Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fnis! Om du er knuse-pinnestol-feit, så kan jeg skryte på meg noe helt annet: knuse-utstillingsseng-på-ikea-feit. Selvfølelsen fikk en ørliten knekk der ja:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som andre skriver, så koster det like mye omtrent med godteri og alskens søppel i måneden om man skal veie opp for EasyLife. Jeg har ikke peiling på EasyLife i det hele tatt, men kan innbille meg at det blir slik likevel. Jeg har regnet ut et par ganger hvor mye penger vi har brukt i måneden på bare snop og jeg tror man kom frem til et gjennomsnitt på 1500 kroner i måneden. Det er MYE penger uten mening altså.

Problemet med de fleste som skal ned så mye sitter som regel mellom ørene. Hos meg også, selv om jeg ikke klarer å sette fingeren på noe absolutt konkret. Hvorfor i det hele tatt begynte jeg å legge på meg så mye og når bikket det over? Hva var grunnen? Om jeg går ned 50 kilo nå på egenhånd eller om jeg blir henvist for å snurpe igjen magesekken og ikke får noen til å løse opp i "hva er grunnen til at jeg er feit"-tankene, så havner jeg garantert tilbake til utgangspunktet. En dame på tv sa så fint en gang: selv om jeg er tynn nå, så sitter jeg fortsatt med fat kid-mentaliteten. Om du skjønner.

Uansett så er det ikke enkelt. Jeg ligger et par kilo under deg på dagens vekt, men for en uke siden lå jeg akkurat på samme vekt som deg. Jeg syns selv det er uendelig langt igjen, men ingenting er umulig. Jeg håper at du klarer finne noe som passer perfekt for deg, for ellers blir det ikke noe morsomt. Masse lykkeønskninger sendes din ve!

Skrevet

Jeg la på meg en del etter noen runder med stoffskiftesykdom. Prøvde mye forskjellig for å gå ned (ikke pulver), men vekta rikket seg ikke. Fant ut at jeg har insulinresistens og derfor tåler mat med mye karbohydrater dårlig.

Gikk 8 uker på ketolyse og gikk ned 12 kilo. Holder vekten i sjakk ved å ikke spise for mye karbohydrater (ca 60-80 gram per dag). Har funnet et kosthold jeg er fornøyd med og som jeg føler jeg kan leve med resten av livet.

Ketolyse går som en lek, for man kan spise seg god og mett på masse deilig mat. Er nesten verre når man skal over på vanlig mat, for da må man passe kaloriene litt igjen.

Sier ellers som de andre, at bevegelse er viktig. Begynn i dag!

Lykke til!

Skrevet

Meld deg på Grete Roede. Jeg begynte i august i fjor, og 1. mars hadde jeg gått ned 30 kg...

Trener minimalt, men er flink med maten. Har nå holdt vekten i snart 4 mnd :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...