Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Ja, det lurer jeg faktisk på.. Når mennesker gjør ting på tross av at de vet det er skadelig, og man kan dø av det, så regnes de oftest som psykisk syke.. Bulimi, Anoreksia, selvskading (skjærer seg opp) osv.. Men røykere går rundt å skader seg selv flere ganger daglig og regnes ikke som syke? Hvor er logikken?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Jeg tror bare de er dumme. Psykisk syke pleier å være intelligente mennesker. Svært få av dem røyker.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Ja tjukke mennesker som bare fortsetter å spise dårlig, må jo være psykisk syke som du sier de også da. Eller de kan kansje bare ikke for det?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Jeg tror vi er psykisk syke alle sammen.. -Røykere -Folk me spiseforstyrrelser -Fete folk -Tynne folk -Hjemmeværende mødre -Alenemødre -Gifte mødre -Flerbarnsmødre -Karrieremødre -Og mennesker som deg som henger seg opp i alle andre;)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Haha, ja det er jo lov til å spørre! jeg vil nok ikke påstå at jeg er det hvertfall;) bare dum ;O nei, skal jeg være helt ærlig så begynte jeg å røyke fordi jeg syntes det var kjeempe kult den gang(var 14-15 ca)... røyker selv, og syntes det er kjempe idioti;)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Eller blir man psykisk syk av å røyke? En av delene er vel riktig, men hva kom først, høna eller egget?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Ja, folk som spiser så mye usunt at de blir syke av det, og at det er helsefarlig, menlikevel fortsetter; de ser jeg også på som syke. At man ikke kan noe for det, eller at det er en avengighet er ikke noe unnskyldning for at det ikke er en sykdom; det er da det samme med de med alvorlige spiseforstyrrelser. Alkoholikerere og narkomane ser jeg også på som psykisk syke, det gjør mange andre også.. Så hvorfor ikke røyking? Er det for vanlig til at man kan si det høyt? HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 Gifte mødre? Flerbarnsmødre?! Så du ser på det som direkte helsefarlig å være gift? At det er en stor sjangse for å dø av det?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Tror bare rett og slett de er hjernedøde jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 Syns du skal la den lille hjernen din få slippe disse store filosofiene og passe på deg selv jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Fordi at? Ringen gnager seg inn i fingeren og skaper infeksjon? Eller er det det at de er sammen med en mishandlende mann? Hvis det siste er tilfellet er det ikke ekteskapet det er noe feil med, men mannen.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 Følte du deg truffet? Er det ikke bare greit å kunne si at det er en sykdom når folk spør hvorfor du med vilje og viten tar selvmord?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #15 Skrevet 14. juni 2010 jøssenavn så mange søte snille damer det var her inne da;) som sagt så er det idioti å røyke, Ja! men vi er verken hjernedøde, dumme eller psykisk syke! eller klart noen kan være det også, men ikke sammenhengende av at dem røyker;) virker ut som kansje dere er litt dumme?=)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #16 Skrevet 14. juni 2010 13.44 her. Røyker ikke, men begynner å bli litt lei røykedebatten her inne. Forstår ikke poenget med å gå å passe på mennesker med å skjule tobakk i butikken, avgifter osv. Kan man ikke behandle mennesker som voksne og ikke kalle de psykisk syke for at de velger en usunn livstil.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #17 Skrevet 14. juni 2010 Så du synes det er helt normalt å ta deg en sigarett mange ganger daglig, når du vet at det er helsefarlig? Når alle advarer om kreft og KOLS osv, og det er røykesluttkampanjer og hjelpemidler overalt, men du fortsetter? Eller mener du kanskje at røyken ikke er så farlig som de skal ha det til? Eller kanskje du bare tenker at alle skal dø uansett,så hvorfor ikke av røyking? Daspør jeg deg; hvorfor ikke av sulting da?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #18 Skrevet 14. juni 2010 *dunk-dunk* Måtte bare banke litt ironi inn i hodet ditt, lille venn;)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #19 Skrevet 14. juni 2010 Tror faktisk at det er forsket på at røykere er dummere enn andre. De som starta med røyking hadde gjennomsnittlig lavere iq enn ikke røykere. kan gost tro på det. Alle jeg kjenner som røyker er det noe rart med. Har hatt venner som røkte da de var 14-18, men de slutta når de ble eldre og klokere. De jeg kjenner np som røyker er store idioter og egoister alle som en. Mange av de røyka under svangerskap... Ikke tilfeldig.... er ikke verdens smarteste selv altså, men å røyke det blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #20 Skrevet 14. juni 2010 Nja, vi røykere er vel litt psykisk syke. Vi har iallefall alle en kjempegod grunn til å IKKE slutte å røyke.. Hva med menesker som med viten og vilje utsetter seg for livsfare hver dag da? Altså bilførere, flypassasjerer, togpassasjerer, sykklistene som på død og liv skal sykle midt i veien? Er de psyke også? De utsetter seg jo for farlige situasjoner hver dag? Da kom jeg på en annen ting, hjemmet er jo kjent for å være det farligste stedet i verden? Nå kommer jo alt med advarsler inn i huset, men burde det være advarsler foran alle dører, trapper, vinduer, på vasken, vaskemaskinen, tørketrommel, peiser, overner... Du forstår jo hvor jeg vil hen? Er vi da psyke ved å være hjemme også? Det er jo også farlig og noen ganger dirkelte helsefarlig?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #21 Skrevet 14. juni 2010 Sorry skrivefeil.. er som sagt ikke så smart selv! hehe.....
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #22 Skrevet 14. juni 2010 "Hva med menesker som med viten og vilje utsetter seg for livsfare hver dag da? Altså bilførere, flypassasjerer, togpassasjerer, " Så du er altså nødt til å røyke for at du skal komme deg fra A til B?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #23 Skrevet 14. juni 2010 Man kan ikke la være å leve fordi at man vil leve.
sånn ca Skrevet 14. juni 2010 #25 Skrevet 14. juni 2010 Hehehe.. når jeg leser denne diskusjonen, er det nesten som å sitte på ungdoms skolen igjen^^ Jaja.. enkle mennesker finner gjerne opp enkle løsninger/konklusjoner på problemer de ikke forstår^^,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå