Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Nå er jeg tilhenger av joggis og usminket fjes hjemme;) men når jeg skal på fest/bursdag/e.l så liker jeg da å pynte meg og ta på litt sminke. Jeg sier ikke at man MÅ noe som helst, men synes bare det er litt merkelig å hele tiden ville se ustelt ut. Og her snakker jeg ikke om folk som har baby el. småbarn hjemme. -Ikke at jeg synes det er noen unnskyldning heller når man skal i festlig lag. Lurer rett og slett bare!?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Jeg må bare si at jeg ikke er enig i at man ser ustelt ut selv om man ikke sminker seg...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Noen har naturlig vakker hud, og trenger ikke bruke tid og penger på allverdens pudder og kremer for å gjøre seg lekre. Jeg hører for eksempel til disse, og synes litt synd på alle med kviser og andre ekle uregelmessigheter som må skjules.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Det kan jeg godt være enig med deg i, men hva med ustelte klær og hår? HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Vel, det er dessverre ikke alle som ser slik ut, og det er ikke "perfekte" folk jeg snakker om her. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Da er jeg enig... Jeg har ofte tenkt på når jeg ser noen med skikkelig fett hår om de vet at det tar maks 20 minutter i dusjen å se heelt anneledes ut;)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Nei vel. Men det virket som du satte likhetstegn mellom mangel på sminke og det å være ustelt.
sånn ca Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Vet egentlig ikke for sikkert.,, Men det kan jo hende noen er plaget med allergi. Ei venninne sliter en del med øyesminke, hun blir sår rundt øynene og derfor syns hun at det er bedre uten. Og for å være helt ærlig ser hun veldig bra uten sminke. Hun har mye friskere hud og lengre øyevipper enn meg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 Så for å slippe å bruke sminke må man være perfekt...?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er atopiker med supersensitiv hud, jeg tåler ingenting! Jeg bruker vaske- og skyllemiddel uten parfyme på tøyer mitt, bruker lotions og hudkremer uten parfyme (tilpasset allergikere), sjampo uten parfyme og roll-on (under armene) uten parfyme. Jeg drømmer om velduftende nyvasket hår, men det er ikke for meg.. Jeg har naturlig nok litt rødflammete hud og på toppen av det hele litt urenheter. Skulle VELDIG, VELDIG, VELDIG gjerne kunne sminket meg litt, men det blir et helvete med kløe, eksem og enda mer rødflammete hud om jeg prøver. Men fikser selvfølgelig håret og har på meg skikkelige klær da. Har heldigvis også hud som tar lett farge av solen så jeg er solbrun med sorte øyevipper og bryn. Så jeg ser ikke helt jævlig ut
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Les innlegget en gang til. Jeg sier ikke at noen MÅ noe som helst. Jeg lurer bare på hvorfor enkelte KONSEKVENT ikke pynter seg på noen som helst måte!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 Da er jeg dårlig til å forklare meg, for det var absolutt ikke det jeg mente...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 Huff, stakkars deg!! Nå ser jeg at folk setter hovedfokuset på sminke her, men det var ikke det som var mitt hovedfokus! Jeg lurte bare på hvorfor enkelte konsekvent ikke pynter seg på noen som helst måte. Da tenker jeg også på klær og hår... HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #15 Skrevet 14. juni 2010 Nei, kanskje ikke, men jeg synes da av respekt for de som holder selskaplighetene at man i det minste vasker håret og tar på rene klær før man kommer!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #16 Skrevet 14. juni 2010 Noen har åpenbart en annen smak enn deg. Noen vil nok mene at oversminking er et betydelig større problem enn mangel på sminke. Men at klærne ikke skal være skitne eller stinke av svette, er jeg enig i. "Rufsete" hår er imidlertid en stil som en del bevisst legger opp til, og liker.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #17 Skrevet 14. juni 2010 Du må ha en veldig merkelig omgangskrets om det er mange som kommer møkkete i selskap! Har aldri opplevd det i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #18 Skrevet 14. juni 2010 Jeg hater å pynte meg, og synes ikke sminke gjør utseendet mitt noe bedre. Hvorfor skal jeg da dolle meg opp? Men jeg går selvfølgelig i rene klær, og har vært i dusjen da...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #19 Skrevet 14. juni 2010 jeg skjønner hva du mener. kanskje har de ikke så stor selvinnsikt at de ser at de ser ustelt ut?kanskje har de ikke speil? (HAHA!!) eller kanskje bryr de seg ikke om hvordan de ser ut.er jo "slike" folk også (og JADA;før noen kverker meg,det er GREIT DET Å!) som bare ikke bryr seg,som kanskje synes de er fine nok som de er,helt uten sminke?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #20 Skrevet 14. juni 2010 Jeg kjenner ingen som ikke pynter seg til fest, bursdag, el, så det har jeg ikke tenkt på. Jeg dusjer og vasker håret og sminker meg hver dag, men går kun rundt i lounge-klær hjemme:). Også i skogen, men aldri ute blant folk. Kan til nøds stikke innom butikken før eller etter trening men da ser jo folk forhåpentligvis hvor jeg er på vei eller hva jeg har gjort:).
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #21 Skrevet 14. juni 2010 Har jeg sagt at det er mange og at de er i min omgangskrets? Mange forskjelllige "omgangskretser" som møtes i festligheter!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #22 Skrevet 14. juni 2010 selvfølgelig er ikke oversminking pent, og det var ikke det som var temaet heller! Vel, det er forskjell på rufsete har...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #23 Skrevet 14. juni 2010 Vel, da er du ikke i den kategorien jeg beskriver. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #25 Skrevet 14. juni 2010 At de har et annet skjønnhetsideal enn deg, noe som selvsagt ikke burde være tillatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå