Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Er det vanlig at man stort sett kaster opp under fødselen? Eller bare noen som gjør det? Hvorfor gjør man det egentlig, er det at man rett og slett bare blir kvalm av smerter?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 kastet opp under første fødsel. Tror det var en kombinasjon av intense smerter og lystgass.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 1 fødsel kasta jeg opp, om det var av smerte eller medisiner vet jeg ikke 2 fødsel svimte jeg av av smerte
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 aner ikke hva som er vanlig, men jeg kasta opp iallefall...gikk fra 2-10 cm på en time så det var vel rett føre pressriene begynte at jeg kastet opp...men var jo rimelig intense de åpningsriene så...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Jeg kastet opp under første fødsel. Jeg var ikke kvalm og jeg vet ennå ikke hvorfor jeg kastet opp.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Jeg kastet ikke opp. Brukte ingen smertelindring.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 1. fødsel kastet jeg opp 2 ganger, 1 gang i ambulansen på tur til sykehuset, kan være en kombinasjon av fødsel og bilsyke. Var forøvrig utenfor ambulansen da, fikk gå ut å lufte meg litt fordi jeg var kvalm. og 2 gang kastet jeg opp på sykehuset, var onne på fødestua, så jeg tror jeg var kommet ganske langt. Aner ikke hvorfor. 2.fødsel kastet jeg ikke opp.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Kasta også opp under første fødsel. Fikk høre fra jordmora at det er veldig vanlig. Det er visst når hodet står på et visst punkt, så trigger det noe sånn at man kaster opp.... Det er allefall en jordmors forklaring...men jeg vet ikke...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Blir jo et veldig trykk på magen da.. så man kan vel si det er vanlig. Kjenner et par stykker som har spydd, og maaaaaange flere som ikke har spydd. Har selv født 3 uten å spy ) Håper du slipper !!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Jeg kastet opp, og det var før jeg fikk lystgass.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Jeg spydde utover jordmoren, hadde så sinnsyke smerter! Dette var før jeg hadde fått noen medisiner og jeg hadde nok bare 3 cm! Smertene var helt hinsides! Spydde ogsá begge gangene jeg lå på operasjonsbordet (hatt 2 akutt ks) Tror det var pga alle medisinene de gav meg og at jeg blødde så mye
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 Jeg kastet opp under begge fødselen mine, men det var helt i starten da riene begynte. Vet ikke hvorfor, men jeg ble plutselig veldig kvalm begge gangene.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 Jeg var litt kvalm i begynnelsen, men hadde ikke sterke rier enda, kvalmen ga seg egentlig raskt og jeg kasta aldri opp. Tror helst det var fordi jeg ble litt overveldet over at det endelig var i gang. Blanding av nervøsitet og lettelse. (Var satt i gang en uke over termin.)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #14 Skrevet 9. juni 2010 Jeg kastet opp en gang under første fødsel og det var når det begynte å gjøre litt mer vondt, men før det gjorde mest vondt. Jeg hadde ikke fått noe smertelindrende i det hele tatt da. Under andre fødsel var jeg bare konstant kvalm pga halsbrann, men kastet aldri opp.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #15 Skrevet 9. juni 2010 Kastet opp under begge fødslene mine, er veldig vanlig å kaste opp når barnet beveger seg ned forbi spina, forklarte jordmor meg under sist fødsel, og det stemte med meg.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #16 Skrevet 9. juni 2010 Takk for svar Virker som det er ganske vanlig da!! Hehe.. Men er vel veldig forskjellig som alt annet med fødsel! HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #17 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har kastet opp under alle 3 fødselene. Grønt slim..
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #18 Skrevet 9. juni 2010 Kastet ikke opp, men var kvalm og trodde jeg skulle kaste opp i 4-5 timer under åpningsriene.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #19 Skrevet 9. juni 2010 Jeg kastet opp et par ganger. Men måtte smile litt i skjegget da jordmor ga meg mye mer sympati mens jeg kastet opp enn da jeg hadde rier. Selv om riene jo var mye verre. Men hun var en helt super jordmor, altså!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #20 Skrevet 9. juni 2010 Kastet opp første gangen, men ikke andre tror jeg. Vet heller ikke hvorfor egentlig, men tror det var så vondt at jeg ble kvalm av det...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #21 Skrevet 9. juni 2010 Hehe.. Jeg HATER virkelig å kaste opp! Men jeg vil tro det at når du ligger med rier, så er det vel kanskje ikke så ille å kaste opp i forhold
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #22 Skrevet 9. juni 2010 Har vært med på snart 100 fødsler, og ingen av de damene har kastet opp, så alt er vel relativt. Vanligst er det å kaste opp under modningsrier (fram til det blir 2-3 cm)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #23 Skrevet 9. juni 2010 Jeg ble kvalm av smertene. Spydde en gang. Brukte ingen smertelindring.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #24 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har kastet opp under begge fødslene. Tror jeg kunne unngått det andre gangen, men da insisterte jordmor på at jeg skulle drikke litt juice for å få i meg noen kalorier (hun maste og maste så til slutt gav jeg etter selv om jeg trodde det var en dårlig idé). Det gikk ikke så bra, så på rien etterpå kastet jeg opp alt og enda litt til. Lå på siden i sengen og prosjektilspydde utover gulvet. Neppe et vakkert syn. Det positive var at jordmor sluttet å mase om juice-drikking:)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #25 Skrevet 9. juni 2010 Jeg kastet opp rett etter jeg hadde fått klyster. Satt på do og prøvde å bæsje ut alt som var i tarmen min da jeg måtte hive meg opp for å spy som en gærning.. Prøvde å treffe do, men... Det kom som en rakett og dekket doen og store deler av toalettet. En stakkars vietnamesisk dame kom og vasket etter meg da jeg var ferdig der inne.. :-p.. Vet ikke om det var noe i klysteret som gjorde det jeg... Jeg har aldri verken før eller siden kastet opp med så stort trykk. Det ble liksom skutt ut, og kom så raskt og mye at det sprutet ut gjennom både munn og nese..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå