Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #26 Skrevet 10. juni 2010 Tanken slo meg, men jeg MÅTTE bare, for tenk om det ikke er et troll:) Ikke koster det meg mange kaloriene heller, å "kjefte" på denne "selgeren". R
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #27 Skrevet 10. juni 2010 For det første har ikke kjøper kontaktet meg for å få pengene tilbake! For det andre selges brukte ting uten garanti, så jeg har heller ingen plikt til å heve kjøpet. For det tredje kunne hun ha spurt om vogna hadde vært utsatt for noe sånt, da ville jeg ha sagt det. Skjønner at hun sikkert ikke tenkte på det, men poenget mitt er at jeg har jo ikke vært uærlig. Jeg trodde at jeg solgte en vogn som var i helt grei stand! Egentlig nekter jeg å tro at den kattetisslukta er så veldig ille, da hadde jeg jo kjent det selv! Og hvorfor merket hun det ikke da hun hentet den? For alt jeg vet kan den ha blitt tisset på igjen etter at hun tok den med seg! Så nei, jeg har ingen planer om å heve kjøpet. SELGER
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #28 Skrevet 10. juni 2010 "Men jeg sier jo at jeg trodde lukten var borte!" Å tro at lukten var borte, er ikke det samme som å være sikker på at den er borte. At du har en katt som skvetter litt her og der, skal ikke gå utover kjøper vel. Det er DU som må ta konsekvensene. Du skulle ikke solgt vogna. Og du har tydeligvis ikke giddet å vaske skikkelig, da det fremdeles lukter. Jeg selv tar feil, alle gjør jo det. Men noen er faktisk kloke nok til å innrømme det og gjøre opp for seg. Er du?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #30 Skrevet 10. juni 2010 Ofte er det sånn at ting lukter litt mer når det kommer inn, der det er litt varmere. Det er kanskje det som har skjedd? Og hvorfor skulle kjøper tenke på DET da?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #31 Skrevet 10. juni 2010 Selger skriver: "Når det er sagt så skjønner jeg jo nå at jeg tok feil, men alle kan jo ta feil!" Hva med å rette opp feilen da, siden du selv innrømmer at du tok feil av at du trodde det ikke luktet kattepiss. Du er en idiot som selger en vogn som lukter kattepiss og som ikke er villig til å heve kjøpet når den som har kjøpt reagerer. Uansett om du trodde lukten var borte eller ikke eller om du bare har elendig luktesans så er det din feil at vognen stinker og du burde absolutt hevet kjøpet og gitt pengene tilbake. Du er pliktig til å fortelle om feil eller mangler ved varen og her er det tydelig feil ved at vognen ikke kan brukes pga kattepiss. At du selv ville brukt en vogn full av piss til dine barn betyr ikke at andre er like grisete og lar ungene ligge i piss. Skjerp deg og ta ansvar for feilen din! S.B.D.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #32 Skrevet 10. juni 2010 Denne selgeren her virker jo helt blåst!!!! Jeg har kjøpt brukt vogn flere ganger på finn og jeg har ALDRI komt på og spørre om vogna er full av kattepiss eller ikke...Det er ligsom ikke et natulig spørsmål!!! Kjøper kan heve kjøpet om hun sønsker det! Og vaske trekket i 60 grader er ikke nok for og fjerne kattepisset, det burde da du vite som har en katt som skvetter overalt! Og jeg skjønner ikke hvordor kjøper er så frrekk som legger ut denne tråden? Hun spurde om råd og hva hun evt kan gjøre..Det er ikke frekt, det er du som selger som er frekk her!!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #33 Skrevet 10. juni 2010 man tenker da ikke på å lukte på hele vogna!!! Utrolig dårlig gjort å selge en sånn vogn!!!
ConsuelaBananaHammock Skrevet 10. juni 2010 #34 Skrevet 10. juni 2010 Tviler på at SELGER er for real Hvorfor ikke skrive hva vogn som ble solgt? Uansett, jeg gjorde det samme engang. Kjøpte en vogn av en hyggelig dame. Traff henne utenfor en butikk, sene mørke kvelden og det pissregnet ute. Fikk sett kjapt over vognen, og kastet den inn i bilen. Kom hjem og fikk sett den i skikkelig lys. Den vognen var ikke vasket, greit nok jeg kan vaske den selv. Helt til jeg kjente en ufattelig lukt som bredde seg utover hele gangen. Det stinket råtten, gammel tran. Heldigvis kunne jeg ta av hele trekket på vognen og fikk vasket det, 2 ganger før lukten ble vekk. Sendte en sms til selger hvorpå jeg spurte om hva faen hun hadde sølt i vogna, en hel flaske tran?! Fikk aldri noe svar, like greit. Vognen er bra nå, men jeg fatter ikke at noen er så råttne at de selger utstyr som stinker og er skittent. Da lurer jeg på hvordan det lukter i huset deres altså...!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #35 Skrevet 10. juni 2010 Hei - HI her. Jeg er bare nyskjerrig på om denne selger kan si hvilken vogn det er snakk om.... Nylonvask hjalp noe, men ikke helt. Nå ligger handlenett i eddikvann, og vogne er satt inn med eddikvann også. Håper det knekker lukta...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #36 Skrevet 10. juni 2010 Kast vognen. Kattepisselukt smitter lett over. Dessuten er det ikke noe gøy å gå rundt og kjenne en eim av det heller.. Til selger: du bør ta ansvar for salget og ikke beskytte deg med "selges som den er". Vær real!! Du fortjener å føle deg dum der du sitter..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #37 Skrevet 10. juni 2010 Prøver å få det bort først. Kjipt å kaste så mye penger ut av vinduet...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #38 Skrevet 10. juni 2010 kattepiss er rett og slett farlig for gravide og babyer. gravid kan miste barnet i en abort, er derfor legen sier at gravide skal holde seg borte fra katte sand og sandkasser. og babyer kan dø i krybbedød, kattepisset er så utrolig sterkt. mista 2 ganger jeg pga kattepiss, så dette hadde jeg tatt alvorlig. laver vogna tilbake eller forlang pengene tilbake. ved privat kjøp har du fremdeles kjøperett. er selgen vankselig så går du til politiet for du har kjøperett på brukt kjøp også her er reglene http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023964913.16#_hva_du_kan_kreve
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #39 Skrevet 10. juni 2010 Takk for link. Har mailet selger nå. Kjekt å ha noen rettigheter selv om man kjøper brukt...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #40 Skrevet 10. juni 2010 Dette var jo en skikkelig kattepine ;-p
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #41 Skrevet 10. juni 2010 HI Del en rå løk i 2,legg begge halvdelene i handlenett/vogn. Dette fjerner lukta etter en dag eller to.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #42 Skrevet 10. juni 2010 Du må holde oss oppdatert på hva som blir løsningen her hi;)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #43 Skrevet 10. juni 2010 Ja, will do. Men frykter total taushet fra selger...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #44 Skrevet 10. juni 2010 Eh, du over her som sier at kattetiss kan føre til abort - toxoplasmose smitter via katteAVFØRING, ikke urin. Og du kan gjerne dokumentere at kattetiss kan føre til krybbedød, det var originalt. Når det er sagt, synes jeg absolutt du bør klage, HI! Hvis denne anonyme selgeren over her faktisk er selgeren, synes jeg absolutt hun burde ha opplyst kjøper om at katten hadde tisset i/på vogna, men at hun hadde vasket trekket og mente at lukta var borte. DET er det redelige å gjøre. Å holde kjeft er ikke det, det er å la være å opplyse om en mulig mangel. Dessuten burde du KASTRERE KATTEN DIN, da slipper du at den driver og tisser rundt overalt! Jeg har tre katter, og de har ALDRI tisset noe annet sted enn i kassen sin!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #45 Skrevet 11. juni 2010 Hvordan går det HI, har du hørt noe fra selger?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #46 Skrevet 11. juni 2010 Vask det i vaskemaskinen på så høy grad du kan og trekke kan vaskest på. med både pulver/tabelett og skyllemiddel og i tørketrommel etter på. funker ikke det tror jeg at jeg ville prøvd salmiakk om det ikke ødelegger fargen på vogna..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #47 Skrevet 11. juni 2010 Hadde jeg ikke selv turd å levere den tilbake hadde jeg fått noen andre (en venninne med litt ekstra bein i nesa kanskje?) til å gjøre det med meg
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #48 Skrevet 11. juni 2010 En ting er i hvertfall brennsikkert... Kattepiss er møkk vanskelig å få bort. Var en jævla katt som pissa på min vogn. Men jeg hadde nå vett i huet til ikke å selge den. Du må være ganske tett i knollen som ikke gidder å opplyse om at katta har pissa på vognen. Rett og slett frekt.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #49 Skrevet 11. juni 2010 SALMIAK?????? OMG. Men for all del. Kast bensin på bålet. Herregud. Er du helt dum du eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå