Gå til innhold

er det noen fra tromsø?


wenche88

Anbefalte innlegg

jeg er 22 år og syntes det kunne vært gøy å truffet/pratet med noen fra samme by =)

 

har termin 11 januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe skjønner at jeg er litt på etterskudd med barn her =P

 

formen deres fin?

jeg for min del er bare trett om dagene.. di siste to dagene har jeg vært kvalm, men forhåpentligvis ikke noe som vedvarer.. *krysserfingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg var jo 24 da jeg fikk min første, de kommer bare litt tett :))

 

Formen forrige gang var superfin, men denne gangen er kvalmen her for fullt. Jeg var mye trøttere forrige gang også, men tenker det har med at jeg gikk på skole da og da var det lett å lukke øynene. Nå er jeg i full sving og springer etter datteren min og har kanskje ikke så mye tid til å være trøtt :P hehe...

 

Håper kvalmen gir seg for oss begge om en liten stund, ikke noe særlig å ha det sånn lenge :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste en plass på nettet at den uken jeg er i nå (9ende uke) er dette kvalmefremkallende stoffet er på det høyeste nivået, så det er veldig vanlig.. men ja, håper det går over snart.. alt blir liksom så mye mer krevende når man er kvalm.

 

jeg må innrømme jeg blir litt forvirret av hvordan uke jeg er i, for i den oversikten jeg fikk fra min lege står det at jeg er i uke 9. men feks her inne står det at jeg er i uke 10.. ikke at dette har noen praktisk betydning siden termin datoen er det samme, men jeg synes det er veldig morsomt å lese uke for uke om fosteret..

 

har du valgt å holde ting hemmelig eller er du åpen om din graviditet? jeg har foreløbi bare fortalt det til nærmest familie, og blir ennå å vente en stund før jeg skal fortelle det til alle.. regner med det blir litt avgjørende for når det begynner å vises, og litt slikt.. men merker at det blir vanskelig å holde det hemmlig jo lenger tid det går =P var på ett informasjonsmøte på nav i går om foreldre penger, og kjenner jeg har lyst å prate til alle idag om permisjon og slikt =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du feks er i 9ènde uke her på barnimagen, betyr det at du er 8 fullgåtte uker + de dagene du har gått ( feks 8 +2 dager ). Jeg er i 8ènde uke, det vil si 7 + 5 idag :) Da kan du lese på uke 9. Og jeg kan lese på uke 8, siden det er den uka vi er inne i :)

 

Jeg har kun fortalt det til nærmeste familie og venniner. Forrige gang skjulte jeg det til jeg var 3 mnd. Da klarte jeg ikke mer, hehe. Ville prate om det heeele tiden ;) Heldigvis for meg hadde jeg to gode venniner som også var gravide, og vi hadde hverandre helt fra begynnelsen av. Denne gangen er jeg den eneste som e gravid, og det er litt kjedelig. Ønsker å skjule det enda lengere denne gangen, men vet ikke om det går siden jeg har fått en liten kulemage allerede, hehe. Åsså spiser jeg jo hele tiden og tisser ofte. Det er nok noen som blir å skjønne det ganske snart.

 

Men viktigste er å vente til man er klar, hvis man vil fortelle det litt tidligere enn 12 uker, så syns jeg man skal gjøre det. Det er jo det største i livet, så klart man vil snakke om det hele tiden og man føler seg som den første i hele verden til å bære fram et barn ,hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh takk, da tror jeg at jeg skjønner.

ser det er flere som sier de har fått mage, jeg har ikke fått noe jeg =P men den kommer vel snart.. da kan det fort bli litt vanskelig å holde det hemmelig ja..

 

ja, det er sant som du sier. man må liksom bestemme selv når det er riktig å fortelle det. regner med det blir ett par uker til, så kommer det vel ut før eller siden..jeg har ikke så veldig store problemer med å holde det hemmelig ennå, men samboeren min synes det er veldig vanskelig =P

 

kjenner jeg har lyst å ha noen å gå gravid sammen med, det hadde nok vært gøy =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De arrangerer jo barnimagen treff på cafe her i Tromsø inni mellom :) Jeg vet om noen som har vært på disse treffene og fått mange gode venner der. De møtes fortsatt inni mellom, og nå er barna over 2 år ;)

 

Har du vært på første kontroll? Skal om en uke ca. Åsså skal jeg ringe jordmorsenteret å bestille meg kontroll der :) Deilig nå andre gangen, da kan man gå mest hos jordmor, og ikke så mye til legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei :)

 

Jeg bor i Tromsø jeg, 23 år, har foreløpig termin en dag etter deg:) Synes også det kunne vært gøy å blitt bedre kjent med andre som er gravide. Har ingen venner som er det nå.

Holder det også skjult enda, så tenkte jeg skulle vente litt før jeg blir med på Bim-treff her i Tromsø.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, bim-treffene er fine hvis man ikke kjenner andre som er gravide eller har vært det :) Er det første gangen du skal ha baby?

Kjenner jeg ikke har samme behovet som sist med å prate om det, lese og tenke på det døgnet rundt, hehe, er utrulig avslappet i forhold til første gangen ;) Men chatten her klarer jeg ikke holde meg unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du med på bim treffene?

Ja det er første gang jeg skal ha baby, så da blir alt veldig nytt og spennende i graviditeten :)

Greit å være med på chatten ja, lese andres erfaring og dele:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var paa forste kontroll i uke 8 eller noe slik, siden jeg skulle til syden.. eller siden jeg er i syden naa.. hehe

aa saa spennende at det er flere, ja,jeg hadde lyst til aa dra paa disse bim treffene.. men har enda ikke faat med meg at det har vaert noen..

forste gangen min ogsaa, saa jeg synes ogsaa det er veldig spennende.. selv om jeg til tider blir litt sjalu paa omgivelsene som slipper aa ta hensyn til at man har ett barn i magen.. merker det spesielt naa mens jeg er paa ferie.. men det er vel bare slik det er...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er 23 og venter visst min første. Er vel rundt uke 9-10 nå og termin er rundt 20 januar +. Har kontroll førstkommende mandag og det har ikke gått opp for meg at det faktisk er en liten en der inni magen... har sykt ømme bryst og er noe småkvalm innimellom så skjønner at det er noe :) Gleder meg til å treffes i løpet av høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i syden er du? :) Ja det merkes vel når man må ta ekstra hensyn på på utenlandsreise. Var i min niende uke på en stor familiefest og merket at det var litt verre og holde seg unna diverse mat og drikke:P

 

Wii3, jeg gleder meg også til å treffes i løpet av høsten, gøy at det er flere på samme alder og som har termin i samme måned :) Har vel ikke gått heeelt opp for meg heller.. er i ganske god form også om dagene.

Skal på ultralyd i neste uke, uke 12, så tenker at når vi får se den lille og får et bilde så føles det enda mer virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere på privat ultralyd eller gjennom lege? Det blir sikkert kjempegøy å se den lille :) Vi har heller ikke fortalt det til noen enda, tenker vi venter litt med det, vil helst vite konkret at det ER noen der før vi sier noe, og vite at den lille har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner. Skal dere også ha en tidlig ultralyd da for å se at alt er greit før dere sier noe? Vi skal på en privat utralyd ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på første kontroll tirsdagen og onsdag reiser vi til sydligere breddegrader. Blir nok ikke tid til noen tidlig ultralyd da... vi planlegger å fortelle de kommende besteforeldrene nyheten når vi er tilbake i norge i midten av juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy at vi er flere =)

jeg er i sunny beach, kommer hjem i morgen.. vi har vært uheldige med været, så det er jo litt surt.. blir sikkert ingen syden tur til neste sommer liksom..

 

så spennede, vi har fortalt det til de kommende besteforeldrene..regner med resten blir å få vite det ganske snart, nærmer oss uke 12 og føler at det er trygt (krysser fingrene) å fortelle det til flere.. synes også det er uvirkelig, spesielt siden det ikke synes.. merker det på kroppen da.. har litt vanskelig å få i meg mat, vet ikke om det er fordi jeg er gravid eller om det er fordi jeg er sinnsykt matlei..kanskej begge delene =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syyyyykt lyst å fortelle det til moren min og søstern min (spesielt siden den vordende tante endelig kommer hjem i morgen) men gubben vil at vi skal vente. Har hatt ømme bryster og vært småkvalm to uker, kjenner også "stikninger" i magen innimellom og har mistet lysten på sjokolade!?!?! Og kjenner at hormonene begyner å spille noen puss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tror jeg også jeg har mistet lysten på sjokolade..eller jeg har lyst på fordi jeg vet det er godt, men når jeg spiser blir jeg enten kvalm eller så var det ikke så godt som jeg trodde det skulle være =p

hadde årtidenes utbrudd her om dagen, velger å gi hormonene skylden for den ja =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Wii3 her, alt går bare bra her :) I forrige uke så vi knøttet på ultralyd, og termin ble flyttet til februar... er her inne å sniker fordet ;) Magen vokser vel, men ingenting vises enda :) Formen er stigende, blir ikke så fort sliten lengre og har faktisk lyst å løpe! Begynner å bli endel plaget med hodepine og svimmelhet da. Hvordan går det med deg? Blir morsomt utover høsten når magene synes litt mer og vi sniker oss med på treff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende, vi har ul 18 aug.. så det er enda en stund til, gleder meg kjempe mye =D var å hørte hjertelyd i forje uke, å det var kjeeempe deilig å få bekreftet liv =)

venter ennå på magen, men det gjør eenting at den egentlig ikke er kommet ennå. vet jo at den kommer når den kommer =)

har kjempe lyst til å dra på treff, men det er litt vanskelig å komme i gang.. litt skummelt liksom.. =P

formen min er fin den, egentlig ikke så mange plager.. vondt i korsryggen, og kjenner at det på en måte trykk i hoftene.. eller bare fint.. =)

lurer på om terminen min blir flyttet noe særlig, men blir nok innen i jan uasnett, siden jeg har termin den 11.. satser på at den blir litt senere. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) Jeg tror likevel det kan være sjans for at småen kommer i januar da, både mamma og tante fikk sine litt for tidlig, samt at mannen skal ha kommet for tidlig han og. Har fått ny ordinær ultralyd 17. september siden legen på gynconsult mente jeg burde ringe sykehuset og få time litt senere enn 1. september. Er jo enklere å se alle organene når babyen er litt større. Ja, vi får vente litt med treff enda, men når magen kommer og man ikke kan skjule det for andre lengre, da går det an :) 11. januar er en fin dato ;) Kjenner to stykker som har bursdag da, og så lenge det ikke er nærmere jul er det bra. Har selv bursdag tidlig i januar og kan skrive under på at det er kjedelig å få kombinerte jule-og bursdagsgaver! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...