Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Skulle gjerne vite litt mer om hvor ofte andre folk "gjør det", siden jeg og mannen min har hatt en diskusjon om dette. Vi har vært sammen i fem år, og nå går det nok vanligvis to-tre måneder mellom hver gang. Noen ganger kan det være oftere, mens det på det meste kan gå over et halvt år uten sex. Mannen min mener at dette er unormalt sjelden, og at andre par har sex mye oftere, flere ganger i uka. Jeg tror nok vi gjør det sjeldnere enn en del andre, men ikke så mye sjeldnere at det er unormalt. Flere ganger i uka er vel helst forbeholdt yngre og mer nyforelskete par. Eller? Som dere kanskje skjønner, så er det jeg som er "festbremsen" her. Mannen min er på meg nesten daglig og vil ha sex så ofte anledningen byr seg, mens jeg ikke har den samme lysten. Det er ikke det at jeg ikke vil ha sex med ham, men jeg synes liksom han har en egen evne til å velge ubeleilige tidspunkt. Han blir sur og frustrert av å bli avvist, og det er jo trist for meg også, men jeg kan jo ikke bare "legge meg på rygg" for at han ikke skal bli sur heller. Jeg vil jo helst at det skal føles riktig når vi gjør det. Så jenter, hvor ofte gjør dere det med mennene/kjærestene deres? Fint om dere skriver hvor lenge dere har vært sammen også. Og vær ærlige, takk.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Vi har vært sammen i 10 år og vi har sex nesten hver uke, noen uker har vi sex flere ganger.
valkyrien Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Vi har vært sammen i snart 5 år, og nærmer oss 30 begge to. Nå som jeg er gravid så har vi sex ca en gang i uka, men før graviditeten var det omtrent annenhver dag
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Vi har vært sammen i 6 år. Jeg er 25, han 27. Før var det to-tre ganger i uka, men etter jeg ble gravid har lysten dalt noe skrekkelig. Går gjerne 1 mnd mellom hver gang...her er det også meg, ikke han Håper vi finner tilbake til et par ganger i uka igjen når baby har kommet ut!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Jeg tror at sex en gang i halvåret ikke er "normalt", hadde vi hatt sex så sjelden hadde jeg nesten regnet med at samboeren min ble lei og tenkte på å finne seg en annen. Tenk om det hadde vært du som ville,hvor frustrert du hadde blitt. Kommer man først inn i en sånn "ond sirkel" er det vanskelig å komme i gang i igjen,men finnes mange oppskrifter på sex lyst der ute:)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Jeg og forloveden har bare vært sammen i halvannet år, men jeg var gift i 9 år før dette, sammen i 12 og vil si at jeg hadde noe av din instilling da. Dette førte dessverre til bruddet, blant annet...Han gikk ikke fra meg pga det, men vi sluttet nok å elske hverandre like mye over tid av mangelen på intimitet! Jeg tror mange kvinner glemmer viktigheten av dette midt i redebygging. svangerskap og bebier og at mange menn ikke forstår hva som skjedde! Det ER unormalt med SÅ lite sex som du beskriver, tror jeg...Det var ihvertfall det jeg fikk høre da det gjaldt meg. Nå venter jeg barn med min nye kjære og skal IKKE falle i samme fella. Vi har sex ukentlig og gjerne flere ganger...Før jeg ble gravid gjerne hver/annenhver dag. Man kan selvsagt ha små "nedgangstider"...Jeg har f.eks smertefull bekkenløsning så slutten av sv.skapet blir nok "sex-fri", men jeg hverken ønsker eller kan greie å gå tilbake til mangelen på intimitet jeg opplevde, og skapte på mange måter, med min ex. Mitt råd er å finne ut av og prøve å finne tilbake til intimiteten med din mann:)! Det KAN redde forholdet deres! Klem
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Takk for svarene så langt. Jeg var nok klar over at vi gjør det noe sjeldnere enn mange andre, og det skrev jeg også i åpningsinnlegget. Nå er det ellers ikke sånn at det til vanlig går et halvt år mellom hver gang. Det jeg skrev var at det har skjedd at det har gått så lang tid. Normalt gjør vi det oftere, selv om det altså tydeligvis er en god del sjeldnere enn mange av dere. Men når par som har vært sammen i mange år har sex annenhver dag eller flere ganger i uka, så blir det kanskje litt "unormalt" ofte igjen? Jeg reagerer litt på innleggene som advarer mot samlivsbrudd og forhold som må reddes og det ene med det andre. En mann som bryter et forhold på grunn av for lite sex må vel være en temmelig grunn mann? Jeg skjønner at sex betyr mye for en del, men det er for drøyt å sette sex høyere enn det mennesket man er sammen med. Ellers lurer jeg på hva jeg egentlig kan gjøre? Det er liksom ikke så enkelt som å bare bestemme seg for å ha lyst oftere heller. Har jeg ikke lyst, så har jeg ikke lyst. Mannen min prøver forskjellige ting for at jeg skal få lyst, men jeg merker at jeg reagerer motsatt på dem. Det kan være ting som ville vært koselige og søte i seg selv, men jeg reagerer negativt fordi jeg føler at det er noe han gjør for å få meg til sengs. En overraskende gave eller det som skulle være en romantisk middag kan faktisk bli noe negativt da, fordi jeg tenker at han gjør det for å få sex, og at han ikke synes jeg har takket ham ordentlig uten at vi gjør det, og da får jeg ihvertfall ikke lyst.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 Du ba om ærlige svar og det fikk du. Det er IKKE unormalt med sex 1 til flere ganger i uka! Det er heller ikke Unormalt med sjeldnere, men jeg mener å påstå at din innstilling er noe unormal. Les litt litteratur på emnet og du vil raskt innse at det, av eksperter, understrekes at å beholde intimiteten ER svært viktig i et forhold!! Mannen trenger IKKE være grunn for å føle seg avvist og alene når han nektes sårt savnet intimitet. I tillegg gjør han ifølge deg det han kan for å vise deg kjærlighet men får ikke "napp" da heller fordi det er "derfor"! SEX ER VIKTIG for de aller fleste...Denne delen av samlivet er med på å "Understreke" det spesielle mellom 2 mennesker... Kjærligheten! Om det er grunner som misbruk, sykdom osv som ligger til grunn for mangelen på lyst er det selvsagt noe annet, men om det kun er "Jeg vil ikke!" her, så bør du søke hjelp før det er for sent som tidligere nevnt ovenfor her! Du sier selv at dette fører til diskusjon og negativitet mellom dere, og dette, vil jeg påstå, kommer ikke til å bedre seg om du fortsetter å være så tilbakeholden! Bare et råd...Jeg ikke egentlig tror du vil ha;)!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Du ber jo om svar og får det, og jeg mener du er veldig naiv om du tror mannen din gidder holde sammen med deg hele livet om han ikke får sex. Selvfølgelig gidder han ikke det i lengeden, enten blir han sur og grinete og holder ut eller så er han utro og reiser til slutt. Du kan hvis du vil finne ut hvordan man øker sexlysten,det finnes utallige bøker og står sikkert masse på nett. Men du er kommet i en ond sirkel du tydeligvis ikke kommer ut av. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Nå synes jeg nesten dere overdriver litt her, og kanskje misforstår dere litt også. Når jeg skrev at det kanskje er litt "unormalt" ofte når par som har vært sammen i mange år har sex annenhver dag, så mente jeg på ingen måte å si at det er noe negativt, bare at det sikkert ikke er helt vanlig. De fleste driver jo ikke og har seg som kaniner når de har vært sammen så lenge. Det må dere vel være enige i? Ellers virker det jo som om de fleste av dere mener at det er viktig at vi gjør noe med situasjonen, og at det først og fremst er opp til meg å gjøre noe med den. Jeg regner med at dere er enige i at det ikke er noen løsning at jeg begynner å ha sex når jeg ikke føler for det, det har vel verken jeg eller mannen min noen glede av. Så da må jeg finne på noe for at jeg skal få lyst. Saken er at jeg ikke aner hva jeg kan gjøre. Gode råd tas imot med takk.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Først og fremst: Mye vil ha mer! Altså: jo mindre sex man har, jo mindre "trenger man"! Jo mer man har, jo mer vil man føle seg trygg og jo mer vil man ha! Dette er SANT! Det er ikke nødvendigvis krise å ha sex om man ikke har så veldig lyst... PRØV så skal du se at det underveis blir deilig alikevel! Selfølgelig skal du ikke føle deg voldtatt, men med en annen innstilling, mer positiv, er mye løst, tror jeg! Samtidig er Terapi en fin ting dersom dere kommuniserer dårlig på området! Dette ER viktig for å få forholdet til å vare, på lik linje med andre problemer i et forhold og ingenting å skamme seg over! Sist men ikke minst; Lær deg selv og dine fantasier, ønsker og behov å kjenne!!!! Vi har ALLE disse, du er nok intet unntak:)! Vet du hva du ønsker, er det lettere å fortelle ham det sånn at sex blir noe du ønsker å gjenta:)! Lykke til:)!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Min mann jobber mye borte. 12 dager på jobb og 9 dager hjemme. Bortsett fra ferier og sånt da, da er han lengre hjemme.. Vi har sex alt ifra 2-3 ganger til 9-10 ganger på di 9 dagene. Alt etter hvor lyst man har.. Jeg er 24 og sambo er 28. Har en datter på 4 og hver ilag 6 år..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har lest at Gjennomsnittet på seksuell aktivitet(av mangel på bedre ord...Hehe) blandt par er 1 gang i uka. Derfor kan det vel neppe kalles "Å ha seg som kaniner" å ha seg 1-3 ganger i uka;)))??!! Jeg og sambo er dermed veldig gj.snittlige; 1-2 ganger i uka er vel det mest vanlige her i hus. Jeg tror du bruker dette som unnskyldning for at du "gjør det" ekstremt sjeldent og at du bør tenke på å få hjelp før det som flere har sagt; er for sent.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Sex er fint når vi har overskudd til det, men med flere barn, nattevåk, såre slimhinner og null alenetid, så er det søvn, søvn og atter søvn som står øverst på listen. For meg er avtalt tid en gang eller kanskje to i måneden (med god tid til hvile og egenpleie før stevnemøtet) mer pirrende enn daglig mas. Få ting er mindre sexy enn en mann som kryper rundt og tigger og bestikker deg dårlig skjult håp om å få napp. Jeg har ikke lyst på desperate ikke-gå-fra-meg-knull eller plikt-og-solidaritets-knull. Prøv å kjenne etter hva du selv har bruk for, og forklar det for ham. Lytt til hva han vil ha - er det noe du vil eller kan gi ham? Vær åpen og konkret, ting er ikke alltid som du tror. Kanskje han legger opp til store og langdryge seanser utelukkende i håp om å tilfredsstille deg, mens du egentlig heller vil at han skal lette på trykket og bli ferdig så du kan fikse din egen orgasme og sove? Eller kanskje skoen trykker et helt annet sted? Hvis du tror at du aldri kommer til å tenne på ham igjen, så har du et større problem...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Gravid med nr 4 og har fremdeles skrekkelig stor glede av sex med min kjære... Ikke liiike mye nå i uke 31 for man sliter jo med det ene og det andre som gravid, men det blir alikevel nesten alltid 1 gang i uka ihvertfall:)!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #16 Skrevet 24. juni 2010 Har hatt samme problem som deg i ikke bare ett, men to tidligere forhold. Først med faren til datteren min, som ikke klarte å vente til underlivet hadde gått tilbake til normalen etter fødsel. Han presset, maste, og tryglet til jeg ga etter for å få ham til å tie stille litt, men det var så vondt at jeg ikke klarte tanken på sex i det hele tatt etterpå Vi gikk ca ett år uten sex, han truet med å ligge med andre om jeg ikke ga etter, og det gjorde ikke akkurat ting noe bedre, og til slutt skar det seg helt... Fikk tilbake sexlysten etter 3 år uten, og tok igjen alt det tapte i løpet av et år med en jeg kun hadde et seksuelt forhold til Så fikk jeg ny kjæreste, og alt fungerte fint frem til han fikk skade på penis pga for trang forhud, etter det fikk han helt angst og vi ventet med sex til han hadde fått operert penis. Da skulle alt ordne seg, men i begynnelsen klarte han ikke å få ereksjon...Eller, han fikk det, men så fort jeg tok på penis ble den helt slapp :/ For en jente går det på selvtilliten løs i lengden når dette skjer om igjen og om igjen, så jeg mistet lysten på å prøve etter å ha endt i tårer flere ganger. Da begynte han å mase igjen, mente jeg måtte begynne på helsekost som økte lysten, at jeg måtte gå til psykolog for å finne ut hvorfor jeg ikke hadde lyst osv...Enda alt hadde startet med ham! Så det ble slutt da, for etterhvert ble det bare patetisk for meg hvordan han maste, sukket, stønnet og vred seg i sengen hver kveld i håp om at jeg skulle "forbarme" meg over han og bli med motvillig... Nå derimot, er jeg sammen med en mann som vet hvordan jeg vil ha det, og ikke presser dersom jeg en kveld legger frem et hint om at jeg ikke har lyst. Når jeg har lyst derimot, koser vi oss vel og lenge De første to mnd vi var sammen, hadde vi sex så fort anledningen bød seg(vi bor ikke sammen og jeg er alenemor, så det må liksom passe seg slik), og det kunne fort bli flere ganger pr dag Nå har jeg slitt med kvalme og oppblåsthet i begynnelsen av svangerskapet, så har begrenset seg litt, men håper virkelig det tar seg opp igjen så fort formen min er bedre, for jeg liker virkelig sex igjen etter å ha hatet tanken på det, og vil fortsette å nyte så lenge jeg bare får til Tipset er: Tenk nøye gjennom grunnen til at du ikke vil. Kanskje er det at kjærligheten ikke er der lenger, kanskje er det at du har fått en sperre som du må prøve å fjerne igjen ved å rett og slett få ham til å slutte å mase(mas fra mannen fører aldri til at lysten kommer tilbake), eller det er rett og slett at du har en "dødperiode" hva sex angår, og plutselig våkner igjen, og får mer lyst enn noen gang tidligere
2nydeligejenter Skrevet 3. juli 2010 #17 Skrevet 3. juli 2010 Jeg blir 24 og samboer blir 25 vi har vært sammen i 3,5 år. Vi har sex alt fra 1-3 ganger i uken, har med grviditeten å gjøre jeg syntes det gjør veldig vondt. Forje gang jeg var gravid hadde vi sex nesten hver dag og gjerne flere ganger for dagen. Håper det blir bedre etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #18 Skrevet 8. juli 2010 For oss er det omvendt. Det er han som ikke vil ha sex med meg, og jeg syns det er fryktelig trist. Før jeg ble gravid hadde vi sex en gang annen vher måned kanskje. Men et lite oppsving da vi prøvde å bli gravide. Da jeg tok ut spiralen ble det mye mer behagelig med sex for oss begge. Jeg er over fem mnd på vei nå og vi har ikke hatt sex en eneste gang siden jeg ble gravid. Det er trist og jeg er bekymret for framtiden. Jeg elsker sex og intimiteten rundt det. Vet ikke om jeg holder ut dette resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #19 Skrevet 8. juli 2010 Hei kjære deg! Jeg tror det er viktig at du snakker med mannen din om dette. Vet du hvorfor du ikke har lyst på sex? Fortell han dette! Du trenger ikke si "Jeg liker ikke/vil ikke at du" Si heller "Jeg liker veldig godt når du". Jeg hadde også dette problemet en stund. Jeg ville rett og slett ikke ha sex, og det var veldig ekkelt for meg fordi jeg er ei jente som er veldig glad i sex og kos. Selvfølgelig skal du ikke ha sex hvis du absolutt ikke vil. Det blir jo feil det også. Men du må jo nesten jobbe med dette du også. Kan ikke forvente at mannen din skal gjøre alt for å prøve å gi deg lyst. Dette sitter mest sannsynlig psykisk høres det ut som. Du kan jo møte en sexolog og ta en samtale hvis dette er noe du kunne tenke deg. Ellers må du nesten bare gå inn for at du selv skal få et godt sexliv. Dere er 2 og selvfølgelig må dere begge jobbe sammen mot felles mål, men da er faktisk kommunikasjon dere i mellom alfa omega.
anne-lise33 Skrevet 9. juli 2010 #20 Skrevet 9. juli 2010 hei, hva som er normalt er vel vanskeligt å si, jeg har nå vært sammen med min man i 15 år( gift i 7) , og vi har vel sex alt fra 3 ganger i uka til 2 ganger hverdag , det som er viktig når man har vært sammen så lenge er at man snakker sammen, finner på nye ting(stillinger, masasje,levendelys, mange fine leketøy for begge 2 også).. variasjon er tingen, sett av tid tildere selv........Kun dere 2...... Kom hjem for en uke siden fra arbeid, da hadde mannen min sent barnene til mormor hjemme hvar det tent levendelys, friske jordbær , en flaske vin....og en ny dusjet mann som satt å ventet bare på Meg..... en herlig overaskelse:)))) Mitt tips. La mannen din overaske deg
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #21 Skrevet 9. juli 2010 Dere har vært sammen i 15 år og har sex 2 ganger hver dag? Sorry, men det greier jeg bare ikke å ta seriøst. Sannsynligvis er det ikke sant, og hvis det er det, så er det i hvertfall ikke normalt.
blond og blid straks fødeklar Skrevet 10. juli 2010 #22 Skrevet 10. juli 2010 Det er vel godt mulig! Vi har vært gift i 11 år og har sex omtrent like ofte, og jeg føler meg helt normal:) Det er viktig å ta vare på lysten i et forhold.
anne-lise33 Skrevet 13. juli 2010 #23 Skrevet 13. juli 2010 hvorfor er det ikke normalt???? ikke ta det seriøst, for noe tull..... Så si meg hva er normalt da????? du som tydeligt vet det, 2 ganger i uken? 2 ganger i mnd??? er ikke noe fasit svar på det vet du, luring... jeg synes i hvertfall at jeg er heldig som har en mann som fortsatt har så mye lyst på meg:)))
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #24 Skrevet 13. juli 2010 For en liten variasjon i sexlivet går det an å prøve Black Bull og/eller Afrodite Spray. Black Bull er en naturlig potenspille som øker lysten, forlenger utholdenheten og gir en kraftigere ereksjon. Tablettene kan kjøpres her http://www.cosmopharmas.com/produkter/5703-Black-Bull-2-pack?tilh_konsulent=NO64504 Afrodite Spray er en spray som kan brukes som glidemiddel i tillegg til at den øker blodtilførselen og hjelper med å få en deilig/kraftig orgasme Den kan bestilles her http://www.cosmopharmas.com/produkter/5701-Afrodite-Spray?tilh_konsulent=NO64504 Produktene sendes i en diskret konvolutt. Lykke til!
liheka Skrevet 18. juli 2010 #25 Skrevet 18. juli 2010 hei. jeg er i uke 33 og vi prøver å ha sex hver dag noen ganger blir det til annhver dag. kommer vel helt ann på hva man selv orker og føler tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå