Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Jeg rakk ikke å få klyster og bæsjen bare kom av seg selv under riene. Det stinka helt jævlig og jeg turde ikke å presse...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Æææsj! Jeg er jordmor selv og det er det verste jeg ser! Om fødende bæsjer på seg overlater jeg pasienten til noen andre...Jeg nekter!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Det er vel helt normalt, så lenge det er noe i tarmen så kommer det ut når babyen sklir forbi. Tror det er helt vanlig og de er så vant til det så. Ingenting å bekymre seg for, selv om jeg skjønner at du syns det var litt flaut!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 10 47: Det er det dummeste jeg har hørt. Tror ikke du er jordmor da. Hvis du er det, så burde du kanskje finne deg et annet yrke!!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 not me! hehe:) men det er jo helt normalt da.. og du "jordmor".. du skriver alt for barnslig til å være noe seriøs jordmor. slutt å tulle nå. En ordentlig jordmor bryr seg ikke om det kommer litt avføring under fødsel.
Gjest Yunie Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Kan jeg bare spørre deg hvordan du vet at du bæsjet 10:53? Så du det eller kjente du det? Jeg har ikke peiling på om jeg bæsjet på meg når jeg fødte, jeg kan ikke si jeg merket det og jeg trodde faktisk jeg kom til å tenke svært mye på dette men jeg kan ikke huske å ha avgitt det en tanke.. Sa jordmor det til deg liksom?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 jeg gjorde det...jeg var så jævla lur at jeg spiste lakserolje..ganske lei 10 dager på overtid..så dere kan jo tenke dere selv hva som skjedde...huff, så flau jeg blir av å tenke på det nå :-o
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Jeg gjorde det, og det var ikke gøy. Det kom under de siste pressriene, og stanken spredte seg i hele rommet. Det var flaut og leit, og ødela faktisk en del av den ellers gode fødselsopplevelsen. Jeg ble sjokka da det skjedde, hehe..... Og stanken hang igjen i rommet i en time, og forpestet de første minuttene med gullet:( Vi fikk ikke lov å lufte, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 Aner ikke. Fikk ikke klyster jeg heller, men har ikke begrep om hva slags kroppsvæsker eller annet som kom ut utenom verdens skjønneste lille jente Og ikke bryr det meg heller.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #11 Skrevet 8. juni 2010 Jeg bæsjet litt under første fødsel, og det ble fjernet på et par sekunder og ferdig med den saken. Andre gang kom det ikke noe, i alle fall ikke som jeg fikk med meg. Tredje gang kom det bæsj to ganger i løpet av pressfasen. Husker jeg tenkte "huff, det stinker", men øyeblikket etter var det glemt. Jordmødrene er veldig profesjonelle og rydder kjapt opp, så det er virkelig ingen big deal.
Lemonia Skrevet 8. juni 2010 #12 Skrevet 8. juni 2010 Jeg gjorde ikke det, og jeg hadde ikke fått klyster på forhånd heller (og ville ikke hatt det om jeg ble tilbudt). Det er uansett helt normalt, og jeg hadde ikke brydd meg om det kom noe ut uansett for jeg var helt i min egen verden. Eneste grunnen til at jeg vet det ikke gjorde det er fordi mannen min fulgte med da babyen kom ut.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #13 Skrevet 8. juni 2010 Jeg vet faktisk ikke, men tror ikke det. Fikk klyster da, så jeg skulle være rimelig tømt.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #14 Skrevet 8. juni 2010 Har hørt at omtrent halvparten gjør det, men vet ikke om det faktisk stemmer. Gjorde det selv på første pressri med førstemann. Jordmor bare plukket vekk, og sa ingenting om det. Er usikker på om samboer fikk det med seg, faktisk. Håper ikke det.
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 8. juni 2010 #15 Skrevet 8. juni 2010 Jeg kjente selv at jeg bæsjet, så spurte jeg mannen noen uker etter fødselen, og han bekreftet det.
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 8. juni 2010 #16 Skrevet 8. juni 2010 Jeg trok klyster også, men fikk vell ikke tømt meg skikkelig...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #17 Skrevet 8. juni 2010 Jeg fikk klyster og fikk ut en god del på forhånd, men akkurat i det jeg satt på do, så kjente jeg at babyen var på tur ut, så jeg måtte bare avbryte hele bæsjinga. Tror kanskje det kom litt akkurat i det jeg pressa på hodet, men ikke mer enn at det var borte etter to sekund. Jordmødrene er flink til å fjerne det raskt. De holdt en varm klut foran endetarmsåpninge min. Jeg grudde meg fælt til dette med bæsjing, men det var ikke så ille når det kom så lite, og det ble fjernet på en ganske diskre måte.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #18 Skrevet 8. juni 2010 Jeg merket at jeg bæsjet, fordi jeg kjente litt lukt i forbifarten, men det forsvant rimelig fort.
Dunder Skrevet 8. juni 2010 #19 Skrevet 8. juni 2010 Jeg bæsjet masse. De ga meg klyster alt for sent, hadde ingen pauser mellom riene, og før jeg rakk å gå på do å tømme tarmen, så satte pressriene i gang. Så da kan du jo tenke deg selv hvordan det gikk. Hele fødestua ble nærmest sprøytelakkert..
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #20 Skrevet 8. juni 2010 Jeg gjorde ikke det. Fkk kyster på forhånd. Jordmor sa jeg hadde så mye avføring i tarmen at babyen ikke ville greie å komme ut hvis jeg ikke tok imot klyster.. He he.. hard i magen, ja:-) For øvrig syntes jeg det var helt jævlig å få klyster. Eller, det vil si, ikke å få det, men etter det hadde virket en stund fikk jeg så utrolig vondt i magen, samtidig som riene tok seg opp noe aldeles forferdelig. Jeg har aldri spydd som jeg gjorde da. Oppkastet kom med en fart og en kraft jeg ikke trodde var mulig, og kom gjennom nesen og omtrent ørene tror jeg. Samboeren min har sagt senere at det så ut som kjølevannet fra en båtmotor, som stod ut i to stråler (fra nesen) mens jeg kastet opp... Det var ikke lett å få pustet da når alle luftehull ble kastet opp gjennom... Jeg ville heller ha bæsja på meg!!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #21 Skrevet 8. juni 2010 Jepp på fødsel nr to. Brydde meg ikke der å da, hadde viktigere ting å fokusere på.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #22 Skrevet 8. juni 2010 Jeg bæsjet da jeg fikk førstemann. Hadde ikke fått klyster, så det kom litt på slutten der.. Var ikke så mye da, og jordmor hadde jo en varm klut der nede så det ble bare vasket vekk med en gang. Jeg kjente litt lukt og bemerket det, men både mannen min og personalet lo av meg og sa det var ingenting å bry seg om. Med de andre fikk jeg klyster, så jeg tror ikke det kom noe. Vet ikke helt sikkert da, om det seiv ut litt mens ungen klemte seg nedover ble det ihvertfall vasket bort før jeg merket noe til det
Gjest Yunie Skrevet 8. juni 2010 #23 Skrevet 8. juni 2010 Okei, jeg har spurt mannen min skjønner du ,men han sier at han tror ikke det. Men husker første jordmoren min voldtok meg med klysteret, det er det verste jeg har vært med på, hehe. Hun satte det mot min vijle så og si. :-)
tre ønsker fler Skrevet 8. juni 2010 #25 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har født tre ganger og det har kommet litt avføring under pressriene helt på slutten når barnets hodet beveger sseg i fødselskanalen. Jeg kjente det ikke, men forsto det når de tørket og styrte på "der nede". Jeg var ikke flau, dette er helt normalt og de som jobber med dette er drevne og profesjonelle. Ikke tenk på det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå