Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #26 Skrevet 11. juni 2010 Neste gang dere er på familievernkontoret så ta opp nettopp dette. At far ikke vil snakke med deg men at alt må gå igjennom dama hans... Ta også opp hvorfor hun ringer tilbake for og manipulere avgjørelser som dere allerde har tatt på familievernkontoret... Når far i dette tillfelle også er så lite intressert i og snakke og ta avgjørelser sammen med deg og det i tillegg må gå igjennom stemor så setter han seg selv i et veldi dårlig lys når det kommer til samværsprosent..Tror neppe familievernkontort blir veldi imponerte over eksen din og damen hans. Jeg hadde også tatt kontakt med en advokat for og være klar tril kamp om de kommer nye "krav"!!! Ikke la deg overkjøre av en balleløs eks og en oversjalu "stemor". Gjør det som du mener er rett og innvolver gjerne familievernkontoret igjen for rå, tips og for og sette far og dama hans litt på plass. Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #27 Skrevet 11. juni 2010 What? er overrasket over hvor mange som mener at fars nyr flamme må få komme på sykehuset etter fødselen. Jeg hadde ganske enkelt latt være å melde fra om at jeg hadde født om det var sånn. det er du som skal føde og ingen må få forsure de første dagene dine med barnet. Hvis far absolutt vil være sånn en tøffel ovenfor sin nye dame får han finne seg i å vente. Det er far/barn forholdet som skal styrkes av sykehusbesøk, ikke far/nydame...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #28 Skrevet 11. juni 2010 Det er DU som bestemmer hvem du ønsker på besøk! Huff, jeg kjenner jeg får vondt av deg. Ingen god måte å skulle starte livet med ny baby når man heller må bruke energi på å grue seg til barseltiden og når man føler seg tråkket på Stå på krava! Det er din og pappas baby og ønsker du at den første tiden skal være kun for dere så bestemmer du deg for det,
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #29 Skrevet 11. juni 2010 Takk for støtte damer. Jeg er så usikker i dette, var aldri planen at det skulle bli barn og ikke jeg jeg noen fra før. Så mye en skal sette seg inn i og ingen fasitsvar. Men det er nok så, at hun er usikker og sjalu. Men som de på familievernkontoret sa: Det er jeg som er mor og han som er far og det må hun bare finne seg i. Så får jeg heller maile ham og se om han svarer. Har heldigvis allerede begynt å skrive ned alt og ta vare på sms og mail fra henne. Vil bare at barnet vårt skal ha det godt og at vi skal få være foreldre. Han var separert da vi fikk et forhold, men hun tok han tilbake. Og ingen fler følelser inn i bildet fra min side, snarere tvert i mot. Uff, slitsomt å være på vakt og passe på alt jeg sier og gjør. HI
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #30 Skrevet 11. juni 2010 Stå på ditt HI,du kan fint velge hvem du vil ha på barsel.Er greit at man skal ha ett godt forhold siden d er ett barn inni bildet som også blir endel av livet hennes,men d trenger da ikke starte på barsel.Hu kan fint vente noen dager m å treffe den,hu har ingen rett til å tvinge seg på å gjøre deg stressa.Stå på ditt og lykke til håper d ordner seg til d beste
blueeye Skrevet 11. juni 2010 #31 Skrevet 11. juni 2010 Herlighet så mange merkelige svar! Du velger selv hvem du ønsker besøk av etter fødsel! Jeg hadde nektet dem begge å komme! Hvis det er så vanskelig for pappaen å komme uten dama så får han vente med å se sin nyfødte da. Hun har bare å innfinne seg med at det er ditt valg! For en bisarr situasjon. Hun må være temmelig arrogant og usikker og ikke minst herskesyk når hun holder på sånn. Hadde dratt hjem like etter fødsel jeg, om du er redd for at hun kommer på besøk. Greit at barsel på sykehus er et offentlig sted, men i ditt eget hjem har du i det minste rett til å si nei til besøk! Jeg tror de heller tar hensyn til barselkvinnene på sykehuset enn til eksens nye kjerring, jeg hadde sagt i fra om situasjonen. Mange sliter med hormoner, tretthet og barseltårer, og dette mennesket som du ikke ønsker der må kunne klare å holde seg borte til du er klar for å treffe henne! Barseltiden er privat og følsom og forbeholdt mor, barn og i de fleste tilfeller far. Fysj for et menneske! Stå på ditt!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #32 Skrevet 11. juni 2010 Du sier: nei, jeg vil ikke ha andre enn biofar og min egen mamma der.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #33 Skrevet 11. juni 2010 Lykke til! Stå på ditt. Si ifra at enten får han komme alene, eller så får han vente til du er ute av sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #34 Skrevet 11. juni 2010 Heisann. Jeg syns at akkurat påføden og barsel er du så sårbar og kan ha barselblues og derfor burde stemoren ha forståelse for situasjonen. Denne tiden er spesiell og det er viktig at du og barnet ditt får kontakt sammen. Stemoren kan heller få en god start med nurket når dere er kommet iorden. Hvis ikke hun forstår det, så har jo hun store empatiske problemer.....
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #35 Skrevet 11. juni 2010 Dette er så enkelt at DU bestemmer hvem DU skal ha besøk av! Det er ikke noe å diskutere en gang. Si fra til han at du ikke ønsker besøk fra noen andre enn han, hvis flere skulle dukke opp får du ringe på, så de som jobber der får komme å ordne opp i situasjonen. Herregud for en fyr da, han må jo være en skikkelig halvautomat (slik som de her inne som mener at du er vanskelig og bør la noen du ikke ønsker å ha på barselbesøk komme på besøk like vel). Nei, ser ingen problemer her, HI...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #36 Skrevet 11. juni 2010 Hallo, dere er jo på trynet. Hun må velge mellom sin egen mor og den fremmede damen. Aldri i livet om det skulle ha vært barnets framtidige (kanskje en gang om lenge) stemor som skulle ha tatt plassen til mamma dersom jeg hadde måttet velge mellom noen gjester der! Så får far heller utebli, om ikke han kan komme uten henne. Det er ikke for ungens del han skal komme, det er jo for sin egen. Ungen husker da ikke hvem som har besøkt den på føden!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #37 Skrevet 12. juni 2010 Nå er dte joikke akurat fars NYE flamme vi snakker om her, men fars KONE. HI er jo gavid med en anne kvinnes ektemann.....
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #38 Skrevet 12. juni 2010 Hi, ikke la noen trampe over deg, dine følelser og behov. Man vet aldri hvordan en fødsel blir, så jeg holder med deg i at hun får holde seg hjemme. Det er du som skal føde, det er du som bestemmer!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #39 Skrevet 12. juni 2010 HI, bruk tiden på å finne deg en god advokat. Hvis det er slik du beskriver så tror jeg du skal belage deg på en tur i retten om noen år. Husk at det ikke hjelper hvor vidt du tar utskrifter av meldinger og mailer, dette må politiet i såfall gjøre, ellers kan det ikke bruker som bevis i en evt rettsak. Alle barn har krav på foreldre, men det er ikke alle foreldre som har krav på barn. En mann som ikke klarer å se ditt og deres barns beste er kanskje en av de som ikke kan kreve retten på sitt barn. Hva tror du barnet selv ville valgt mellom å bare ha en mor og det å ha en mor og en far + stemor som ikke engang klarer å være enige barnets beste? Og ja, barnets beste etter fødsel er å knytte bånd med en glad og lykkelig mamma, ikke en som gruer seg til å få stemor på besøk.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #40 Skrevet 12. juni 2010 Det var jo temmelig rart av den fraseparerte kona å ta tilbake mannen ETTER at han hadde gjort ei anna dame gravid! Hun må være grenseløst avhengig av mannen sin. Og denne mannen virker som en tøffel, eller helt uten moral. HI og barnet er en varm potet for dem. Hvis jeg var HI, ville jeg ha ventet så lenge som mulig etter fødselen med å gi dem beskjed. Ville aldri hatt disse personene inn på barsel.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #41 Skrevet 12. juni 2010 So? Det skal da ikke gå utover HI at barnefar er utro mot kjerringa si! Det er ikke konas barn hun har i magen, det er hennes og denne mannen! Hun skal virkelig måtte slippe forholde seg til dette kvinnemennesket på alle plan, da situasjonen sikkert er klein nok fra før! Hun har ingen grunn til å være der! Dette er ditt barn husk det! Ikke la henne overkjøre deg. Gi selvfølgelig HAN alle mulighetene i verden, men det må jo være hun som skal forholde seg til deg ikke omvendt!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #42 Skrevet 12. juni 2010 Dette bestemmer du helt selv, og at du ikke vil ha dama til eksen der skjønner nok de fleste. Ellers må jeg berømme deg for at du har begynt å ta vare på tekstmeldinger, beskjeder og mailer som kan komme til å bli relevante med tanke på en fremtidig rettsak. Du er nok ei smart jente. Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #43 Skrevet 13. juni 2010 DU bestemmer hvem du vil ha på besøk på barsel. Ikke la deg overkjøre av nye dama og han. Gidder han ikke komme og besøke barnet sitt uten nye dama, så trenger han ikke komme i det hele tatt. Stå på krava fra dag 1, hvis ikke vil de fortsette og overkjøre deg hele veien. Er midt i et helvete uten like om samvær, ny dame osv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå