Gå til innhold

spiser sunt,regelmessig og mindre enn 2000kcal per dag, MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

går ikke ned i vekt. hva skjer? jeg er aktiv også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig du faktisk spiser for lite.

Meld deg på ett av de proffe kursene, f eks Libra eller Roede. De vil finne ut av det.

Skrevet

Kanskje kroppen din er på sparebluss. Den sparer på fettet av en eller annen grunn, det har skjedd med meg. Jeg spiste for lite og trente og da oppfattet kroppen min det som: "HEY! Pass på!! Ingen slanking her, du!" Fortsett og så kommer du til slutt over kneika!

Skrevet

Vet du at du behøver så mye som 2000 kcal daglig? Det er forholdsvis mye til å være på slankern.

Skrevet

Jeg synes du burde halvere kaloriinntaket ditt dersom du har som mål å gå ned mye. Desutten bør du trappe opp kondisjonstreningen. Sykle/løpe/svømme. Hver dag.

Skrevet

1. Du er allerede så tynn at du ikke går naturlig ned lengre.

2. Du spiser lite/galt slik at kroppen går på sparebluss.

3. Du er mindre aktiv enn du tror. 2000 kcal pr dag er gjennomsnittet for hva en kvinne trenger.

4.Du har et naturlig lavt stoffskifte.

5. Du har lite muskler og derfor lan normal forbrenning.

Det kan være mange årsaker til at du ikke går ned. Dette var bare noen forslag.

Skrevet

Jeg ble anbefalt å ligge på 1600 kcal daglig i følge vektklubben.no, dersom en spiser opp mot 2000 kcal holder en vel mer vekta enn å gå ned.. jeg går ikke ned hvis jeg spiser over 1800 i hvertfall.

Skrevet

jeg er 168cm og 68-69 kg

vil ned 8 kg

idag har jeg spist:

frokost: en skive med makrell i tomat

lunch: to vårruller(vegetar,små) og en pose knaskerøtter

mellommåltid: en skive med prim

middag: en porsjon nudler med grønnsaker

kveld: en skive med skinke og ost + en del melon.

drikke i løpet av dagen: et glass melk og resten vann.

høres det mye ut, eller greit?

Skrevet

Vårruller og nudler er ernæringsmessig søppel, prim ganske nær å være det, ost veldig kaloririkt. Du spiser ikke påfallende mye, men jeg ville valgt andre matvarer.

Skrevet

nudler er vel ikke verre enn pasta eller ris??

Skrevet

Nei. Vanlig pasta og hvit ris er heller ikke noe ernæringsmessig must, akkurat.

Skrevet

Det spørs litt på nudlene det! De fleste av instant typene (de som kokes i bare noen få min) er laget med palmeolje, og det fettet er faktisk værre enn potetgull.. Skal du slanke deg så børe du definitivt ligge unna nudler, det er IKKE sunt! Bruk brun ris, byggris etc.

Forøvrig så er 2000 kcal pr dag for mye hvis du skal ned i vekt. Ved å ligge på rundt 2000 så holder vekten seg stabil. Du bør ligge under 1500 kcal dersom du ønsker å gå ned.

Lykke til!

Skrevet

Men hvordan klarer folk å spise seg mett på så lite kalorier?! Jeg er ikke HI, men jeg synes det er stress å holde seg på 1700-1800 kcal.

Skrevet

Ligg unna karbo som brød og pasta og poteter. Spis heller mere fett. Mange som ikke kommer ned i vekt har litt insulinresistens-light problemer. Så kutt karboen, og kjør en lavkarbokur. Trenger overhodet ikke være ketolyse, men bare hopp over alt med mel, pasta og poteter og sukker selvfølgelig. Skipp også alt av kunstig søtning, for kroppen kan bli lurt av å kjenne søtsmaken. Den setter igang prosesser til å håndtere sukkeret den tror kommer.

Skrevet

2147 igjen. Spis egg, kjøtt, fisk, fett, grønnsaker (fortrinnsvis grønne) . For min del er ikke antall kalorier viktig når jeg skal gå ned, men alt løsner når jeg kutter karbohydratene (de raske), og da spiser jeg så jeg ruller av metthet.

Skrevet

2147 igjen

Min meny kan se slik ut.

Frokost: 2 speilegg med bacon eller stekt skinke + en tomat

Lunsj: Kylligsalat med ovlienolje + salt + pepper som dressing

Middag: 1-2 koteletter + kokte broccoli og blomkål

Kvelds: Råkostsalat av kålrabi og gulrot med litt fisk ved siden av. Eventuelt avokado og spekeskinke

Som du ser ikke reint lite mat da. Er mett hele dagen. Men går ned så det suser. Prøver å ikke spise så mye frukt da, siden det er mye karbo.

Er jeg snopen så litt nøtter og mandler innimellom, men ikke for mye siden det er masse kalorier i det.

Skrevet

Nei, det er ikke stress. Du må bare passe på hva det er du velger å putte i deg. Det må være noe som metter godt, men har lite kalorier.

Hold deg til kjøttpålegg til pålegg på brød. Spis grønnsaker som mellommåltider i stedet for frukt. Ha mere grønnsaker til middag så tar de plassen for poteter. Unngå mye juice og melk, drikk vann.

Nudler er kaloribomber...

Skrevet

Og du går ned i vekt 23:28?

Ser bilder av masse fett og frityr...vil vel ikke anbefale dette videre til folk som er henholdsvis normalt slanke og skal ned noen kilo??

En skal ha fett ja - sunt fett, men syns det såg veldi mye ut!!

Skrevet

Huff, jeg skulle ønske jeg kunne reklamrere for dette, men kan jo ikke det. Men jeg snakker om kaldpresset kakao. Ubehandlet! Vil rope det ut til verden, altså dere, men..

Man vet jo at mørkt sjokolade er sunt, men jeg har fått vite at er det ikke kaldpresset så er ikke verdt det. Det meste av næringsverdien tapt. Rå kakao er jo bare helt RÅ! Hehe, jeg begynner å gå ned i vekt, har mistet ALL søthunger (tidligere skap-spion,) og har fått masse energi. Nå kan jeg løpe opp bakkene!!

Hurra for sjokolade!!!

Skrevet

Anonyme 09.20

Hva spiser du da? rein kakao? Rein sjokolade? Du må gi meg et konkret navn så jeg kan springe til butikken å kjøpe!!

Er sjokoladeavhengig!!!!

Skrevet

Vel, synes ikke du har spist sunt akkurat. Vårruller er det mye fett og kalorier i, prim er vel like sunt som brunost, melk er helt ok hvis du velger den sunneste typen. Men nudler er kalorifylt! Søppelmat. Man blir da ikke ordentlig mett av det heller?!

Bytt brødskiva ut med grove knekkebrød med magre pålegg, frukt/cottage cheese med bær og kanel som mellom måltid, grønnsaker/salat som tilbehør til middag, ellers er kjøtt, egg, fisk og kylling er sunt å spise. 1400 kcal er vel det som er anbefalt?

Skrevet

Jeg vil ikke at dib-politiet skal ta meg for spredning av reklame. Det er sjokolade lagd av kaldpresset kakao, acaibær og blåbær. Det er utrolig sunt, produksjonen er humanitær, og det støtter regnskogen. Du får ikkje kjøpt det i butikkene, desverre...

Skrevet

Hvor får en kjøpte det da? lage selv...hahah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...