Gå til innhold

Flere som er lei, nå over termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 8 dager over nå og går snart på veggen! Null tålmodighet igjen, men hva kan man gjøre??

Stor klem til dere andre over tida....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAA, er 9 dager over i dag og kjempelei og sliten. Vil så gjerne at noe skal skje. Synes det begynner å bli pyton å gå å vente sånn. Tiden går så sakte ...! Men skal på sykehuset i dag på sjekk og er litt spent på det. Håper inderlig noe skjer snart.

Skrevet

Slår meg til her sammen med dere, selv om jeg "baaare" er 3 dager over! Jeg merker at jeg blir fort sur og d får ut over samboer:) hehe.. Jeg tror nok jeg blir gående en stund jeg også. Kjenner INGENTING!

Skrevet

Føler virkelig med dere begge.....trodde liksom ikke jeg skulle gå lenger nå enn første gang(4 dager over). men har visst ikke så mye jeg skulle sagt...Lykke til på sjekk i dag da, jeg skal igjen i morgen! Håper vi alle slipper vente så mange dagene til...

Skrevet

Ja jeg er kjempe lei, men har 26 dager igjen:) hehe.

Skrevet

Føler med deg som er 8 dager over... bare to dager over her og det skjer INGENTING! Jordmor sier hun har til gode å høre om unger som aldri kommer ut, men akkurat nå tror jeg babyen min kommer til å havne i historiebøkene som den første ;o)

Skrevet

jupp, 7 dager over og klart dette er ikke gøy....

Men selv om jeg er drittlei har jeg beholdt motet greit denne gangen. Har slått meg til ro med at det sikkert ikke kommer igang og at jeg sannsynligvis blir igangsatt om en ukes tid.. noe som jo ikke er lenge i et helt sv.skap (har gått to uker over ved begge foregående fødsler og de var kjekke og fine barn-sugevillige og godt i stand, he he så det går nok bra nå også)

Skrevet

huff huff... Skulle ikke vært lov å gå over:)

Men hvordan er det med veksten til lille i magen? Vokser de masse nå? Jeg gruer meg til fødel i utgangspunktet, og er kjempenervøs for en gigabebis (venter gutt).

Skrevet

Føler med dere! Frkvips, vi hadde termin på samme dag, men jeg fødte den 27 mai jeg da. Hadde jeg gått å venta enda hadde jeg gått på veggen, så skjønner du er LEI. Gikk 8 dager over med førstemann og det er en tålmodighetsprøve kan du si!

Håper dere alle på overtid føder snart! Sender masse *fødestøv*

Lykke til med fødselen, snart skjer det :)

Skrevet

Har hørt at de ikke nødvendigvis vokser så mye denne siste tiden over...er vel de siste ukene før termin at veksten er størst. Hun mi var iallefall ikke stor sa legen fredag da jeg var 4 dager over....slimproppen har gått her i dag nå og veldig uregelmessige tak, så kanskje i morgen blir dagen for meg? Lov å håpe.....

Skrevet

Så bra:)

Lurer på om min propp har gått også! Oppdatering i morgen da? :) Var ingen blod i min propp, men liten blank sak bare...

Skrevet

Er også en uke over tiden :(

Hadde det skikkelig bra før, men de siste to (til tre) ukene har det bar eblitt værre og værre..( syt og klag) full av vann, får ikke sove (er så full av vann jeg våkner hver 2 time å må avkjøle hendene i kaldt vann for å sovene igjen fordi de gjør så vondt når huden holder på å sprekke), problemer med å puste, osv osv..Til gjengjeld har jeg ikke særlig vond andre steder. Men veldig overgang når jeg har hatt det super duper, å plutselig bli nærmest innvalidisert og lenket til sengen fordi jeg ESER med en gang jeg er oppreist. eneste høydepunktet er dagens svømmetur i det lokale bassenget (100m fra der vi bor), og da har jeg det godt noen timer etterpå:)

Var på det jordmor i forkant kaldte "igangsettingsvurdering" før tid i dag, fordi jeg så så jævli ut onsdag i forrige uke. Hun la vekt på "individuell vurdering" og mente det var viktig mor også hadde det godt så jeg kunne klare å gjennomføre fødsel (altså henens forslag). I dag, har jeg så, typisk nok, hatt den fineste dagen i flere uker (ingen dobbelthake og jeg kunne se luft mellom tærne..!). Det er selfølgelig deilig, men ikke helt "strategisk" når vi skulel snakke om igangsetting da..denne jordmoren var av en heeelt annen oppfatning, ingen igangsetting før etter 42 fulgåtte!! En ting er jeg hadde en forestilling om vi skulel snakke om det, om ikke det skulle skje i dag (igangsetting), men det værste var egentlig at hun ikke gadd sette seg ned å snakke med meg/oss når hun spurte om ting, men vimset rundt og ordnet praktiske ting på rummet. Virket totalt uintressert og indbød ikke til sympati, selv om hun ikke var direkte sur. Ikke ville hun vaginal undersøke meg heller, så det måtte jeg mase om. Har ikke blitt det siden uke 5, og syntes jo det ville være greit å vite om det er noe modning el på gang.. Har jo ikke mærket så mye "der nede". Så endte med hun, med en irritert mine, gjorde det.

Ingen modning eller noe på gang :( Det skal sies jeg er spådd en stor baby (3700 i i uke 37), og at jeg vet at jeg også har passert min "sande termin" da jeg vet nøyaktig når baby ble laget.

Så vel utenfor sykehuset kom reaksjonen på dårlig service, skuffelse og gravide hormoner.. gråt hele veien hjem, tømte en bøtte is og gikk i seng og sov i felr timer..

Har det litt bedre nå, ¨men er lei meg og skuffet. Skal på kontroll på torsdag og håper jeg får en annen jordmor..Elerl enda bedre: at "lille"mann har komemt ut.. men har ingen forhåpning om det, begynner forberede meg på han blir her inne til konfirmasjonen og at sambo må kjøre meg rundt på en truck i mellomtiden..

Typisk nok, må det også sies at "lille" mann åpenbart syntes det var så gøy å¨få kjørt en ctg strimmel, at han i den halve timen gymmet som aldri før og maven hoppet opp og ned og frem pg tilbake og signaliserte at han hadde det veldig bra, og IKKE trenger komme ut.. SÅ han og jordmor er åpenbart helt enige..typsik altså.. Glad han har det godt, men trengte han gymme SÅ mye akuurat da når han ellers er stille å rolig..

JA, langt innlegg..sorry..trengte "få det ut" til landre som også er på overtid og forstår hvordan det føles..

Vi får håpe de søte "små" komemr snart!!!!!!!!!!

Skrevet

Ååååå Jeg føler så med deg! Jeg har også hatt et knallbra svangerskap, men 2-3 siste ukene så har ting blitt vondt! Sover dårlig om natta, og kjenner bekkenet, og må snu meg jevnlig annenhvertime når jeg skal sove. Føler meg som en kylling som blir grillet og snudd på:P

Dritt å komme til ei jordmor som ikke harhar "trua" på igangsettingsånn før uke 42 liksom! Jeg var også og sjekka innvendig i går, jeg var moden, men hun kunne ikke kjenne om livmorhalsen var kortet ned:( konklusjon: dette kan ta tid!! Jeg er 4 dager over i dag. Skal til kontroll på fredag...

Kan de ikke bare komme!!!! Får håpe d starter til deg snart!

Skrevet

Huffda KamillePersille(78), det hørtes ikke noe særlig ut! Håper virkelig du slipper gå så mye lengre.....:( Har også vært hos ei "absolutt ingen igangsetting før uke42"-jordmor i dag, selv om hun jeg var hos på fredag antydet at kanskje i dag. Men nå har ting startet litt selv her da, slimproppen gikk som sagt i går og i hele natt har jeg hatt korte men tette rier. Hadde på sykehuset i dag, drøye 3cm åpning og moden. Livmorshalsen var mye forkortet fra fredag......men ble sendt hjem med beskjed om å vente til det tok seg opp(eller stoppet opp:( ) og nå kommer de mye sjeldnere....:( Kommer aldri til å bli ferdig jo!!

Skrevet

Det gikk bra på overtidskontrollen i går, heldigvis. Vare moden med 3 cm åpning og i morgen tidlig skal jeg legges inn for igangsetting dersom intet skjer iløpet av dagen. Nå er jeg veldig spent. Nå skjer det snart, uansett !!!

Nydelig gutt06+gutt i mai10 :) - tenk at du fødte allerede 27. mai, det virker så lenge siden for meg allerede :-) lykke til med den lille og kos deg masse. Snart kommer jeg etter.... :-)

Skrevet

Ja, det er forferdelig å gå lenge over termin og man flyr på veggen og er bekymret, sliten, fortvilet, uten kontroll osv.

Jeg vet jo det siden dette er min tredje overtid..

Meen det å bli satt igang når man ikke er særlig moden kan resulterere i en jæ.... fødsel. Selvopplevd. Så ikke alltid så fornuftig å igangsette for tidlig heller!

Skrevet

Den derre slimproppen... Kan det bare være helt blankt? Har kommet både i går og i dag (masse i dag), sorryyy for detaljer, men det er sånn glassaktig blank bare...

Skrevet

Skal krysse fingrene for deg Lillypia:) Satse på at det ikke stopper opp!!! Du har heldigvis åpning da:)

Skrevet

Takk for sympati :) Og sympati ti ldere andre også!

Vet jo godt at det å bli satt igang ikke nødvendigvis er bra eller en positiv opplevelse. Men var hele opplegget som liksom var litt skuffende. Hun kunne hvertfall i det minste satt seg ned og snakket 5 min istedet for å vimse rundt, en føler seg jo ikke særlig ivaretatt heller der hun løper rundt og ordner andre ting..Og man selv må tvinge seg til en gynekologisk undersøkelse ved å spørre over 3 ganger...! Tenker litt på at servicen man får også gjenspeiler den følelse man har når man går ut døren (også selv om vi er av forskjellig oppfattelse). Er ganske sikker på at hvis jeg behandler mine klienter/pasienter sånn (selv om hun ikke var direkte sur), så blir jeg ganske fort arbeidledig uansett hvor dyktig jeg evt måtte være, av mangel på pasienter..Viktig at man føler seg ivaretatt og lyttet til sine kunder og tar seg tid som den "profesjonelle" til å forklare og overbevise den annen om at det vi nå gjør er det rette i denne situasjonen så de føler seg glade og lettet etterpå (altså generellt da, noen "klienter" er jo alltid vannskelige å tilfredsstille).

Lykke til til dere andre ogaå!!!!

Skrevet

Det var utrolig dårlig behandling synes jeg, en gu skal jo være en selvfølge da, det har blitt tatt på meg hver sjekk nå. Det er ikke alltid hva de sier, men hvordan det sies som kan være avgjørende. Håper virkelig hun bare hadde en dårlig dag, at hun ikke er sånn til vanlig. Klem til deg kamillepersille(78)

Her har det tatt seg opp litt igjen og jeg fikk hvilt meg litt. Men trorjeg skal opp og gå litt etterpå for da kommer riene hyppigere.

Slimproppen trenger ikke å være blodfylt nei, såvidt jeg vet. Så kommer det mye er det nok den:) lykke til!

Skrevet

takk for svar:) Da er d nok den.. Et liite tegn og et lite lysglimt.. hehe

Skrevet

Man må ta vare på de små positive lysglimta;) Spent på hva som skjer i natt jeg og om det blir 9.juni-barn!

Skrevet

Nåja..glemte helt å si lykke til med de kommende timer/kommende døgn. Var så (selv)opptatt av å motta sympati og klemmer på din tråd fordi jeg var så skuffa og lei..

Jeg vil også gjerne ha 9 juni barn (eller 8 juni for den saks skyld..), men ser jo at sjansene er små for min del..Selv om jeg tror jeg har begynt å få litt murringer, men det kan jo likegreit være at jeg er så fødeklar og desperat at jeg rett og slett inbiller meg at det stikker og jobber litt mensen aktig dernede..he he..

Lykke til hvertfall, og hvis du har overskudd er det morsomt om du holder litt oppdatering nå og da på en evt fremgang så jeg (den ikke så lite misunnelige) kan følge litt med og glede meg (enda mer) til det blir min tur.. Tenk at man kan glede seg så mye til sånne sterke smerter man har hørt om det er..Er jo nødt til å tyde på midlertidig sinnsyke å ønske seg det så sterkt, men veldig smart innretning fra naturens side da.. Masse masse lykek til! :)

Skrevet

Frkvips: Så bra at det gikk bra og at du iallefall hadde 3 cm åpning, da går fødselen sikkert fort :D:D Masse lykke til te deg! Ja 27 mai er jo lenge siden, han er jo allerede 12 dager gammel :) Vi bare koser oss alle mann!!

Bare å glede seg! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...