere krefter; og med overskudd følger lyst. Kan jo være en tanke for dere?! Fin måte å starte dagen på, synes hvertfall jeg! Ikke for å være ekkel, men om mannen min hadde nektet meg sex i måneder av gangen tror jeg det ville vært så frustrerende, krenkende og sårt at jeg hadde forlatt ham... Det har ikke noe med å være grunn som menneske å gjøre, men å måtte tåle å bli daglig avvist og krenket som partner er mer enn de fleste gidder å finne seg i over tid. Jeg forventer faktisk å bli seksuelt tilfredsstilt av mannen min, og han av meg.
Annekey Skrevet 5. januar 2011 #37 Skrevet 5. januar 2011 Hjemme hos oss, foregår detca 3-6 ganger i uka.. har vi barnefri en helg, hvor ALLE ungene er vekke, kan det fort bli bortimot 3-4 ganger den dagen... mens andre dager, hvor vi er slitne og trette, og ukene går seint, javell... Da har vi kanskje 3 ganger den uka, mens neste uke igjen, blir totalt annerledes.. Men hjemme hos oss, er jeg den som "maser" om sex... Føles verken normalt eller unormalt, føles akkurat som meg... Enkelt å greit..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #38 Skrevet 15. januar 2011 Synes innlegget ditt er rasistisk, å må bare si at du vet tydligvis lite om andre kulturer. Jeg er norsk, men jeg har mann fra en annen del av verden og aldri har jeg utført pliktseks av noe som helst slag, og aldri ville han ha påført meg noe sånt. Jeg tror du tenner lite på mannen din og skuler deg bak normalen og dårlige såkalte holdninger osv. Jeg å mannen min hadde sex alt fra 4 gang i uken til 1 gang i måneden, og vi har vært sammens i 5 år. Alt er normalt, og etter vi ble gravid har min lyst steget og vi har oftere sex. Tror ike han har like stor sexlyst som jeg har etter at jeg ble gravid, men han blir oppmuntret av at jeg tar inisjativ til det oftere, tviler på at det er fordi han føler at han må. Lite tips, jeg og mannen min har begge vært i forhold før og der var det lite sex i sluttfasen, som de andre sier lite intimitet er ok i perioder, men stakkars mann hvis det blir så ofte som du sier. Det er vitenskapelig bevist at nærhet og kropskontakt øker forelskelses følelsen hos mennesker. Er man forelsket har man mer sex og man har det bra i et forhold! Så følg rådene ovenfor gitt av andre, øk lysten din og la deg overraske, kanskje du til og med liker det etter å ha lagt deg på rygg som du sier;-) LYKKE TIL
MissisJ Skrevet 15. januar 2011 #39 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har vært sammens med mannen min i 5 år. Jeg er 27 og han 35. Vi har sex 4 ganger i uken til 1 gang i måneden. Vi prøver å unngå å havne i kattegorien 1 gang i måneden. Hvorfor? Jo fordi vi begge har vært i lange forhold tidligere ,hvor sex har blitt en skjelden vare, og intimiteten blir borte, og de forholdene har tatt slutt. Det er bevist at forelskelses følelsen opprettholdes av berøring, på grunn at den frigjør en del hormoner. Når man er forelsket har man mer sex som du jo også er klar over, men når man har vært sammens i flere år må man hjelpe til med å holde denne forelskelsen vedlike, og da må man gi en innsats, kanskje til og med legge seg på rygg, hvem vet kanskje du til og med blir å nyte det;-) Mye vil ha mer, kanskje forelskelsen ommer tilbake når du havner i armene på mannen du elsker og skal ha barn med, du taper i hvertfall ingen ting på å prøve. Fortsetter du slik har du bare alt å tape....desverre! PS: Nå som vi er gravide har vi faktisk ekstra mye sex....jeg har et større behov for tiden,og min mann han stiller opp uansett hvor lang dag han har jobbet,og det virker som jo mer sex vi har jo mer lyst får vi. Vi hadde faktisk sex kl halv 5 på natten her tidligere denne uken, og det å våkne midt på natten for å ha sex var noe vi gjorde når vi var nyforelsket, så den økte sexlysten min har forårsaket en liten nyforelskelse igjen....og hvor fint er ikke det når man er gravid med nr 2:-) Lykke til til deg og mannen din. Fint at det er flere som nyter mannensin, selv om vi ikke møtte han i går;-)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #40 Skrevet 3. februar 2011 Jeg vet ikke helt hva du vil høre her inne - vi kan ikke alle si at det er helt normalt å ha seg en gang i måneden, en gang i halvåret eller hva enn dere normalt egentig har, for vi baserer våre svar på våre egne erfaringer. Sexlivet til folk (les: alle) er jo helt forskjellig - og heller ikke like viktig for alle. Det er definitivt lov å søke hjelp med dette, for sex er herlig du bør også få muligheten til å ha lyst litt oftere enn du har idag:-) Vi har vært sammen siden 2006, er akkurat bikka 30 og har sex ca. annenhver dag. Nå, i svangerskapet, blir det ikke mer enn to, maks tre ganger i uka. Det står heller ikke på lysten - jeg er mye kåtere nå en ellers, men med full jobb og mange aktiviteter så går det ut over noe at jeg er verdens trøtteste...så helgene er gode og herlige og så blir det lite sex i uka.
Videlivi Skrevet 4. februar 2011 #41 Skrevet 4. februar 2011 Jeg er 32, han er 33, vi har vært sammen i snart 12 år ( gift i 6 mnd). Normalen her i huset er 1-5 ganger i uka, alt ettersom =) Mine venner og bekjente har antydet alt fra et par ganger om dagen til ca 1 gang i mnd i deres forhold. Men er ikke så sikker på den myten om at det blir mindre jo lenger man er sammen eller jo eldre man blir. Har hvertfall ikke sett noe til dette her =) Men lykke til med å finne ut av ting, og ta til deg de tipsene du liker og overse resten =)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #42 Skrevet 4. februar 2011 jeg er 27, han 29. Har vært sammen i 6 år, gift i 2- Har sex ca 3-4 ganger i uka, 2-3 ganger nå når jeg er høygravid. Men nå skal det siest at mannen min er en Fantastisk elsker ;-) Kanskje det er problemet til dere som har sex sjeldent... At dere ikke klarer å tilfredstille hverandre.. Jeg hadde ikke heller villt hatt sex ofte hvis det ikke var så godt...
hope<3 Skrevet 6. februar 2011 #43 Skrevet 6. februar 2011 Så sårbare folk er på dette området. Med en gang noen sier de har sex daglig så kommer de som nesten aldri har sex og sier "det er ikke normalt, og det sier du kun fordi du er anonym". Hvem sier det er unormalt? I en norsk statistikk hvor det viser at det er normalt og ha seg en gang i uken, er da pensjonistene tatt med? Er det kun par i denne statistikken? Hva med de single? Det er faktisk sant som man sier "Mye vil ha mer". Og med oss er det så opp og ned. Det lengste vi har gått uten er en og en halv uke, og det var i begynnelsen av svangerskapet når jeg var så dårlig. Her er det derimot ikke jeg som er festbremsen, det er vell heller han, enda han er vell den mest "normale" når det kommer til seksuell aktivitet.. Med det mener jeg at han har lyst på meg, og vi kan ha dager hvor vi har oss 3 ganger, og plutselig har vi ikke hatt oss på noen dager, men når vi først får smaken på det så er det akkurat som at vi skal "ta det igjen". Jeg er ei jente som trenger og få kompliment som at jeg ser bra ut, har gjort en fin jobb etc,, Dette er vell noe alle trenger egentlig, men mange stenger seg inne i seg selv, og til slutt får de den "I need my area" grensa. Med sex så føler jeg at det er vår måte og si "Jeg er glad i deg, jeg har lyst på deg.. etc", noen prioriterer det, og har faktisk ikke tid til å sitte sammen å spise middag hver dag.. Og det går ann og bare ta en "kjapp en" i blant.. Eller sette av 15-20min. Det å gå rundt med en gnist i hverdagen, eller få partneren din til å føle at forholdet er spennende er nok bare sunt tenker jeg. Hadde jeg hatt sex en gang i halvåret hadde faktisk ikke jeg holdt ut. Jeg hadde følt at jeg heller hadde bodd med en kompis, og gnisten/forelskelsen hadde bare dødd ut helt. Her er vi individuelle, og det er nok viktig og tenke over før man dømmer folk!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #44 Skrevet 18. februar 2011 Minn mann er 42, jeg er 33. Vi har en gutt på 6 år og en på vei. Vi har sex en gang ca annenhver uke. Jeg vil gjerne mer faktisk, her er det han som mangler lysten. Men slik har det alltid vært med oss. Etter sønnen vår kom hadde vi sex 2-5 ganger i året de to første årene. Det var en litt tung periode, men mye har tatt seg opp mellom oss. Lykke til
nudde80 Skrevet 9. mars 2011 #45 Skrevet 9. mars 2011 jeg var i et forhold i 11 år hvor jeg følte det ble plikt sex til tider (mot slutten selvfølgelig). nå har jeg en ny fantastisk samboer og da er lysten der mye oftere. (ca 5 ganger i uka) syns lyst har mye med hvordan forholdet er ellers. gjensidig respekt og komunikasjon er viktig. men energi nivået mitt spiller også en stor rolle. Jeg tror det ligger i mannens natur å ha litt mere lyst en kvinnen derfor syns jeg det er kos at min kjære lar meg ta initiativet når han merker jeg er sliten eller trøtt. og det syns han også er kos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå