Gå til innhold

Teppe over vogna

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis smaken er så forskjellig,hvorfor da kritisere oss som bruker helseteppe foran åpningen? har da for søren ikke noe med at jeg syns ungen min ikke er fin, og at jeg vil gjemme han bort! Er du helt tett eller? Ingen mor syns da vel at ungen sin er stygg? herregud...

Jeg kritiserer da vel ikke dere som ikke har teppe foran vogna? Jeg bruker da ikke et tykt pledd heller og passer på at det ikke blir klamt i vogna!

hva med regntrekkene man har foran vogna da? de er helt tette og har kun et lite hull foran. og de er faktisk laget slik og godkjent for bruk over vogn.

Men du bruker vel ikke det heller du vel.. bedre å la ungen bli våt kanskje, enn å dekke for en liten del av åpningen..

å nei det er ikke bare å "gå litt unna" når mini skal sove. man har et liv også, jeg er ikke hjemme hele dagen for å passe på at når gutten skal sove så må jeg sette han på et mørkt rom alene... blir han trøtt nok så sovner han jo uansett, men jeg gjør det litt mørkere og han sovner med en gang. Tar opp teppet når han har sovnet og henger det bare 10-20cm ned fra toppen .

Hvis dere syns så fordømt synd på ungene som ligger under tynne,luftige tepper i vogna så får dere melde oss til barnevernet da. For i følge dere så er vi jo slemme mot barna våre!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er av betydning har ikke vi teppe over vogna...

Jeg skal prøve å fatte meg kort:

Jeg har fordypning i kjemi og biologi, det er på ingen som helst måte farlig for et barn og ha et teppe forann vogna.

Hvis man kan noe om kjemi, og man vet man hvordan luft sirkulerer (faktorer som våttluft, karbondioksid vs oksygen, varmt / kaldt, partikler i lufta), så hadde ikke denne diskusjonen funnet sted ;)

Dette mener jeg ikke, men hvis denne diskusjonen skal ha hold, bør man også ta diskusjonen ang. bo i by og forurensing... og den vil ikke jeg være med på ;)

Klipt fra nett: (usikker kilde) Melatonin er et hormon som kan ha positiv effekt på nattesøvnen og produksjonen er størst midt på natten. Om dagen produserer kroppen så lite melatonin at det nesten ikke kan registreres i målinger.

Men dette er forskning som blir lagt til grunn når det gjelder barn og søvnproblemer. Det er viktig å ta barnets beste i betrakting. Får barnet bedre søvn ved å bli skjermet litt, så gjør man det.

Ei venninne med 4 barn fikk sjokk med den nr. 4 (annen far). Hun trodde hun hadde gjort det riktig med de 3 første også viste det seg at det hun trodde på ikke funket på nr. 4... Alle de 3 første var matglade og sov det skulle. Hun trodde det var hennes fortjeneste. Nr. 4 var et h..... få til å sove og småspist. Hun fikk seg en smell i trynet for å si det sånn :)

Skrevet

Neptunia: Jeg har ikke peiling på verken biologi eller kjemi, og skjønte ikke bæret av hva du mente.

M E N, hvis du en gang for alle kan fortelle om dette teppet er farlig eller ei - og i tillegg smelle en vitenskaplig forklaring på det i bordet, så ber jeg deg instendig om å gjøre det ;)

Skrevet

Parasoll er utrolig upraktisk. Den sitter ikke fast som den skal og man må drive å flytte på den hele tiden hvis en snur retning. Mye greiere å dra ned kalesjen eller å bruke et teppe på ene siden av vogna slik at ungen ikke får sol i ansiktet. Det er eneste tidspunktet jeg har teppe over vogna.

Skrevet

Må nok signere Linyen...

"Det jeg tenker når jeg ser hva dere unnskylder dere med, å det som jeg tenker når jeg ser vogner med teppe over er: stakkars barn, foreldrene må være flaue over babyen sin siden den må gjemmes bort bak ett teppe !!!"

Hva er det å komme med? Komplimenterer ikke akkurat troverdigheten din Trailermammaen...

Skrevet

Merkelig å mye man skal henge seg opp i.La nå folk få henge teppe over vogna hvis de vil........fins da andre viktigere ting i verden å moralisere over!

Skrevet

Uff stakkars babyer som har det så klamt og jævlig inne i vognene sine nå om dagen. Til å med inne på kjøpesentrene presterer mødre å dekke til åpningene med tepper og myggnetting....

Skrevet

Har aldri brukt pledd forran åpningen og kommer heller ikke til å gjøre det. Bruker parasoll på sommeren, og ellers holder det med å brette opp dyna eller henrett og slett snu vogna og dra den i stedet for å skyve.. Og det med at helsetepper har hull og dermed er OK. Man tuller inn ungen i et helseteppe for at det skal isolere og holde ungen varmere, men når det passer (når man vil ha det forran åpningen i vogna) så isolerer det plutselig ikke lenger. Joda, det puster/ lufter mye bedre enn et fleece pledd, men det betyr ikke at det er bra nok. En mørk myggnetting burde duge mer enn nok. De små tMÅ ikke helt mørkt og stille for å sove (de sover da i bilen på høylys dag, ikke sant?), det er noe de har vendt seg til (gjerne fordi foreldrene overfører sine egne tanker og vaner til ungene sine). Og da ville jeg som mor ha gjort mye får at de ikke skulle legge til seg slike uvaner.

Skrevet

- helseteppe gir ikke noe mer O2 inne i vogna til babyen enn et annet vanlig bomullsteppe. Hulla i helseteppe har liten effekt for utskiftning av lufta.

- Cat. 68, parasollene er vanskelige å bruke, de er lite brukervennlige. For det første tar det tid å få den festet på vogna. Noen vogner har ingen fornuftige steder den kan festes heller. I tillegg er gjerne vogna i bevegelse så sola kommer inn på forskjellige steder. Vognparasollene er ikke store nok til å dekke foran barnet fra alle vinkler, så den må flyttes og justeres etterhvert som man går. I tillegg er det ikke noe som fungerer særlig i vinden. Skal barnet stå i ro og sove feks. utenfor huset er det kanskje et alternativ.

- man bruker ikke teppe til å skjerme for katter når man vet det gir tett og uheldig sovemiljø. Er man redd for katter bruker man et kattenett.

- at man er lege betyr ikke at man alltid gjør det som er riktig. Jeg kjenner flere leger. Den ene mener at bekkenløsning kun er psykisk, for det leste han en gang. Han samme kjører med barna usikret i bil når han bare skal levere i barnehagen, for det er så kort vei. En annen gir barnet sitt på 2 mnd. kumelk blandet med vann og sukker i stedet for skikkelig morsmelkerstaning. For det hadde han lært av mora si at var minst like bra. Den samme drikker 1.5 coca cola fra glassflaske hver eneste dag, og mener det ikke er noe verre enn å drikke kaffi. Mye sukker i forhold i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...