Gå til innhold

Til alle negative mennesker :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typisk eksempel på et negativt menneske. Nesten like negativ som meg. Men ikke like intelligent, hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva?? Ting skjer i livet ditt uansett, både gode og negative UANSETT hvilken holdning du stiller med!!!

Hele poenget er at når du er i en vanskelig tid så må du klare å løfte blikket såpass at du klarer å se til toppen av bakken, altså glemme veien å fokusere på målet..

Skrevet

Jeg henger ikke med! positiv som få med for det meste gode dager, men sliter allikebel med vekta. må være unik i så måte jeg da...

Skrevet

Jeg skjønner også veldig godt hva HI prøver å formidle. Negative mennesker har feil fokus og ting endrer seg ikke av seg selv. Det er ganskel slitsomt for folk rundt også.... og til slutt tror jeg faktisk man ender opp uten omgangskrets.... så får man nok en grunn til å synes synd på seg selv. Mange ord og uttrykk er ganske klisjeaktige, men ganske mye sant i dem; Man er sin egen lykkes smed osv.

Vi vil alle oppleve kriser i løpet av et langt liv, men innstillingen til livet kan ha mye å si for hvordan man takler disse krisene.

Skrevet

Neida, jeg har vært negativ i mange år og har fortsatt en stor omgangskrets som lever å ånder for mine neste kriser ;)

Skrevet

Da er du enten ikke negativ nok eller så er mange jævlig glade i deg:)

Skrevet

Vel... vanskelig å være positiv, når du søker kontakt med folk, inviterer dem på besøk, lager kake, og de gidder ikke en gang å gi beskjed om at de ikke kommer... Når man blir oversett, hersket med på jobben, kjeftet på som en unge på grunn av en liten feil, en ting man har glemt osv... Mobbet gjennom hele oppveksten, aldri hatt mann som var glad i en og ikke har verdens beste forhold til sine foreldre.

Tro meg, jeg har prøvd å være positiv. Virker alltid hyggelig å blid overfor andre, tilbyr alltid å hjelpe til hvis jeg har mulighet. Men får alltid et slag i trynet som takk. Man får faktisk nok til slutt. Når man prøver og prøver og blir slengt i bakken hver gang. Når mannen ikke vil ha sex hjemme, og går bak ryggen på deg og har seg med tenåringsjenter, og ikke en gang prøver godt nok å skjule det. Når du konfronterer ham med det, blir det sagt at det er din skyld at han er utro.

Når man blir kritisert for absolutt ALT man gjør, og ros er det aldri å få.

Jeg fortsetter å være hyggelig mot folk, men er utrolig deprimert på grunn av det som skjer hele tiden. Så positivitet hjelper ikke alltid nei dessverre...

Skrevet

uffda! Vil bare gi deg en stor klem:)

Skrevet

Jeg aner ikke hvorfor jeg fortsatt har mange venner enda.. Synes det hele tiden kommer på nye kriser som må løses.. Mener da vitterlig at jeg surver og syter for et eller annet støtt... ( Nei, det er ikke søvnløse netter jeg syter over, det er litt alvorlige ting.. Søvnløse netter er alvorlige nok altså for dem som lider av det... )

Uansett, så er jeg veldig glad og takknemlig for de vennene jeg har og takker dem på min måte innimellom.. Kanskje det er det de lever for???

;)

Skrevet

det er selvsagt "lov" å være nedfor i blandt, om man f.eks. mister et nært familiemedlem eller opplever andre tragedier. Av og til kan det sikkert ta måneder og år før man føler man er "i live" igjen. Mne uansett, før eller senere må man begynne å leve igjen, og man må faktisk ta seg sammen, f.eks. av hensyn til gjenlevende familie. Og da hjelper det å fokusere på de tingene som faktisk er positive i livet.

Skrevet

negative dager kan man snu til å bli positiv, ikke lett, men det går an...har man smerter i tillegg er det enda vanskeligere...men sier man til seg selv at dette er en drittdag, ja så er det også det...av og til når jeg har sterke ryggsmerter, sier jeg til meg selv "fuck it, smerter er følelser og følelser kan jeg ignorere" ikke at jeg kan klatre fjell av den grunn, men så er heller ikke det målet, målet er å kunne smile hver dag fordi det finnes ting å smile av om man bare ser seg om!

Skrevet

Manipulerende folk er ganske flink til å spille sjakk med andre mennesker, derfor har de ofte mange venner osv :-)

Sier ikke du er det.. Men om en person er negativ og har mange venner er det ofte for den personen har gjort andre avhengig av deg og du v dem for å suge energi ..

Skrevet

17:55: De du beskriver er mennesker med sosiopatiske eller psykopatiske tendenser. Det gjelder et fåtall.

Jeg tror at vi mennesker stråler ut hva vi føler om oss selv. Dersom vi er glad i oss selv, så vil vi stråle dette ut til resten av verden. Det virker tiltrekkende på omgivelsene. Uavhengig av kriser.

At det lønner seg å tenke positivt er vel bekreftet gjennom forskning. Studier har vist at mennesker med positiv tenkning takler smerte bedre, har bedre overlevelsesprosent ved kreftsykdom bl.a. Det handler ikke om å fortrenge smerte. Det er sunt å gå gjennom en sorgprosess ved store påkjenninger, men man bør ikke dyrke sorgen og smerten. Det finnes et ordtak som beskriver dette godt:

"Du kan ikke forhindre sorgens fugl å fly over hodet ditt, men du kan forhindre den fra å bygge rede håret ditt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...