Gå til innhold

Hvordan kan jeg stoppe henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks og hans dame forlanger å komme sammen på sykehuset etter fødselen. Jeg har sagt at det er restriksjoner og kun far får komme. Dette er noe jeg ønsker selv, hun har overkjørt meg hele veien så langt og orker ikke en anspent stemning med henne tilstede.

Selv om de har fått beskjed er de truendes til å bare dukke opp begge to. Hvordan kan jeg hindre de i å dukke opp? Har forstått at det kan være travelt på barsel og at de som jobber kanskje ikke kan prioritere å holde øye med hvem som kommer og ikke. Vil ikke skape konflikt heller, men akkurat etter fødselen på sykehuset vil jeg ha mest mulig ro på mine premisser.

Forresten tok de det som et tegn på at jeg ville være vrang da jeg nevnte dette for de to

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke problemet med at hun skal være med..?

Er det ikke i alles interesse, ihvertfall barnets, at mor, far OG stemor får en god start..?

Skrevet

Huff, for en situasjon.

Hører han ikke mer på deg enn det der?

Skrevet

Du må kanskje svelge noen kameler... Dama hans blir jo faktisk stemor opptil 50% av tiden..?

Skrevet

Regner med at han er far til barnet, eller er han bare pappa til barn du har fra før?

Om han ikke er far til barnet trenger han ikke komme i det hele tatt, eldre søsken kan komme med f.eks besteforeldre.

Er han far til barnet må han vel nesten få komme. Det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus hvordan de praktiserer dette. Her er det ikke besøkstid i det hele tatt, bare far kommer inn på avdelingen, vil andre se barnet eller besøke må mammaen trille med seg barnet ut på fellesarealene utenfor avdelingen og møte dem der.

Skrevet

Jo, men det trenger vel ikke starte på sykehuset, rett etter fødselen?

Hvis dere ikke har noe særlig godt forhold, kan jeg skjønne at du ikke vil ha henne på besøk rett etter en fødsel.

Skrevet

Jo jeg kan svelge kameler. Men slik har det vært hele veien. Om jeg kontakter ham, så får jeg kun snakke med henne. Og hun har ringt vår treapeut på familievernkontoret for å presse frem andre avgjørelser. Hele veien, fra dag 1, har jeg ikke blitt respektert for mine ønsker. Til og med samværet forlanger de skal skje på deres premisser og ikke barnets. Men jeg tror hun vil bli en god stemor, men jeg skulle ønske hun kunne vise meg litt respekt og forståelse, om så bare en eneste gang

Og det er reel besøksrestriksjon, hun får faktisk ikke lov å komme av sykehuset. Og jeg orker ikke akkurat da å føle meg totalt øverkjørt igjen. De har ikke møtt meg på en eneste ting så langt, og jeg er sliten av å hele tiden legge meg flat.

HI

Skrevet

HÆ? "Regner med at han er far til barnet, eller er han bare pappa til barn du har fra før?"

Han hadde vel ikke kommet på barsel besøk hvis han ikke var far til babyen vel!

Skrevet

HI igjen.

Jo far vil jeg gjerne ha der, det er jo tross alt vi som er foreldrene til nurket. Men han vil ikke komme uten henne, for han mener det er urettferdig ovenfor henne. Men hva med barnet da? Han må kunne klare å møte meg, forholde seg til meg rett etter en fødsel uten henne.

Skrevet

Tror jeg ville prøvd å heve meg over henne og strøket med hårene istedenfor imot.

Klart du ikke skal la deg kjøre over, men om dette skal bli stemoren til barnet ditt og dere allerede har et anstrengt forhold (hun er sikkert sjalu) må du velge dine kamper. Forholdet må være så godt som mulig for at det ikke skal gå utover barnet.

At hun kommer innom sykehuset skader deg ikke, mannen kommer til å være opptatt av barnet DU har skapt og hun kommer til å bli enda mer sjalu. Kos deg med den følelsen og la henne få se barnet, de kan ikke bli lenge likevel ;)

Skrevet

Fikk beskjed fra sykehuset at pga restriksjonene, så kunne kun han få komme. Jeg fikk tillatelse til å ha min mor der siden hun skal være med på fødselen. Men de sa at jeg kunne måtte velge besøksgruppe i såfall. At jeg måtte velge mellom min mor og henne. Enda en grunn til at jeg ikke vil ha henne der.

Jeg vil stryke henne med hårene. Det er bare så jævla vanskelig når hun krever, jeg gir og så krever hun enda mer. Gruer meg til barseltiden pga dette. Jeg krevde b.l.a. at far skulle kunne kommunisere meg meg vedrørende avtaler, men hun sa at han ikke ville så da måtte det skje via henne. Føler meg som produksjonsmaskin her, mens hun skal overta hele rollen som mor

Hvor mye skal jeg svelge og tåle før det er greit at jeg setter foten ned?

HI

Skrevet

Ikke for å være slem HI, men du høres litt vanskelig ut...

Nå vet jo ikke jeg hele historien deres, men ut fra innleggene her virker du ikke altfor samarbeidsvillig...

Skrevet

De kan umulig ha vært så lenge sammen siden han tross alt er far til banet ditt, og da reagerer jeg på at hun allerede er så selvskreven at hun ringer familevernkontoret for å diskutere dere og skal på barsel. Hvorfor er hun så involvert, HI? Har de vært sammen lenge?

Du skal ganske enkelt stå på ditt. I barseltiden er man svært sårbar, og spesielt i starten, så jeg synes du skal ta hensyn til deg. Stress og belastning som uønsket besøk, kan bl.a. gjøre at melkeproduksjonen ikke kommer ordentlig i gang. Gi beskjed om at han kan komme og treffe barnet sitt, men hun får vente til du har kommet hjem og er klar til å ta imot henne. Han skal komme alene eller ikke det hele tatt. Basta bom!

Skrevet

Er du blåst eller, annie 13:27?!

Det er ingenting i HI`s innlegg som indikerer at det er HUN som er den vanskelige. Nå får du skjerpe deg!

Skrevet

De var gift før. Så gikk hun fra ham og han traff meg. Så ble de sammen igjen og ja......tror hun føler seg ganske så truet. Av en eller annen merkelig grunn. Har gitt meg på alt ellers, men her rikker jeg meg ikke. Og ikke sykehuset heller. Besøksrestriksjonene er for at vi kommer til å være flere som deler rom, for at vi skal få ro og tid til amming og spedbarnstell.

Skrevet

Det er din mening. Jeg har min. Og det er kun ut fra den oppfatning jeg har fått fra innleggene her. Som jeg skrev.

Skrevet

Du skal ikke rikke deg på noe som helst! DU bestemmer hva som skal skje i barseltiden, og DU kan kreve at enten forholder han seg til deg, ellers er det ikke kontakt mellom dere i det hele tatt. Hvis han ikke klarer å kommunisere med deg uten at det må gå gjennom kona, får han la være å gjøre det og heller være pappa når han gror et par baller!

Herregud, får være grenser for hva du skal finne deg i!

Skrevet

Har de barn sammen ettersom de var gift i fra før? I såfall burde hun i alle fall vite at hun ikke har noe å gjøre på barsel.

Enig med vedkommende over, enten får far få seg et sett baller og komme på barsel alene eller så får han holde seg unna med dama. En annen ting er at jeg ville tatt opp med familievernkontoret at de ikke har med å diskutere DERES forhold med en uforstående som denne dama tross alt er i forhold til deg.

Skrevet

Du HI, rett deg opp i ryggen og ta tilbake kontrollen over ditt eget liv, med god samvittighet! Selvfølgelig skal ikke hun få kreve å komme på barsel, og heller ikke å få se babyen før du får hvilt deg godt ut etter fødsel, får kontroll på amming, får vent deg til dette med å være mor. Dette har du virkelig krav på, og det er et mer eller mindre fastslått faktum at mor er den viktigste personen i en baby sitt liv det første leveåret. For all del, ikke la deg tvinge til å sende avgårde ungen på samvær med far og stemor uten deg for tidlig heller.

Du slår meg som ung og usikker, og har sikkert vært et lett bytte for denne kvinnen å overkjøre. Men nå skal du bli mor, og du har krav på å få bestemme - i samarbeid med din eks - hva som er det beste for deres barn.

Det virker opplagt at hun er en av disse kvinnene som ble lei mannen, kastet han ut, men pipa fikk en annen lyd da hun så han sammen med en annen. Så hun vil ha han tilbake, dessverre for henne hadde han imidlertid klart å gjøre deg gravid i mellomtiden, og nå prøver hun å kuppe hele situasjonen.

Hun høres kontrollerende og sjalu ut, kjenner til typen. Det river henne sikkert i småbiter å vite at du skal føde hans barn, og hun prøver å skyve deg ut på sidelinja når det gjelder den lille. Ser for seg at de kan ha et forhold til ungen elt løsrevet fra deg. Noe som er tull når det gjelder et så lite barn.

Jeg sier bare, ta tilbake kontrollen! Krev at det er du og barnefar som har med hverandre å gjøre. Hun har en birolle i dette - vis henne på plass!

Skrevet

Hele denne historien virker veldig merkelig synes jeg.

Hvorfor i all verden er dere på familievernkontoret med terapaut for å diskutere samvær når barnet ennå ikke er født???

klart hun ikke har noe på barsel å gjøre. Men ved å nekte kan det jo også hende at far ikke kommer...

Skrevet

Selvsagt må ikke den nye kjæresten være med på barsel. Ærlig talt, det er opp til mor/HI. HI er ikke vanskelig i det hele tatt. Klart man må akseptere ny partner, men ikke på barsel eller i sin private sfære. Tror det er den nye dama som må svelge kameler her, tatt i betraktning at hun ikke var med på babylagingen.

De kan jo ikke ha vært sammen så lenge heller, siden du skal ha barnet nå, mener jeg...

Skrevet

Fortell personalet at du bare önsker besök av barnefar, og ikke hans kjäreste. Da ordner de det for deg at hun ikke faar bli med inn, dersom hun bare dukker opp. Ikke oppgi romnummeret ditt i SMS e.l til folk, da maa de henvende seg til personalet for vite hvilket rom du har.

Skrevet

Kan jo være at HI "glemmer" å nevne noen detaljer her... Tipper hun venter barn med en mann som har væært i annet forhold hele tiden.

Skrevet

Joa, men fact remains - hun har rett på å få være mor for eget barn. Skal mor-barn forholdet settes i fare fordi mor evt har vært slem og hatt seg med en gift mann?

Man må da klare å skille mellom de forskjellige relasjonene her, HI er da ikke ute etter typen. Virker det iallefall absolutt ikke som.

Skrevet

Vetdu HI, jeg er ganske enig med deg..

Skjønner ikke hvorfor hun behøver å være med på sykehuset - rett etter fødsel..

Dere kan begynne med det gode forholdet i tiden etterpå!

Stå på ditt! Lykke til :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...