Gå til innhold

Aaarhg ! Har kjøpt ei vogn full i kattepiss :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irritert nå.

Ei trille som tydeligvis har stått ute eller i garasjen ja. Jeg var å hentet den selv, og den ser grei ut. Men reagerte på at fargene på trekket var litt blassere enn på bildene.

Skjønner nå at hun sikkert har kokvasket trekket - for det lukter vaskemidler. MEN varekurven, regntrekk og noe av understellet lukter kattepiss.

Urk. Merket det først nå i kveld.

Har kastet varekurven i vaskemaskinen, og skrubbet hele understellet og regntrekket med nylomvask.

Tror dere alt går bort ?

Irriterende - men at ikke helt guts til å ringe dem og levere vogna tilbake heller....Håper den blir god som ny.

Hva hadde dere gjort ?

Dere som sikkert nå sier at dere hadde levert vogna tilbake, hadde dere gjort det ? Helt ærlig ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tror jeg ville levert vogna tilbake, eller ihvertfall gått tilbake og forlangt å få noe av pengene tilbake.

Skrevet

Jeg er så pinglete at jeg hadde nok bare prøvd å få det beste ut av situasjonen og vasket vognen slik du gjør. Hadde aldri turt å be om avslag eller returnere vognen.

Skrevet

Legg det i bløt i eddikvann det tar som regel lukta. Og vask i maskinen etterpå med skyllemiddel med sterk lukt (for å fjerne eddiklukta)

Skrevet

Ok, takk for tips.

Ser ut som om det var handlenettet som var værst. Stålramma er jo skrubbet, så det bør jo hjelpe.

Skrevet

Jeg hadde hvertfall tatt kontakt med den jeg kjøpte av og konfrontert de med det. Rimelig irriterende. Og hadde mest sannsynlig krevd å få pengene tilbake. De har jo lurt deg.

Skrevet

Ja, om de da ikke mangler luktesans og ikke har lagt merke til at den lukter ? Lite trolig...

Skrevet

Eh, jeg tror det er jeg som solgte deg den..Og den var IKKE slik du beskriver da den ble solgt!

Skrevet

Du må da ha visst at vogna var full i kattepiss når du solgte vogna ellers så hadde du vel heller aldri ha reagert på dette innlegget, eller??

Skrevet

Hva er det som får deg til å tro at det var deg HI kjøpte vogna av om den du har fått solgt ikke var sånn?

Skrevet

Lukter uærlig finn selger, lang vei her nå!!

Skrevet

Lever den tilbake eller kast den!!

Skrevet

Hvilken vogn har du solgt da ?

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall kontaktet selgeren!! Krevd å få litt penger tilbake ihvertfall...

Skrevet

Hadde såklart kontaktet selgeren, og forlangt reduksjon i prisen, makan til frekkhet. Skal vanskelig gjøres å ikke kjenne kattpisslukt, det stinker jo helt for jævlig

Skrevet

Hmm, jeg har veldig lyst til å si at jeg hadde forlanget å få noe av pengene tilbake eller hevet kjøpet, men jeg hadde nok ikke vært tøff nok til det..

Tror jeg kanskje kunne motet meg opp til å ha sendt en melding til de som solgte vognen, og "krevd" (på en litt forsktig måte) å få litt av pengene tilbake, fordi vognen må vaskes og "behandles" en del før den kan tas i bruk.

Skrevet

Jeg hadde levert den tilbake og forlangt pengene igjen lenge før jeg hadde begynt å vaske på noe.

Men om du ikke gjør det, så fjerner en halv løk lukten av kattepiss:-)

Skrevet

Jeg hadde aldri satt ungen min i en vogn med kattepiss...!

Skrevet

Det var jeg som solgte deg den vogna, jeg er 99% sikker på det....

Ja, jeg visste at det var kattetiss på den, men jeg vasket trekket og da syntes jeg ikke det luktet mer (60 grader, ikke kokvask). Jeg tenkte ikke på å lene meg ned for å lukte på understellet siden vi allerede hadde spylt det av.

Jeg trodde helt ærlig at vogna var OK da du hentet den!

Uansett vil jeg ikke ha den tilbake, når man kjøper brukte ting så kjøper man de jo "som de er"...? Derfor er det faktisk ditt ansvar, på en måte.

Det høres jo ut som om du har fått ordnet opp i det, så da er det vel ikke noe problem uansett?

Synes helt ærlig det var litt slemt gjort av deg å poste dette innlegget, jeg har jo ikke gjort noe galt..så det er ikke riktig at jeg skal sitte her og føle meg teit..!

Skrevet

He he, eh, slemt å poste innlegget?? Slemt å selge vogn med kattepisslukt er vel heller rette ordvalget. Det minste du kunne gjort, var å opplyse om at det hadde luktet av den, og at du hadde vasket den. DA kunne kjøper selv valgt om hun ville kjøpe den.

Ingen vet hvem du er uansett, så ingen vet hvem det er som er teit. Men at DU føler deg teit, det har jeg full forståelse for:)

R

Skrevet

Men jeg sier jo at jeg trodde lukten var borte!

Hvorfor skal jeg opplyse om alt vognen har vært gjennom når den selges som bruktutstyr?!

Ja, jeg synes det var teit å poste innlegget selv om ingen vet hvem jeg er, hun som kjøpte vogna visste vel at det var en sjanse for at jeg kunne komme til å se innlegget. Veldig lite hensynsfullt!

Skrevet

He he eh, igjen:) Du trodde at den var borte, men du var ikke sikker. Selger du en bil som har hatt problemer med kjølinga men som er prøvd fiksa uten å si fra om det? Det er jo faktisk en åpenbar mangel, begge deler. Det er ikke alle som vil ha en bil som kanskje fungerer bra, det er heller ikke alle som vil ha en vogn som muligens kommer til å stinke kattepiss!

Føl deg teit, det har du all grunn til:)

R

Skrevet

Lukter troll lang vei:) Ikke bit på:)

Skrevet

Jeg syns at det er frekt av en selger og ikke opplyse om at vogna er full av kattepiss. Alle vet at kattepiss lukter noe helt jøvlig og at det IKKE nytter og kunn vaske trekket i 60 grader. Seriøst! Du er en frekk selger. Jeg hadde aldri i verden latt mitt barn bruke en vogn som er full i kattepiss.

Jeg syns at du som selger burde i det minste ha gitt henne prisavslagg som kompasasjon for den jobben kjøper nå gjør for og gjør vogna brukbar. Dessuten så kan vel kjøper også heve kjøpet og kreve pengene tilbake. Du som selger bør være en smule mere ydmyk!!!

Skrevet

Jeg skrev ikke at jeg ikke var sikker! Jeg vasket trekket og luktet på det, og det luktet ikke kattetiss. Vi spylte av understellet, og tenkte at alt da var OK.

Du får det til å høres ut som om jeg var usikker på om det luktet av vogna og det var jeg ikke!

Når det er sagt så skjønner jeg jo nå at jeg tok feil, men alle kan jo ta feil!

Eller har du aldri tatt feil kanskje? Skulle nesten tro det.

Nå er det ikke snakk om gift heller da, det er faktisk bare urin som går an å vaske av! Katten min har tisset litt på andre saker og ting tidligere, og jeg har aldri hatt problemer med å få vekk lukten. De som sier at kattetiss er umulig å få vekk sier bare dette fordi de ikke gidder å vaske skikkelig.

Dette er faktisk en del av det å ha katt, for katter skvetter litt her og der, sånn er det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...