Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #27 Skrevet 14. juni 2010 Du overdriver kanskje en smule nå, eller...? Har aldri sagt at folk ikke kan gå som de vil, bare lurer på hvorfor enkelte KONSEKVENT ikke pynter seg på noen som helst måte. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #28 Skrevet 14. juni 2010 Det var nettopp det jeg svarte på. Folk har ulike idealer, og det får man vel avfinne seg med, eller ... ?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #29 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har da aldri sagt at jeg ikke finner meg i det. JEG LURER KUN PÅ HVORFOR?? Og hvem i all verden har idealer som aldri pynter seg, eller liker å se bra ut blandt andre mennesker. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #30 Skrevet 14. juni 2010 Du synes det er merkelig at noen velger å se ustelt ut. Men det er ikke sikkert de selv mener de er så "ustelte" som du vil ha det til. Altså, du starter med en påstand som sier noe klart negativt om en del mennesker. Og attpåtil vil du ha en forklaring på hvorfor de velger å være så "ustelte" .... Akk ja. Gå og kok grøt i stedet. Eller støvsug teppene dine.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #31 Skrevet 14. juni 2010 Om de ikke er i din omgangskrets så kan da vel ikke du vite om de KONSEKVENT er møkkete i selskap...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #32 Skrevet 14. juni 2010 Nei, får da håpe at de selv ikke mener de ser ustelt ut, for da hadde det virkelig vært ille. Er det klart negativt å lure på hvorfor...? Ja, da har du en merkelig tolkning av mitt sprøsmål! Lærer man noe hvis man aldri vil finne ut av forskjellige ting? Nix! Og du, jeg gidder ikke komme med så sleivete kommentarer som du åpenbart ikke har problemer med å lire av deg. Håper du får en flott dag:)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #33 Skrevet 14. juni 2010 Det negative ligger i at du mener de er ustelte, mens de selv mener de ser helt ålreite ut. Attpåtil skal du ha en forklaring på hvordan de kan mene at de kan se ut som de gjør (altså ustelte i dine øyne, men helt OK i sine egne). Som sagt, du ville tjene på å lage grøt i stedet. Noen smører grøt utover fjeset. Det trenger sikkert ikke du å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #34 Skrevet 14. juni 2010 Jeg tror nok de pynter seg, ren genser osv. Penbukse istedenfor joggebukse, rent hår. Selv om de skulle bla i ukeblader med fokus på klær og sminke, kan det hande de føler det er et uoverkommerlig gap mellom seg og personene som portretteres. Noen har f.eks blitt mobbet tidligere og aldri lært å se på seg selv som vakre. De kan føle all oppmerksomhet ubehagelig. Hvis de ikke er vant til å style seg kan det føles fremmed. Det er et mønster de gror fast i. Allergi er som andre nevte en annen årsak. Det er trist å gå på en fest når man føler seg miserabel, jeg tror det er jenter som føler at de ser håpløse ut og har gitt opp å prøve. Jeg har tenkt mye på dette for jeg vet om flotte jenter som absolutt burde gjøre mere av seg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #35 Skrevet 14. juni 2010 Så jeg er negativ fordi jeg mener noe annet enn deg? Ja, ja... Grøt pleier jeg å spise, og det har jeg ikke lyst på nå... HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #36 Skrevet 14. juni 2010 Nei, ikke fordi du mener noe annet enn meg, men fordi du mener noe negativt om andre folks utseende, til tross for at de selv mener de ser OK ut. Hva med et lite kurs i elementær logikk? Din setning om grøt virker heller ikke logisk, når sant skal sies.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #37 Skrevet 14. juni 2010 Meget opplysende og bra skrevet! Nå lærte jeg noe!! Takk skal du ha! HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #38 Skrevet 14. juni 2010 Godt at alt du skriver er så logisk da! Men du har sikkert hørt om ironi!? Jeg mener det er negativ å ikke pynte seg, eller i hvert fall prøve å se ok ut når man skal i selskapligheter. Har ikke sagt noe om hvordan folk MÅ se ut. Men må gidder jeg ikke svare mer på dine kverulerende innlegg. Så vet du det..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #39 Skrevet 14. juni 2010 Jeg føler ikke jeg trenger sminke. Jeg er alltid ren og skal jeg ut av huset tar jeg på noe annet en joggebukser,men sminke føler jeg virkelig ikke jeg trenger. Ser absolutt ikke ustellt ut fordi. Skal jeg på fest sminker jeg meg,men da er jeg skikkelig stæsjet. Skal jeg holde kurs eller ha møter i jobbsammenheng sminker jeg meg, da fordi jeg representerer og det er forventet.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #40 Skrevet 14. juni 2010 Det er bra at du endelig innser din begrensning, selv om den satt langt inne. Riktignok bruker du galt ord, nemlig "gidder ikke" istedenfor "er ikke i stand til" når det gjelder å svare på mine argumenter. Det er nok grøtkoking du egner deg mest til, samt rengjøring.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #41 Skrevet 14. juni 2010 Dette lurer jeg på også. Var i bryllup forrige helg, og svigerinnen til bruden så rett og slett ut som et takras. Utrolig kjip kjole og kjempestygt sjal/skjerf, så ut som noe min mormor kunne brukt, sånn gammeldags ekkelt stoff. Og håret var bare tjoret i en fæl hestehale, null sminke. Så jo ikke ut som hun hadde prøvd å pynte seg engang. Litt mascara og en fin kjole hadde vært nok liksom, og muligens en litt finere frisyre. Hun er tidlig i 20årene.... Ble flau på hennes vegne jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #42 Skrevet 14. juni 2010 Hva skal vi gjøre med sånne? Burde de ikke bare skytes?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #43 Skrevet 14. juni 2010 Ustelt er vel helt feil ord? Er alle menn som ikke sminker seg og henger på seg smykker ustelte, eventuelt hvorfor er jenter ustelte om de er rene og hele i tøyet, men ikke sminket? Ellers enig i at jeg liker best å jåle meg litt.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #44 Skrevet 14. juni 2010 Av og til så er man i flere selskaper hvor man møter igjen de samme folkene. Har da ikke sagt at folk er direkte møkkete?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #45 Skrevet 14. juni 2010 Jeg pynter meg i selskaper ol, men jeg sminker meg aldri. (det er i hvertfal over 5 år siden sist). Jeg farger heller ikke håret eller lakerer neglene. Grunnen er faktisk at jeg ikke trenger det. Jeg har et utseende som jeg ikke skammer meg over. Hvorfor skulle jeg da legge på en maske?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #46 Skrevet 14. juni 2010 Nå er jeg ingen tilhenger av at gutter sminker seg el. bruker smykker, så nei. Og jeg har heller ikke sagt at jenter er ustelte hvis de ikke bruker sminke, men sminke er ofte en del av det å pynte seg. -For voksne folk i hvert fall. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #47 Skrevet 14. juni 2010 Fordi vi ikke har kunnskapen og selvtilliten som kreves! Jeg var som ung ganske pen, var naturlig veldig slank og så egentlig bra ut uansett hva jeg gikk kledd i. Har naturlig sterke farger så jeg trengte ikke mye sminke, men var glad i å pynte meg.. Så flyttet jeg til andre kanten av landet og selvtilliten fikk en smekk, det var vanskelig å komme inn i miljøet, jeg følte meg ensom og venneløs. Jeg giftet meg og fikk tre barn på kort tid. Nå veier jeg 15 kilo for mye, jeg er overhodet ikke konfortabel med meg selv. Jeg har aldri sminket meg og mangler totalt øvelse og trening. Jeg aner ikke hvordan jeg skal kle min "nye" lubne kropp som er bredest på midten. Jeg kan selvfølgelig slanke meg, men det er vanskelig. Har selvinnsikt nok til å se at jeg bruker mat til trøst, jeg overspiser, blir deppa og overspiser igjen. Jeg klarer ikke slutte. Jeg kan gå inn i et parfymeri å spørre om hjelp, men jeg føler meg dum, feit, teit og stygg. Jeg vil ikke ha den oppmerksomheten i en butikk, ihvertfall ikke fra en vellykket og vakkert sminket dame i et parfymeri. Så blir det til at jeg slenger håret i en hestehale og går i dongeri og t-skjorte dag etter dag etter dag. Føler meg som er grå mus som overhodet ikke vil ha oppmerksomhet av noe slag, jeg vil helst gjemme meg. Men jeg prøver hver eneste dag, gikk ned 1 kilo forrige uke og håper på å fortsette denne uka. Lykken er vel ikke å være tynn heller, men et sted må jeg jo begynne. Føler likevel jeg respekterer evt bursdagsbarn osv da, jeg både dusjer, vasker håret, setter på meg en pen sort bukse osv når jeg skal bort. Men stivpyntet har jeg ikke vært på mange år, og sminke har jeg aldri brukt.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #48 Skrevet 14. juni 2010 Og der satte 13:41 veldig godt ord på hvordan JEG har det!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #49 Skrevet 14. juni 2010 Vet om ei som er ustelt.. Hun kom i joggebukse på fest, med utvaska tskjorte.. Men hun er egentlig litt uhygenisk hun her da..-vasker ikke hender etter dobesøk, dusjer veldig skjelden..Ekkelt! Hun sier selv at hun ikke bryr seg om utseende/hygiene..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #50 Skrevet 14. juni 2010 "at man i det minste vasker håret og tar på rene klær" Hvorfor skulle de behøve det om de ikke er møkkete?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå