Gå til innhold

MINUS 5 KG PÅ 3 UKER.. sleng deg på!!


Snabeltann

Anbefalte innlegg

Her inne må vi oppdatere hver kveld om hva sånn ca vi har spist, om vi har skeiet ut, og om vi har fått trent noe (trening kan like gjerne være trille tur, vaske hus osv...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper flere henger seg på

Snakkes i morgen kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thihihi, jeg er med!

 

Skal straks på trening.

Skal vi legge inn startvekt å sånn da feks?

Jeg er 65 kg i dag og vil ned til omtrent 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med.

 

Jeg har blitt stoooor da, pga en kronisk betennelse under foten har jeg måttet kutte ut mine daglige turer med vogn så jeg har blitt enda større :(

 

Vil egentlig ned 15 kilo, men det er 7 kilo ned dit jeg var før jeg ble gravid med minstemor, så ned 5 kilo før ferien hadde vært en grei start :)

 

Jeg er 174 cm høy og veide 80,2 kilo i dag tidlig.

 

Litt vanskelig å starte i dag som det er lørdag, det er jo den store sjokolade og potetgulldagen.. Men jeg skal prøve spise mindre og sundt hver 3.-4. time og begrense snopet i dag også.

 

Jeg vil, vil, vil ned i vekt nå! Benet er litt bedre, men jeg må nok vente litt til med de "aggresive" trilleturene. Får ta det litt pent med styrkeøvelser som sit-ups, utfall o.l. på stuegulvet og rolige trilleturer. Kanskje jeg skulle tørke støv av sykkelen?

 

Skal klare dette, og jeg vil ha veiedag på fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

Jeg starta dagen rundtykke med nutella til frokost. Pasta med tomatsaus og erter til lunsj, til middag/kvelds blir det et rundstykke med mange mange reker, litt majones, pepper og sitron. Deretter ca. 100 gram biff med stekt sopp som tilbehør. Skal prøve å begrense godtespisinga, da jeg hadde godtedag i går.

 

Jeg har trent en time spinning og en halvtime core i dag.

Har i utgangspunktet tenkt å ligge på mellom 1300-1600 kalorier.

Legger inn alt jeg spiser og trener på myfitnesspal.com. Den regner om trening i ekstra kalorier og regner eller ut kaloriinnhold i all mat. Kjempekjekk!

 

Hvordan har det gått med dere da damer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kost meg i dag, er jo lørdag, men jeg har ikke fråtset ;)

 

Frokost: 0,0% yoplait yoghurt med grynblanding i.

Lunsj: Nutri-slim bar (måltidserstatter)

Mellommåltid: En banan og en rad Bergene melkesjokolade

Mellom-mellom: En kokosbolle.

Middag: Taco av karbonadedeig, to lefser

Barne-TVgodt: Jordbær med vaniljesaus

Etter at barna har lagt seg-godteri: Litt sjokolade og potetgull (skal begrense meg!).

 

Har rokket 10 min med rokkeringen og tatt 2x20 sit-ups, så ikke så mye trening å skryte av i dag heller. Får ta det igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Først: eg kjøpte ikke søtsaker når eg var i butikken, det er en stund siden :P

 

Frokost: 1,5 skive med steikt egg

Mellommåltid: en håndfull rosiner og en banan

Lunsj: 2 doble skiver med ost og kinke

Mellommåltid: en skive med jordbær syltetøy

Kvelds: en tallerken med grønnsaksuppen ifra ”sykehus dietten”. Første gang eg lagde den i dag, kjempe god! =) (tok en ekstra kjøttbuljong oppi)

 

Trening: Ikke så mye mer aktivitet enn vanlig (konge bryllupet har stått på hele dagen). Men har toke 3x20 situps og 2x20 med utfall (begynte med det for ca 1 mnd siden)

 

Senere ikveld viss eg blir sulten så tar eg meg litt av restene etter grønnsaksuppa.

Og så holder samboeren min på å lage "brytebrød med rug og harve" så blir nok en smaksprøve på det også ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har søndagen også nesten gått. Hvordan går det med dere da, er dere flinke ;)

Jeg har IKKE vært flink i dag, helgene er vanskelige altså! Går liksom ikke ann å ikke kjøpe godteri heller, mannen og ungene skal jo ikke straffes for min dårlige selvkontroll...

 

I dag har jeg spist

Frokost: 0,0% yoplait yoghurt med grynblanding

Lunsj: Tre knekkebrød med ost + vannmelon

Mellommåltid: Godterirester, sjokolade, lakris og litt potetgull :(

Middag: Salatrester fra i går tilsatt kokt skinke + 1 rundstykke

Kvelds: planlegger en smoothie.

 

Jaja, kommer en ny dag i morgen, og da finnes det ikke snop i huset. Skal kjøpe jordbær jeg, og spise de bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg spist ofte, men ikke mye om gangen, i vertfall når eg var på jobb.

 

Frokost: noe grønnsaksuppe fra i går, og ett grovt brytebrød

Mellommåltid: 2 skorper med hvitost

Lunsj: Brytebrød med ost og kinke

Mellommåltid: veldig lite porsjon med middag, kjøtt, poteter, gulrøtter og brun saus

Middag: Salat og biff

Dessert: stort glass med frukt smoothie

Kvelds: bryte brød med ost og kinke (ja, har noen perioder der er spiser mye ost og kinke)

 

Vanlig aktivitet…

I morgen skal eg til byen en liten tur, så da kommer eg vertfall til å få gått noe ;)

 

Føler ikke at vekta kommer til å gå så fort ned siden eg er i ”normal” aktivitet, men føler at eg har ett litt større ”press” til å ikke spise søtsaker, etter som at eg skal skrive hva eg har spist i løpet av dagen her ;)

Ser fram til helgen, tenkte at eg skal unne meg litt godt da=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med :)

Veide meg nettopp, er 68,4. Vil i alle fall ned 5 kg.

 

Frokost i dag: 2 ryvita knekkebrød med kalkunskinke.

Lunsj: Omelett laget av 2 egg, og en desj cottage cheese.

Mellommåltid: 1 banan

 

Til middag skal jeg ha 1 kyllingfilet med brekkbønner, paprika, rødløk og gulrøtter, kanskje litt kikerter, og en halv porsjonspose byggris. Kvelds tenker jeg et knekkebrød eller smoothie.

 

Og nå skal jeg i gang med Jillian Michaels level 2! Har dere prøvd å trene etter videoen hennes? Anbefales :) Magemuskler etter 4 dager eller noe, og musklene på overarmene buler omtrent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent i 20 min foran tv'en, jeg kjører også 30 day shred, er på nivå 2 og merker jeg blir sterkere og orker mer :)

Pluss at jeg har rokket i 10 min med rokkeringen.

 

Er ikke like flink med maten desverre, flaut å innrømme at man ikke klarer la sjokoladen være i stakkars 3 uker, men jeg sliter..

 

Frokost: 0,0% yoplait yoghurt med grynblanding

Lunsj: 3 knekkebrød med ost + vannmelon

Mellommåltid: En kvikklunsj sjokolade, den gammeldagse med fire rader.

Middag: Gryterett med karbonadedeig, ris og salat.

Kvelds: Har en sånn YT-smoothie i kjøleskapet og litt mer vannmelon.

 

Tok forresten to kremtopper da de andre drakk kaffe i dag også.

Men spiser likevel mindre enn jeg har gjort på lenge da, så litt må jeg nok gå ned selv om jeg ikke klarer følge noen streng diett. Ingen sjokolade i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er midje målet deres? Mitt er 78 cm, hadde vert fint viss eg klarte å gå ned til ca 73 en gang, *drømme*

 

Frokost: en skive med leverpostei

”Mellommåltid”: kjøpte en liten porsjon med spagetti bolugne (eller hvordan det skrives) før eg reiste til byen + ett eple

”Lunsj”: 3 rosin boller

Middag: kyllingfilet og pomfri

Kvelds: Smoothie

 

Aktivitet: Gjekk jo en del i byen i dag. Senere i kveld så skal eg ta 3x20 med situps og 2x20 med utfall =)

 

Søtsuget har eg ikke kjent noe til så det er jo herlig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært et døgn til mamma med påfølgende riskrem/maripankakefråtsing. Så jeg gidder ikke skrive opp alt jeg har spist. Men lover dyrt å hellig å komme tilbake med noe mer fornuftig å skrive i morra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir gjerne med, men kan ikke skjønne hvordan det er mulig å gå ned 5 kg på 3 uker, selv om jeg aldri så gjerne ville. Da må man vel sulte seg og trene sykt mye?

 

Jeg veier nå 61.5 kg og vil gjerne ned til ca 55 kg (er 163 høy).

 

Jeg startet opp med Xyphedrine på lørdag og merker nå effekt av denne iform av metthetsfølelse, så i dag har jeg spist dette;

 

Frokost: Ett rugsprø med mager smøreost

 

Lunch: En boks tunfisk blandet med en halv boks mager kesam

 

Middag: 3 små tallerkener findus frossen fiskesuppe tilsatt vann, gulrot, purre og reker.

 

Kos: 2 glass hvitvin

 

Trening: Ingenting, utover kontorarbeide og litt husarbeide

 

Er det noen av dere som har gått ned såpass mye på så kort tid før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dagen gått, i dag tirsdag? Jeg blir fort mett og antar Xyphedrine som gjør dette. Ellers er det noe sosialt hele tiden i disse avslutningstider, så vin står fort på menyen...

 

Frokost: Ett rugsprø med mager smøreost

 

Lunch: Skalldyrsalat m/ dressing

 

Middag: Skinke og pastasalat u/dressing

 

Kos: 2 glass hvitvin og 3 never potetgull

 

Trening: 30 minutter rask gange.

 

Når veier dere dere? Fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent i 20 min med "shred'en" og 6 min med rokkering..

 

Maten er det som vanlig værre med :(

 

Frokost: Yoplait yoghurt med gryn.

Lunsj: Nutri-slim bar måltidserstatter, pluss potetgull (blæh)

Mellom: En saftis pluss en banan

Middag: Karbonadesmørbrød med speilegg og tomater.

Kvelds: Blir vel en YT-smoothie i dag igjen.

 

Har begynt med grønn te i kapsler i dag da, googlet "slanking + grønn te" og skjønte det var godt dokumentert at det øker forbrenningen til de som ikke er vant med kaffe eller te fra før så da prøver jeg meg med det. Fikser ikke drikke 4-5 kopper med varm drikke om dagen så da blir det kapsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av virkemiddlene i Xyphedrine er grønn te, så jeg håper også på effekt av dette.

 

Håper vi får dette til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Skinke og pastasalat

 

Lunch: Skinke og pastasalat

 

Middag: Har ikke kommet så langt, men har kjøpt inn torskefillet jeg skal koke og grønne erter jeg har tenkt å surre i smør.

 

Trening: Ingenting utover kontorarbeide og familieliv

 

Kos: En neve potetgull

 

Gir beskjed om jeg spiser mer. Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har akkurat gjestene gått, og de gjorde sitt til at dette ikke ble noen sunn dag..

 

Frokost: Yoplait 0,0% yoghurt med grynblanding

Lunsj: 2 brødskiver med leverpostei og agurk

Middag: Grillet svinefilet, fløtegratinerte poteter, salat og kantarellsaus.

 

Kos: Potegull, sjokolade og vannmelon.

 

Ingen trening i dag, men jeg har vasket badet og skrubbet dusjen.

 

Selv om jeg selvfølgelig ikke skulle proppet med potetgull på kvelden synes jeg ikke jeg spiser så velig mye heller. Kunne spise det samme før og holde vekten mye lavere.. Flere svangerskap og alderen har helt tydelig gjort noe med stoffskifte og forbrenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Kristin, kunne før mine svangerskap + 6år eldre enn deg i alder og tydligvis nedsatt forbrenning, spise MYE mer uten å legge på meg. Nå legger jeg på meg bare noen fyller rommet jeg er i med en fjert :-P

 

Synes du spiser bra jeg! Er spent på vekten jeg skal måle, men 5kg på 3uker tror jeg ikke er mulig for min del....men skal prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive i går! Men i dag har jeg i alle fall trent 30 day shred, og gått en halvtimes tur.

 

Frokost: 1 liten boks hermetiske wokgrønnsaker og 1 egg.

Lunsj 1 knekkebrød med hvitost og en banan.

Middag Rømmegrøt i besøk, men klarte å holde meg til 1 porsjon ;)

Kvelds 1 knekkebrød med kalkunpålegg, og to kopper grønn te.

 

Prøver å spise ofte og lite, men tror jeg går litt for lenge mellom måltidene. Men jeg syns dere er flinke, er jo kjekt at vi kan gå inn her å oppmuntre hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke er vi, bortsett fra meg akkurat nå...

 

10 salt sild godteri er slukt og den 11 er på vei inn i munnen....

 

...sukk :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink i dag.

 

2 knekkebrød med avokado

1 kopp nescafe vanilje (kun 80 kalorier ;))

Var på yogatrening i går, skal på corebar i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. I dag har dagen gått slik:

 

Frokost: Havregryn, linfrø og skummet melk

 

Lunch: Tunfisk blandet med mager Kesam

 

Middag: Kokt torsk og grønne erter surret i smør

 

Kos: En neve potetgull og 3 sjokoladebiter

 

Trening: Kun kontorjobbing

 

Veier dere dere på fredager? Det er i morgen... Har veldig lyst, men jeg startet jo ikke opp før mandagen. Kanskje jeg skal veie meg både fredager og mandager, så holder jeg kanskje litt mer kontroll på helgefrotsingen ;-)

 

Hvordan har deres dag vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Synes du er flink Testvinner, hvordan i alle dager klarer du spise bare en neve potetgull? Når jeg først begynner blir det gjerne en halv pose...

 

Har vært i barneselskap i dag, det er liksom alltid noe er det ikke?

 

Frokost: 0,0% yoplait yoghurt med grynblanding.

Lunsj: 2 skiver med brunost og kokt skinke

Mellommåltid: Eple og 4-5 lakrisbiter, pluss 2 kjeks.

 

Selskap: 1 pølse i brød, 2 sjokoladekakestykker og 3-4 never potetgull.

Nå: Vannmelon.

 

Ingen trening.

 

Jeg tenkte jeg skulle veie meg på fredager, men er redd jeg ikke har gått ned noenting. Jeg har spist mindre enn jeg pleier denne uka og har ikke tatt helt av når det gjelder kosen, men jeg vet jo at det trengs sterkere skyts til for å klare 5 kilo på 3 uker.. Men jeg får ta denne uka som et skritt i riktig retning, neste uke tror jeg ikke det er noe selskapelighet i det hele tatt så da må jeg prøve stramme inn enda litt mer på kosen.

 

Hva spiser dere andre når dere bare MÅ ha noe kos da? Tenkte jeg skulle prøve med på jordbær om kveldene, veldig lite kalorier og dekker forhåpentligvis søtbehovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...