Gjest Yunie Skrevet 9. juni 2010 #26 Skrevet 9. juni 2010 Det er dårlig stil og rette alt, men orddeling er så grusomt at jeg klarer ikke la vær å kommentere det. Men jeg ser jo at det blir bare "verre og verre" - jeg ser mange grusomme ting på facebook f.eks. "Været blir bare værre å værre".. Typisk facebook.. Okda, barnslig er kanskje feil. Det handler jo bare om denne diskusjonen, cat68 og jeg er ofte enige også.. Men det er dårlig logikk, ja.
Cat.68 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #28 Skrevet 9. juni 2010 Godt å se at noen i det minste PRØVER å se hva jeg mener. Har ikke problemer med at man ikke har vondt av å hele tiden prøve å forbedre språkkunnskapene sine. Jeg er bare ikke enig i at den plassen er DIB/BIM/BAM, samt at man kanskje skal ha i bakhodet at fordi man ikke akkurat sitter og ser over hvert et ord man skriver her inne, så betyr det at man ikke klarer å ha et allright skriftspråk når det er krevd av en. Når trangen til å kommentere skrivefeil i noens innlegg blir større en å faktisk gi tilbakemelding på det vedkommende faktisk spør om, og det er helt førstålig Norsk, da blir det teit i mine øyne. Jeg tok artium her i Norge som voksen. Der er det ikke spesielt mye grammatikk i Norskundervisningen på det nivået,men klarte å karre til meg en 4 i skriftlig Norsk, og en 5 i muntlig. Når det kommer til alle regler i grammatikken i norge kommer jeg muligens litt til kort. Men heldigivs er jeg lesekunnig så har klart å hjelpe mine barn med leksene uansett.
Cat.68 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #29 Skrevet 9. juni 2010 Men Yunie, da er vi jo egentlig ikke så veldig uenige likevel. Du sier jo selv at å rette alt er dårlig stil. Jeg mener ikke at jeg synes det er riktig at det skal gå til helvete med norsk skriftspråk. Jeg mener at så lenge det er førstålig det man skriver er det ok HER, og at dette ikke er stedet å holde norsk undervisning på. Det synes JEG er teit og trur at det sannsynligvis er mest frustrerende for de som ikke tåler å se en skrivefeil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå