Gå til innhold

Om du hadde levd for 1000 år siden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde du og barnet ditt overlevd fødselen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks, ingen av oss..

Skrevet

Nei, i allefall ikke jeg. Men kanskje noen kunne ha klart å kutte opp magen min å dra ut barnet? Jeg hadde uansett ikke levd over til voksen alder for jeg hadde sterk astma som barn.

Skrevet

Kanskje jeg, ikke barnet...

Skrevet

Mest sannsynlig ja. men mulig jeg hadde revnet mer hvis man da ikke hadde kunnskapen om å holde litt igjen.

Skrevet

Jo, jeg tror det, med begge to.

Skrevet

Nei... Fikk faktisk beskjed om dette på den andre KS samtalen min, at egentlig var jeg "Utdøende" (om jeg hadde levd for 100 år siden) Overlegen på gyn sa dette til meg ;o)

Jeg har trangt bekken, det er grunnen ;o)

Skrevet

Er ikke så godt å vite for jeg ble satt i gang, hadde fødselen fått starte naturlig hadde kanskje gått bedre. Andre fødsel hadde vi klart helt fint så lenge jeg hadde levd gjennom første fødsel. Men regner med jeg hadde blitt gravid tidligere i livet om jeg hadde levd for 1000 år siden. Hadde nok ikke studert så lenge da.

Skrevet

Vel, jeg hadde ikke engang levd lenge nok til å være i fruktbar alder, men sett at jeg mot formodning hadde det så vet jeg ikke om gutten min hadde overlevd. Vanskelig å si siden han fikk hjelp til å komme ut (tang) i et forsøk på å unngå hastesnitt. For 1000 år siden ville de jo bare latt fødselen gå sin gang, så kanskje hadde det gått bra, kanskje ikke.

Skrevet

Med førstemann måtte jeg ha drypp for å stoppe blødninger.

Med andremann ble jeg satt i gang pga fare for liv og helse på babyen, så jeg vet ikke...

Skrevet

Vet ikke om han hadde overlevd, hadde dårlig fosterlyd og ble til slutt tatt med tang. Men kan jo hende det hadde gått bra å trykke han ut hvis jeg ikke hadde hatt epidural?

Skrevet

for 1000 år siden ble KS oppfunnet av en keiser i roma, så er godt mulig at noen av dere som har tatt ks hadde overlevd.

Hvis tilfeldighetene lå til rette for det.

I egypt fks finnes det gamle skrifter om hvordan oldtidenes leger brukte KS for å redde barnet. ( fremfor mor. ) de hadde og fortsåelsen for renslighet av instrumenter.

Skrevet

Ja regner med det. Måtte klart meg uten lystgass, men det hadde jeg nok klart;p

Skrevet

Usikker på meg, jeg kunne nok kanskje overlevd fødsel nr 1. Men barnet hadde dødd, enten under fødselen, eller lidd en sakte og smertefull død i ettertid... :s Fødsel nr 2 hadde både jeg og barnet overlevd. :)

Skrevet

usikker på om min førstefødte hadde overlevd da..:(

Med min nr 3 hadde ingen av oss overlevd! Fikk beskjed om at hadde vi levd i "et uland/ den 3.verden som legen kalte det) hadde vi ikke engang overlevd i 1997...:((

Takker for at jeg bor i Norge ;))

- i nåtid...

Skrevet

Nei, vi hadde dødd begge to.

Skrevet

vi hadde overlevd fødselen begge to, om ikke noen av oss hadde dødd av mangel på næring de første 6 måndene i svangerskapet... :S

Skrevet

At keisersnittet ble oppfunnet av en keiser i Roma er bare en gammel (og tydeligvis seiglivet) myte.

Skrevet

Jeg hadde sannsynligvis ikke funnet noen å gifte meg med i den tida, pga sterk nærsynthet.

Skrevet

Nei, hadde nok ikke overlevd noen av oss. Han satt sikkelig fast.

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Nei. Først hadde tvilling 1 dødd i magen, så hadde jeg dødd ( kanskje de kunne tatt ut tvilling 2 med ks) men det hadde vært rundt uke 31.

Vanskelig å si, for jeg vet ikke om hun ville trengt like mye oksygen og blod som hun trengte i uke 29. Kanskje hun ville overlevd?

Noen av de små har jo overlevd i en skoeske under peisen eller i stekeovner, men prosedyren for premature 1000 år siden veit jeg ikke gitt

Skrevet

Nei det er det ikke ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...